Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Berlín - V důsledku rostoucích cen energií a nafty zdraží DB jízdenky v průměru o 2,9%. Navíc dojde rozhodnutím spolkové vlády ke zvýšení DPH z 16 na 19%. Jízdenky v dálkové dopravě tak celkově v průměru zdraží o 5,6 procent. Jiná situace je u regionální dopravy, kde do vzdálenosti 50 km lze uplatňovat sníženou sazbu DPH ve výši 7%. Díky tomu zdraží jednotlivé a časové jízdenky od 2,9 do 4,5%. Ceny zákaznických slevových karet BahnCard zůstanou zachovány. Nezdraží jen jízdenky, ale i rezervace a příplatky pro vlaky ICE Sprinter. Místenka na přepážce bude stát již 3,50€ (přes internet a v automatech zůstane cena nezměněna - tj. 1,50€). Příplatek pro Sprinter se zvedne o 1€, takže bude stát 11, resp. 16€ (podle vozové třídy). Cena jízdenky pro jízdní kolo se zvýší z 8 na 9€, pro majitele Bahn-Card ale zůstane zachována. Veškeré ceny obsahují novou, devatenáctiprocentní, sazbu DPH.
Oblíbené Ländertickety budou dražší
Síťové jízdenky platné ve vlacích regionální dopravy ve spolkových zemích (např. Sachsen-Ticket, Bayern-Ticket) zdraží maximálně o 2€. Víkendová síťová jízdenka Schönes-Wochenende-Ticket platná po celém Německu ve vlacích S, RB, RE zdraží o tři eura a nově bude stát 33€. Tzv. Hopper-Ticket v Sasku Anhaltsku a Durynsku bude dražší o 1,50€ a přijde tak na šest eur. Zda bude mít zdražení vliv i na jízdenky EuroDomino není jasné. Ceny se stanovují vždy k 1.4. a zatím se spekuluje o budoucnosti tohoto typu síťových jízdenek.
zdroj: Tisková zpráva DB
CSPSV | 10.10.2006 (19:48)
Zusammenhängende Nachrichten

18.10.2006 (15:27)
Nevi nekdo, jak to bude s platnosti Bayern-Ticketu za starou cenu, po 1.1. ? :_)
11.10.2006 (6:41)
To už i DB krachuje a zdražuje?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











