..: Rekonstrukci nádraží v Kolíně provede AŽD Praha :..
živá nádražíPraha - České dráhy vybraly ve výběrovém řízení na revitalizaci kolínského nádraží projekt společnosti AŽD Praha. Podle předběžné studie náklady na rekonstrukci nepřesáhnou 40 milionů korun. AŽD Praha, která má v Kolíně sídlo jednoho ze svých závodů, by měla postupně zajistit rekonstrukci budov nádraží a navrhnout komerční využití některých z nich. K dispozici bude celkem dvacet sedm objektů, u nichž se nejdříve posoudí, nakolik jsou důležité pro vlastní provoz železniční stanice, a poté se navrhne jejich alternativní využití. Rekonstrukcí tak vzniknou nejen komerční prostory, ale také prostor pro plné fungování technologií Českých drah a také SŽDC. „Nádraží výrazně ožije,“ říká finanční ředitel AŽD Praha, Miroslav Kozák. „Rekonstrukcí vzniknou nové komerční prostory k pronájmu. V poslední etapě dojde k výstavbě nových budov směrem k centru města.“ AŽD Praha již zajišťuje revitalizaci v železniční stanici Havlíčkův Brod a připravuje návrhy projektů i na další nádraží.

Českým drahám se spolupráce s komerčními partnery na revitalizaci nádraží výrazně osvědčuje. Vedle partnera AŽD Praha pro revitalizaci nádraží v Kolíně se nám již podařilo najít partnery pro revitalizaci řady dalších nádraží po celé ČR.“, říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu. Realizace projektu v Kolíně bude probíhat ve třech etapách do roku 2011. Letos a v průběhu příštího roku dojde k rozboru situace a vazeb v lokalitě osobního a nákladového nádraží. Projednání a schválení projektové dokumentace proběhne do roku 2008. V závěrečné etapě se nádraží dočká přestavby budov, případně dostavby nových prostor a komerčního a volnočasového využití budov nádraží. Cestující po revitalizaci budou na nádraží procházet obchodním centrem, kde naleznou obchůdky, restaurace a nejrůznější služby.

zdroj: tisková zpráva ČD


CSPSV | 11.10.2006 (12:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty


registrovaný uživatel DaveStorm  mail  
15.10.2006 (15:29)  
njn ..se tu porát nic neděje,ale já bych hlavně nejdřív kompletně zrekonstruoval budovy a všecky nástupiště páč sou fakt v děsným stavu. A ta 50 tu stejně nevadí páč je len v krátkým úseku těsně u nástupiště a ked tu skoro všecky vlaky staví tak by stejně v tom místě ani náhodou nejeli přes tech 50...
registrovaný uživatel Jan Linger  mail  
14.10.2006 (5:01)  
No, do Kolína se "bojí kopnout"... Kdo znáte podchod, víte, jak příšerně to tam vypadá díky vlhkosti z blízkého Labe... Pro nezasvěcené: neustále vypadané dlaždičky, záplatované betonem... A investovat do opravy se před reko nikomu evidentně nechce. A ani se nedivím...:-)
registrovaný uživatel Racek 
12.10.2006 (21:36)  
to M. Zikmund: 40 mega je rozpočet revitalizace budovy (majetek ČD), ta se nástupišť týkat nebude. Koridorová rekonstrukce má rozpočet 1,5 giga, ale na ostatní nástupiště tam asi nezbylo :-(
12.10.2006 (16:52)  
Ono taky těch 40 milionů Kč vypovídá o tom, že to nebude nic moc. Ostatně výběrové řízení se vypisovalo na konkrétní rozsah prací …
12.10.2006 (11:23)  
Racek: Na tom odkazu od Tebe píšou že se zrekonstruují dvě ostrovní nástupiště - takže ty ostatní zůstanou tak jak jsou? Je fakt že samotného koridoru se netýkají, ale úpravy by taky potřebovaly... Jinak už aby ta rekonstrukce Kolína byla.
registrovaný uživatel Racek 
12.10.2006 (9:25)  
to Airtime: Tady: http://www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2006/6_39smlo.htm se píše, že "kopat" se začne 1. 11. t.r.
to J.K.: Proč? Nových Siemensů už většina fyzicky existuje, Živá nádraží jsou v jednotlivých případech různě daleko (projekty, stavební řízení), ale pracuje se na nich ...
11.10.2006 (23:09)  
A do zeleznicniho svrsku se pusti gdy? To je ta tragedie ta 50 pres Kolin...
registrovaný uživatel J.K.  mail  
11.10.2006 (17:12)  
Živá nádraží mi připadají být podobná chiméra jako nové vozy od Siemense...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko