..: DB plánují miliardové investice ve východní Evropě, ČD o tom nic neví :..
Berlín – DB chtějí v příštích 5 letech proinvestovat v zahraničí mezi 7,5 a 12,5 miliardami € a stát se tak „evropským šampionem na dopravním trhu“. Jedná se o převzetí státních drah ve východoevropských zemích, dopravních podniků v metropolích jako Praha, Stockholm nebo Lyon a o logistické podniky. S touto informací přišel deník Süddeutsche Zeitung, s odvoláním na dopis Hartmuta Mehdorna (DB), který byl adresován parlamentu. Chybějící prostředky, ve výši 2 až 3 miliardy € by byly získány z plánovaného vstupu na burzu. Zvláště ze sousedních zemí na východ od německých hranic prý přišel pozitivní ohlas.

Spolková vláda chce Deutsche Bahn částečně privatizovat. Kancléřka Angela Merkelová dnes sdělila, že se odehraje formou uvedení akcií firmy na burzu. Na trhu by mělo být prodáno 49% akcií firmy. Privatizaci brzdí spor o to, zda by měla být firma prodána spolu se 34 tisíci km tratí nebo zda bude infrastruktura převedena na oddělenou firmu.

CityElefantČeské dráhy nemají žádné informace o investičních záměrech DB v oblasti příměstské dopravy v Praze. Podle ČD je tiskem zveřejněný zájem důkazem atraktivity systému příměstského provozu ČD v pražské aglomeraci. V současné době neprobíhají ani jednání o investici DB do příměstské dopravy Českých drah. Současně by takovéto rozhodnutí či případná investice byly primárně tématem pro vlastníka akciové společnosti České dráhy – nikoli management. Na druhou stranu, konkrétní uvedení příměstské dopravy Českých drah v okolí Prahy v investičních záměrech DB hovoří o atraktivitě celého systému a jeho kvalitě coby potenciálního investičního projektu ze strany DB. České dráhy dnes provozují příměstskou dopravu v okolí Prahy moderními klimatizovanými dvoupodlažními jednotkami řady 471 Cityelefant, ale i více než 40 let starými jednotkami řady 451. Na klíčových trasách jezdí ve špičkách pracovních dnů spoje až v 15 minutových intervalech a systém příměstské dopravy funguje v rámci integrovaného systému ROPID. Vzhledem k dalším probíhajícím investicím do infrastruktury, budou vlaky ČD v rámci pražské aglomerace hrát stále větší roli i v městské dopravě.

zdroj: Bahnnews, Tisková zpráva ČD


CSPSV | 8.11.2006 (20:50)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zaosai  mail  
09.11.2006 (9:26)  
Témata k železnici se změnila na diskuzi s ČD4ever.Když jsem se podíval na klávesnici a jeho jméno musel jsem se smát.Dokázal by přiznat jaký vztah má k železnici.Já jsem strojvůdce a nevím vše o železnici.Není náhodou uvedená osoba Brouk Pytlík ????
registrovaný uživatel M 
08.11.2006 (23:59)  
Rika se tomu nahravka na smec...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
08.11.2006 (23:48)  
Všem (kromě ČD4ever): Nechápu vaše rozčilování ohledně pisatele pod už zjevně ironickým nickem. Nechápete snad, že si tady akorát dělá pr..l, poněvadž se asi chudák nudí a nic lepšího ho nenapadlo. Jeho příspěvky nemá smysl nic jiného, než ignorovat, protože jsou prostě k ničemu.
08.11.2006 (23:47)  
A ještě malá poznámka pro ČD4ever: kdybyste si chtěl ověřit, jak moc cestuji vlakem, které produkty a společnosti využívám, prostudujte si prosím mou statistiku jízd vlakem na adresách

http://www.vojtahruby.eu/jizdy-stats.php

http://www.vojtahruby.eu/jizdy.php

BTW: kolikrát jste, milý ČD4ever, jel řadou 680?
08.11.2006 (23:29)  
Milý ČD4ever,

cestuji téměř výhradně veřejnou dopravou (vlak, bus, tram, metro), týdně najedu s ČD jako řadový cestující průměrně 1200 km. Nepatřím k tvrdým kritikům ČD. Ale soudě podle mých zkušeností víte o realitě cestování VHD v ČR (nehledě na zbytek Evropy) zoufale málo.

Vaše první příspěvky působily možná docela vtipně. Teprve dobře zopadkovaný vtip se stává vtipem opravdu vtipným. Ale všechno má své meze. Buď si tu z ostatních děláte srandu - v takovém případě počítejte s tím, že je to pomalu přestává bavit - nebo to myslíte vážně - což by bylo podle mého názoru podstatně horší. Domnívám se, že jste si tu už uřízl mezi většinou diskutujících pořádnou ostudu. Stojí vám to za to?
08.11.2006 (23:25)  
Pro Olda_K. a ostatní:
Nejlepší asi bude pana ČD4ever ignorovat. Ať si píše co chce. Když mu nebude nikdo odpovídat, nebude sám sobě zajímavým a třeba si najde jiného koníčka, třeba v podobě pěstování ředkviček. Vitamíny a stopové prvky jsou pro tělo velmi důležité. FRK
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
08.11.2006 (22:58)  
Tuším, že pan ČD4... odpoví, že to má v pohodě několikrát projeté, ale nebude vědět, kde jsou Hořovice, podobně jako má důkladně projetou 161, ale dodnes nepoznal Protivec viz: http://www.zelpage.cz/admin/photo_comment.php?id=810729
Navíc nemá v sobě slušnost odpovědět na zaslanou zprávu.
Co s ním? Asi ho budeme muset zastřelit otráveným šípem přímo do pupíku, anebo se tou kuriozitkou někdo ještě baví? :)

registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
08.11.2006 (22:52)  
Vlakoň: Sem se zasmál tak maximálně vaší stupiditě.......
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
08.11.2006 (22:50)  
FK: Vy si vyzkoušejte cestu s SA....... pak budete jezdit do Chebu a zpět několikrát denně a budete tu vychvalovat vlaky ČD (o tom, co máte v hlavě vy [vzhledem k tomu, že se vám nezdá jízda s ČD pohodlná] se také nebudu vyjadřovat.........
08.11.2006 (22:47)  
to Farkač Karel: 100% souhlas

Jen pro zasmání:
Dnes jsem jel na Os 9610 nejnovějším pražským elefantem a motorový vůz 471.023 je již pěkně obutý. Zvenku zatím vypadá obstojně, jen okna zevnitř už jsou nějaká upatlaná (ach ti cestující, proč tím jezdí?)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko