..: DB plánují miliardové investice ve východní Evropě, ČD o tom nic neví :..
Berlín – DB chtějí v příštích 5 letech proinvestovat v zahraničí mezi 7,5 a 12,5 miliardami € a stát se tak „evropským šampionem na dopravním trhu“. Jedná se o převzetí státních drah ve východoevropských zemích, dopravních podniků v metropolích jako Praha, Stockholm nebo Lyon a o logistické podniky. S touto informací přišel deník Süddeutsche Zeitung, s odvoláním na dopis Hartmuta Mehdorna (DB), který byl adresován parlamentu. Chybějící prostředky, ve výši 2 až 3 miliardy € by byly získány z plánovaného vstupu na burzu. Zvláště ze sousedních zemí na východ od německých hranic prý přišel pozitivní ohlas.

Spolková vláda chce Deutsche Bahn částečně privatizovat. Kancléřka Angela Merkelová dnes sdělila, že se odehraje formou uvedení akcií firmy na burzu. Na trhu by mělo být prodáno 49% akcií firmy. Privatizaci brzdí spor o to, zda by měla být firma prodána spolu se 34 tisíci km tratí nebo zda bude infrastruktura převedena na oddělenou firmu.

CityElefantČeské dráhy nemají žádné informace o investičních záměrech DB v oblasti příměstské dopravy v Praze. Podle ČD je tiskem zveřejněný zájem důkazem atraktivity systému příměstského provozu ČD v pražské aglomeraci. V současné době neprobíhají ani jednání o investici DB do příměstské dopravy Českých drah. Současně by takovéto rozhodnutí či případná investice byly primárně tématem pro vlastníka akciové společnosti České dráhy – nikoli management. Na druhou stranu, konkrétní uvedení příměstské dopravy Českých drah v okolí Prahy v investičních záměrech DB hovoří o atraktivitě celého systému a jeho kvalitě coby potenciálního investičního projektu ze strany DB. České dráhy dnes provozují příměstskou dopravu v okolí Prahy moderními klimatizovanými dvoupodlažními jednotkami řady 471 Cityelefant, ale i více než 40 let starými jednotkami řady 451. Na klíčových trasách jezdí ve špičkách pracovních dnů spoje až v 15 minutových intervalech a systém příměstské dopravy funguje v rámci integrovaného systému ROPID. Vzhledem k dalším probíhajícím investicím do infrastruktury, budou vlaky ČD v rámci pražské aglomerace hrát stále větší roli i v městské dopravě.

zdroj: Bahnnews, Tisková zpráva ČD


CSPSV | 8.11.2006 (20:50)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.11.2006 (22:36)  
Pane ČD4ever !
Vy máte uši zacpané a na očích klapky. Pokud tomu tak není, tak bych chtěl vědět co máte v hlavě. Já to tuším, ale nejsem přítelem silných slov, prezentovaných na www stránkách. Ostatním diskutujícím to určitě dojde.
Jen tak na okraj: jezděte jeden celý den mezi Prahou a Chebem v koženkovém království Českých drah a potom nám znovu sdělte, co ČD mohou nabídnout svým cestujícím. FRK
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
08.11.2006 (22:21)  
FK: ČD mají co nabídnout a nechápu, co u nás chce dělat DB.... ČD pracují jako velice pružná a ekonomická společnost, která velmi rychle reaguje na konkurenci a je scopná nabídnout bezkonkurenční služby (Pendolino) ale i bezkonkurenční ceny (eLiška)
Adam: ČD vědí vše, co je potřeba k provozování a udržování železniční dopravy v ČR......
Registrierter Benutzer M 
08.11.2006 (21:46)  
Hm, taky mi prislo, ze ta druha cast nadpisu je zbytecna:-)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
08.11.2006 (21:45)  
ČD toho neví... :-D
08.11.2006 (21:35)  
Pokud je to pravda a v čele dopravního sektoru Česka bude stát solidní managment a ne nějaký malý-velký Čecháček, tak tuto nabídku přijme. Je třeba si uvědomit, že mimo 471 nic pořádného v Česku není. Stroje 363 a odvozené jsou technicky zastaralé, sedm Pendolin (problematických) to také nevytrhne a koženkové království Českých drah na dálkových vlacích už vůbec ne. Pokud taková nabídka je, tak jen blbec ji může odmítnout. A že o tom ČD nic neví-tomu se nedivím, protže to ani vědět nechce. Jeho hlavními úkoly je
1.Udržet dopravu na kolejích v přijatelném stavu.
2.Udržet se co nejdéle na svých židlích, protože takové platy by jim asi DB nedaly, hlavně za to, co společně s MD předvádějí. Nový JŘ je důkazem, jak si vedení sektoru dopravy váží zákazníků, používající vlakovou dopravu. FRK
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko