Berlín – DB chtějí v příštích 5 letech proinvestovat v zahraničí mezi 7,5 a 12,5 miliardami € a stát se tak „evropským šampionem na dopravním trhu“. Jedná se o převzetí státních drah ve východoevropských zemích, dopravních podniků v metropolích jako Praha, Stockholm nebo Lyon a o logistické podniky. S touto informací přišel deník Süddeutsche Zeitung, s odvoláním na dopis Hartmuta Mehdorna (DB), který byl adresován parlamentu. Chybějící prostředky, ve výši 2 až 3 miliardy € by byly získány z plánovaného vstupu na burzu. Zvláště ze sousedních zemí na východ od německých hranic prý přišel pozitivní ohlas.
Spolková vláda chce Deutsche Bahn částečně privatizovat. Kancléřka Angela Merkelová dnes sdělila, že se odehraje formou uvedení akcií firmy na burzu. Na trhu by mělo být prodáno 49% akcií firmy. Privatizaci brzdí spor o to, zda by měla být firma prodána spolu se 34 tisíci km tratí nebo zda bude infrastruktura převedena na oddělenou firmu.
České dráhy nemají žádné informace o investičních záměrech DB v oblasti příměstské dopravy v Praze. Podle ČD je tiskem zveřejněný zájem důkazem atraktivity systému příměstského provozu ČD v pražské aglomeraci. V současné době neprobíhají ani jednání o investici DB do příměstské dopravy Českých drah. Současně by takovéto rozhodnutí či případná investice byly primárně tématem pro vlastníka akciové společnosti České dráhy – nikoli management. Na druhou stranu, konkrétní uvedení příměstské dopravy Českých drah v okolí Prahy v investičních záměrech DB hovoří o atraktivitě celého systému a jeho kvalitě coby potenciálního investičního projektu ze strany DB. České dráhy dnes provozují příměstskou dopravu v okolí Prahy moderními klimatizovanými dvoupodlažními jednotkami řady 471 Cityelefant, ale i více než 40 let starými jednotkami řady 451. Na klíčových trasách jezdí ve špičkách pracovních dnů spoje až v 15 minutových intervalech a systém příměstské dopravy funguje v rámci integrovaného systému ROPID. Vzhledem k dalším probíhajícím investicím do infrastruktury, budou vlaky ČD v rámci pražské aglomerace hrát stále větší roli i v městské dopravě.
zdroj: Bahnnews, Tisková zpráva ČD

http://www.vojtahruby.eu/jizdy-stats.php
http://www.vojtahruby.eu/jizdy.php
BTW: kolikrát jste, milý ČD4ever, jel řadou 680?
cestuji téměř výhradně veřejnou dopravou (vlak, bus, tram, metro), týdně najedu s ČD jako řadový cestující průměrně 1200 km. Nepatřím k tvrdým kritikům ČD. Ale soudě podle mých zkušeností víte o realitě cestování VHD v ČR (nehledě na zbytek Evropy) zoufale málo.
Vaše první příspěvky působily možná docela vtipně. Teprve dobře zopadkovaný vtip se stává vtipem opravdu vtipným. Ale všechno má své meze. Buď si tu z ostatních děláte srandu - v takovém případě počítejte s tím, že je to pomalu přestává bavit - nebo to myslíte vážně - což by bylo podle mého názoru podstatně horší. Domnívám se, že jste si tu už uřízl mezi většinou diskutujících pořádnou ostudu. Stojí vám to za to?
Nejlepší asi bude pana ČD4ever ignorovat. Ať si píše co chce. Když mu nebude nikdo odpovídat, nebude sám sobě zajímavým a třeba si najde jiného koníčka, třeba v podobě pěstování ředkviček. Vitamíny a stopové prvky jsou pro tělo velmi důležité. FRK
Navíc nemá v sobě slušnost odpovědět na zaslanou zprávu.
Co s ním? Asi ho budeme muset zastřelit otráveným šípem přímo do pupíku, anebo se tou kuriozitkou někdo ještě baví? :)
Jen pro zasmání:
Dnes jsem jel na Os 9610 nejnovějším pražským elefantem a motorový vůz 471.023 je již pěkně obutý. Zvenku zatím vypadá obstojně, jen okna zevnitř už jsou nějaká upatlaná (ach ti cestující, proč tím jezdí?)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











