..: Výluky na trati 316 asi hned tak neskončí :..
471 Opava - Rekonstrukce trati mezi žst. Opava východ a Ostrava Svinov pokračuje. Skončit by měla právě za měsíc. V dodržení termínu - 16.11.2006 - však nevěří mnozí cestující, ba ani někteří železničáři. Rok a půl trvající opravy železniční trati z Opavy do Svinova ztrpčuje život stovkám cestujících. Kromě uzavřené nádražní haly jsou trvalým předmětem kritiky hlavně výluky. Dříve mezi Opavou a Hájem ve Slezsku, dnes mezi Opavou a Štítinou.

„Dojíždím za prací do Ostravy. Nastupování do náhradních autobusů se děje v naprosto nedůstojných podmínkách. Autobusy většinou nevyjedou na čas a o tom, že bych ve Svinově vystoupil z vlaku přesně podle jízdního řádu, si mohu většinou nechat jen zdát,“ popisuje setrvalou situaci čtyřiačtyřicetiletý Jaroslav Foldyna. Rekonstrukce, zahájená vloni v polovině května, komplikuje život i náhodným cestujícím. Naříkají si především senioři. „Jela jsem po dlouhé době vlakem za vnučkou do Prahy. Byla to hrůza! V autobuse jsme byli namačkaní, ve Štítině jsme museli jít kus cesty po štěrku, a navíc jsem nemohla ani pořádně nastoupit, protože stupátko bylo moc vysoko,“ stěžuje si osmašedesátiletá Karolína Petrová z Opavy Kylešovic. Nejsložitější situace nastává před rozestavěným nádražím každý pátek odpoledne. Kromě pravidelných dojíždějících se totiž vracejí z Opavy domů na víkend také učni, studenti středních škol a Slezské univerzity.

„Mají obrovské batohy a krosny, cpou se dopředu a taky jsou hodně hluční,“ nešetří odsudkem někteří z pravidelných cestujících. Naštěstí jim, železničářům i stavebníkům zatím přeje počasí. Přestupování z autobusů do vlaku ve Štítině s deštníky a mokrými zavazadly je pro ty zkušenější černou můrou. Přednosta železničního uzlu Opava-východ Jiří Valeček slibuje, že se situace brzy zlepší. „Už v tomto týdnu, nejpozději do konce měsíce, otevřeme opravenou nádražní halu,“ tvrdí Valeček. Nepříjemná výluka by měla skončit 16. listopadu v 18 hodin. Což znamená, že plynule, bez namáhavého přestupování ve Štítině, by mohli lidé z Opavy dojet do Ostravy-Svinova již 17. listopadu. Ve skutečné dodržení termínu nedoufají ani někteří železničáři, ale žádný z nich to veřejně přiznat nechce. I kdyby všechno dopadlo tak, jak má, klid a mír na opavském nádraží rozhodně hned tak nenastane. Až do konce roku bude trvat stavba dalšího nástupiště. Jeho zastřešení v souladu s novou omítkou nádražní budovy je však ve hvězdách. „Zatím na to nejsou peníze,“ tvrdí zainteresovaní.

zdroj: Listy moravskoslezské


Payus Poslat mail autorovi | 24.10.2006 (16:11)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
24.10.2006 (17:09)  
ČD4ever: Cestující akorát poznávají, že ČD jsou neschopný zajistit kvalitní autobusy. V mnoha případech totiž jezdí totální šrot. Výluky jsem zažil také v jiných státech - i na regionálních tratích, všude byla NAD zajištěna komfortními autobusy.

Jezdím pravidelně vlakem i autobusem. Autobusy jsou sice pomalejší, ale mnohem pohodlnější než x10, 020, 021, 050, 053, 850, a vozy řady B, BDs, A.

Srovnatelný komfort je Bdmtee, Bte, Bpe, x60, 842, x43, 854, německé vozy EC, modernizace české, maďarské vozy EC.

Železnice u mě vyhrává pouze s Bmz české, rakouské vozy pro dálkovou dopravu, 680, 471, GTW 2/8, Desiro. Neměl jsem možnost si ještě vyzkoušet 814, ale žádný zázrak nečekám - asi na rozhraní kategorie 1 a 2.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
24.10.2006 (17:02)  
na této diskuzi jeden nadšenec dodává fotky přímo z kolejiště nádraží Opava-východ a podle nejčerstvějších (20.10.) se dá usoudit,že aby "celkem hustý"takt mezi Ostravou a Opavou byl opravdu zvládnutelný,tak čeká stavaře ještě hodně práce.
viz.
http://www.k-report.net/discus/messages/28/9738.html?1161633847
Registrierter Benutzer Qaws 
24.10.2006 (17:02)  
EightyFour:
tak o ceně to je určitě, ale není to vždy tak, jak říkáš..;)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
24.10.2006 (16:57)  
Qaws: Samozřejmě, ale většinou se najímají dopravci z řad vysloužilých bus-driverů, kteří si sebou do důchodu vzali i své staré C, popřípadě LC vykopávky. Čili výběr je daný...a je to jen o ceně.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
24.10.2006 (16:57)  
nedá se říct,že by na trati nedělali,spíš naopak,ale...trvá jim to...jestli to bylo špatně naplánované,nebo co...těžko říct
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
24.10.2006 (16:55)  
ČD4Ever: Aha. Pokud narveš sto lidí do jednoho autobusu, nebo sto lidí do tří autobusů, je bezpečnější ta první varianta? To jako že neprodyšně vyplní prostor v autobusu, a v případě havárie se tento nerozfláká na kusy právě proto, že je napěchovyný jak piksla sardinek? Hustá teorie...prostě je to od českých drah sprostá špinavost a hotovka. Cestující chtějí jet vlakem v pohodlí, ale dočkají se pouze stařičké karosy, která jede šejdrem, protože ji uchází měch...a tak, jak je to nahnuté s výlukovou politikou českých drah, je nahnutá i ona stařičká Karosa.
Registrierter Benutzer Qaws 
24.10.2006 (16:52)  
EighryFour:
U výluk jezdí pouze tolik autobusů, kolik si ČD objednají. Ale jaké autobusy tam jezdí, to už ČD neovlivní, to už záleží jen na dopravci, jkaé autobusy tam pošle...
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
24.10.2006 (16:49)  
84: Kdyby ČD vypravovaly více autobusů velice by znečišťovaly životní prostředí a několika násobně by riskovaly smrt cestujících na čeckých silnicích...Všechny autobusy jsou staré polorozpadlé hérky...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
24.10.2006 (16:44)  
ČD4Ever: Jsi vedle jak ta jedle. ČD se NECHOVÁ solidně. Kdyby se chovaly dráhy solidně tak vypraví dostatek autobusů, minimálně tak, aby byl stejný nebo vyšší počet míst k sezení než v nahrazované vlakové soupravě. A moderních autobusů je dost, jen ČD šetří na zákaznících a vybírá jen ty nejlevnější polorozpadle herky...a tohle mi nevyvrátíš kamaráde...
Registrierter Benutzer Budík  mail  
24.10.2006 (16:40)  
No já nevím, když se poprvé mluvilo o elektrifikaci Ostrava-Opava, měla být hotová za rok,teď už se buduje druhou sezonu a ještě by se to nemělo stihnout? Vím, že jde o technologicky velmi náročnou stavbu,ale dělá se v úplné výlce,ne jako na koridoru,takže dle mého názoru je to jen otázkou peněz, kdyby to stát zaplatil,jezdilo by se do Opavy dávno elektrikou. Ale to je na dlouhé povídání:-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko