..: Výluky na trati 316 asi hned tak neskončí :..
471 Opava - Rekonstrukce trati mezi žst. Opava východ a Ostrava Svinov pokračuje. Skončit by měla právě za měsíc. V dodržení termínu - 16.11.2006 - však nevěří mnozí cestující, ba ani někteří železničáři. Rok a půl trvající opravy železniční trati z Opavy do Svinova ztrpčuje život stovkám cestujících. Kromě uzavřené nádražní haly jsou trvalým předmětem kritiky hlavně výluky. Dříve mezi Opavou a Hájem ve Slezsku, dnes mezi Opavou a Štítinou.

„Dojíždím za prací do Ostravy. Nastupování do náhradních autobusů se děje v naprosto nedůstojných podmínkách. Autobusy většinou nevyjedou na čas a o tom, že bych ve Svinově vystoupil z vlaku přesně podle jízdního řádu, si mohu většinou nechat jen zdát,“ popisuje setrvalou situaci čtyřiačtyřicetiletý Jaroslav Foldyna. Rekonstrukce, zahájená vloni v polovině května, komplikuje život i náhodným cestujícím. Naříkají si především senioři. „Jela jsem po dlouhé době vlakem za vnučkou do Prahy. Byla to hrůza! V autobuse jsme byli namačkaní, ve Štítině jsme museli jít kus cesty po štěrku, a navíc jsem nemohla ani pořádně nastoupit, protože stupátko bylo moc vysoko,“ stěžuje si osmašedesátiletá Karolína Petrová z Opavy Kylešovic. Nejsložitější situace nastává před rozestavěným nádražím každý pátek odpoledne. Kromě pravidelných dojíždějících se totiž vracejí z Opavy domů na víkend také učni, studenti středních škol a Slezské univerzity.

„Mají obrovské batohy a krosny, cpou se dopředu a taky jsou hodně hluční,“ nešetří odsudkem někteří z pravidelných cestujících. Naštěstí jim, železničářům i stavebníkům zatím přeje počasí. Přestupování z autobusů do vlaku ve Štítině s deštníky a mokrými zavazadly je pro ty zkušenější černou můrou. Přednosta železničního uzlu Opava-východ Jiří Valeček slibuje, že se situace brzy zlepší. „Už v tomto týdnu, nejpozději do konce měsíce, otevřeme opravenou nádražní halu,“ tvrdí Valeček. Nepříjemná výluka by měla skončit 16. listopadu v 18 hodin. Což znamená, že plynule, bez namáhavého přestupování ve Štítině, by mohli lidé z Opavy dojet do Ostravy-Svinova již 17. listopadu. Ve skutečné dodržení termínu nedoufají ani někteří železničáři, ale žádný z nich to veřejně přiznat nechce. I kdyby všechno dopadlo tak, jak má, klid a mír na opavském nádraží rozhodně hned tak nenastane. Až do konce roku bude trvat stavba dalšího nástupiště. Jeho zastřešení v souladu s novou omítkou nádražní budovy je však ve hvězdách. „Zatím na to nejsou peníze,“ tvrdí zainteresovaní.

zdroj: Listy moravskoslezské


Payus Poslat mail autorovi | 24.10.2006 (16:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
24.10.2006 (16:34)  
84: Modernizace železnic je velice (vzhledem k jejich vytíženosti) složitá práce...ČD se chovají ke svým cestujícím naprosto solidně vzhledem ke složitosti rekonstrukce...ČD nás nutí jezdit špinavými, odpornými a zastaralými gumokoly z důvodu, že jiných gumokolů než zastaralých atd. je velice málo, já to beru z té lepší stránky CESTUJÍCÍ SE PODÍVAJÍ JAK HROZNÁ JE AUTOBUSOVÁ DOPRAVA A VÍCKRÁT BUSEM NEPOJEDOU!!!!!!!!!!!!!
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
24.10.2006 (16:26)  
Jojo, jedna z věcí které mě na ČD fakt štvou je ta, že nejsou schopni plnit slíbené termíny...proč radši neavizují ty nejčernější vize, když se ve většině případů vyplní? Prostě neumí počítat s možnými problémy, a pak se na ně vymlouvají...to je sprosté. Prostě to pak svedou na dodavatelskou firmu nebo na počasí. Jak jednoduché...a co na to ČD4Ever? Jak nám vysvětlí to, že nás ČD nutí jezdit odpornými, přeplněnými, zastaralými a smradlavými gumokoly? Teď se ukaž Ondrůji, čekám!
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
24.10.2006 (16:23)  
Na tomto článku je vidět jak moc je autobusová doprava nepohodlná a pomalá...Už se těším až bude výluka ukončena a cestující si budou moci užívat pohodlí a rychlosti nově zrekonstruavané trati.....
24.10.2006 (16:19)  
No možná to dopadne tak že ještě v Prosinci budeme jezdit Btčkama které potáhnou Berty a ve Štítině budeme přestupovat. Kdo ví...
registrovaný uživatel Pyro 
24.10.2006 (16:13)  
Jsem celkem zklamany, ze na trati 316 budou jezdit jen dve nove soupravy a co zbytek to budou jezdit ty stare?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko