..: Pendolino v Brně povýší :..
pen Brno/Ostrava - Vlaky Pendolino začnou jezdit od neděle 10.12.2006 v kategorii SuperCity (SC) také mezi Prahou a Brnem. Zatím jezdí tyto soupravy v "dražší" kategorii SuperCity jen mezi Prahou a Ostravou. Na trase Praha - Brno jsou zařazeny do kategorie InterCity, která je levnější a méně komfortní. To se brzy změní. S novým jízdním řádem vlaky SC Pendolino spojí třikrát denně Brno s Prahou, Vídní a Bratislavou.

Některým cestujícím se dosavadní odlišnost kategorií služeb u vlaků Pendolino nelíbí. "Myslím si, že České dráhy chtějí vydělat na tom, že cestování z Ostravy do Prahy je složitější než z Brna do Prahy, protože nemáme dálnici a je to dále. Tudíž musíme sáhnout po tom, co je dostupnější, i když je to dražší," uvedla cestující Lenka Čejková.

Vedení Českých drah tyto spekulace odmítlo už při předloňském zavedení vlaků Pendolino. "Trasa Ostrava - Praha je nejatraktivnějším přepravním směrem v České republice s dominantním postavením železniční dopravy. Je proto logické, že hodláme tuto pozici dále rozvíjet a nabídnout našim zákazníkům nejlepší služby zcela bezkonkurenční úrovně," uvedl generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Dráhy upozorňují na to, že do Brna přijde od prosince produkt rychlého železničního spojení nejvyšší kvality. "V souvislosti s tím dojde také k rozšíření služeb ve stanicích Brno hlavní nádraží a Břeclav. Jízdenky do Brna a Břeclavi bude možné zakoupit s platební kartou přes internet odkudkoli na světě," sdělil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Jedním ze spojů SC Pendolino, které začnou jezdit mezi Prahou a Brnem, bude železniční spojení Prahy s Bratislavou - SC Slovenská strela - za 3 hodiny 47 minut. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší.

zdroj: Moravskoslezský deník - 2.11.2006


Payus Poslat mail autorovi | 2.11.2006 (20:15)
Related newsopen/close

More on Služby

More from ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Qaws 
04.11.2006 (15:14)  
Může mi někdo říct, co se změní pro stávající cestující druhé třídy jezdící Pinďou do Brna v kategorii Ic/Ec a od nového grafikonu Sc (teda krom toho, že si určo jejich peněženky více popláčou=))
04.11.2006 (1:46)  
Hmmm, to jsem zvědavej kdy na SC povýši Bečvu... :o)
03.11.2006 (16:17)  
Ano, na trase PHA-Brno přibude cestujících po D1 :-D
Registered user LukasH 
03.11.2006 (15:51)  
... a jak odbude cestujících v relaci Břeclav - Brno ...
Registered user ČD4ever  mail  
03.11.2006 (15:14)  
Co si stěžujete... každý krok ČD je správný a udivíte, jak přibude na trase Praha-Brno cestujících....
Registered user alfín  mail  
03.11.2006 (14:27)  
Kdy spustí WWW.RTEXPRESS.CZ.
stránky?
Registered user paolo 
03.11.2006 (10:07)  
Mates: Já se za RTEx modlím i ráno po probuzení, před jídlem, v neděli v kostele, kdykoli jedu kolem kříže u cesty a na schůzi KDU-ČSL se za ně modlíme společně.
Registered user Mates 
03.11.2006 (9:57)  
jo..tohle je fakt povedene :-D
Na trase Praha - Brno jsou zařazeny do kategorie InterCity, která je levnější a méně komfortní.

modlim se kazd vecer pred spanim za RT expres .. ted sem jezdil na sitovou ctvrtletni jizdenku .. pohoda.. ale pro me vpodstate zruseni tri spoju na Brno, ptze SC platit nehodlam a zruseni nejakych IC smer Ova .. sem zvedav jaka bude cena v RT pro studenty ....
Registered user paolo 
03.11.2006 (9:01)  
Jako americký astronaut či ruský kosmonaut tč dlící na Mezinárodní kosmické stanici bych se cítil být ponížen skutečností, že si nemohu koupit lístek na pendolíno, protože zrovna nejsem "na světě". Není to ze strany ČD diskriminace?
03.11.2006 (8:45)  
"zařazeny do kategorie InterCity, která je levnější a méně komfortní."

Koukám, že stačí přejmenovat IC na SC a hned máme uplně jiný vlak. Jsem pro to, aby 810ky jezdily na spojích SC, pak budou také více komfortní.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko