Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Olomouc - Františka Chrástecká, matka malého Matěje, který se zabil při pádu z jedoucího vlaku, půjde před soud. Soud sice trestní stíhání původně zastavil, ale státní zástupce se od verdiktu odvolal. Sedmatřicetiletá Františka Chrástecká je obžalována z ublížení na zdraví z nedbalosti. „Dospěli jsme k závěru, že je vhodné, aby se to před soudem projednalo. Chce to vidět, jak se k případu paní Chrástecká bude stavět. Někdo totiž tvrdí, že se o dítě dobře nestarala, podle jiných jde o neštěstí. Celé by se to mělo projednat a dát možnost všem se před soudem vyjádřit,“ řekl soudce krajského odvolacího soudu Jindřich Bayer.
Policisté ženu obvinili za to, že nechala odejít pětiletého syna samotného na toaletu v jedoucím vlaku a neměla jej tak pod dohledem. Matka syna začala shánět, až se vlak blížil do železniční stanice Olomouc hl. n. Za to, že nechala svého syna pobíhat bez dozoru po vagonech, může Františka Chrástecká strávit ve vězení až pět let. Státní zástupce ji však do vězení posílat nechce. „Nelze očekávat, že budu navrhovat nepodmíněný trest,“ doplnil žalobce. Vinu na straně Českých drah policisté během vyšetřování vyloučili.
Zdroj: MF DNES
Samir Lepara | 9.11.2006 (20:39)
Související zprávy

10.11.2006 (15:39)
860 003: "V dnešní době by neměl existovat vůz" - a proc v "drivejsi" dobe to takto byt nemuselo?
10.11.2006 (15:12)
Absolútne súhlasím s EightyFour.
Inak otváranie dverí za jazdy je, bohužiaľ, stále celkom bežná vec. Na Os 37xx (ako v tomto prípade) bežne jazdia 163+3xBt. Mnohokrát superakční jedinci otvárajú dvere ešte dávno pred zastavením vlaku, aby nedajbože nemuseli čakať o pár sekúnd viac, kým to bude úplne bezpečné. Sám som tiež dvakrát zažil otvorenie dverí u Bčka, a to v oboch prípadoch pri jazde nad 100 km/h. Vyzerali ako zavreté, ale ouha... Taktiež sa raz hneď pri mne otvorili za jazdy dvere v pomerne plnej 851. Raz sa zase 451 rozbehla s otvorenými všetkými dverami na jednej strane... Ale ČD za to zodpovednosť, samozrejme, nenesú...
Inak otváranie dverí za jazdy je, bohužiaľ, stále celkom bežná vec. Na Os 37xx (ako v tomto prípade) bežne jazdia 163+3xBt. Mnohokrát superakční jedinci otvárajú dvere ešte dávno pred zastavením vlaku, aby nedajbože nemuseli čakať o pár sekúnd viac, kým to bude úplne bezpečné. Sám som tiež dvakrát zažil otvorenie dverí u Bčka, a to v oboch prípadoch pri jazde nad 100 km/h. Vyzerali ako zavreté, ale ouha... Taktiež sa raz hneď pri mne otvorili za jazdy dvere v pomerne plnej 851. Raz sa zase 451 rozbehla s otvorenými všetkými dverami na jednej strane... Ale ČD za to zodpovednosť, samozrejme, nenesú...
10.11.2006 (15:02)
Pavel Večeřa: Dveře se dají otevřít ve všech soupravách pomocí zmíněného nouzového kohoutu. A nebo taky pomocí pořádné palice či hydraulických nůžek. Ovšem nevím, jak to souvisí s tímto případem.
10.11.2006 (14:03)
V takovém hrozném šrotu jako je 810+010 dveře otevřít nejdou. Na vině je nepružnost ČD, a nezájem o řádnou údržbu. Vozy Bt (Bai 1972) měly přípravu pro dálkové ovládání. Vozy B(Ba od 1974 z NDR) měly původně zajišťování a ovládání z každého vozu. Z důvodu "náročné údržby" bylo odebráno. Ten nápis snad znáte. Je to něco podobného jako kdyby majitelka auta bez dětské pojistky byla odsouzena. V dnešní době by neměl existovat vůz, kde jdou za jízdy otevřít dveře, a kde nelze blokování spolehlivě vyřadit. Např u 451 se "nouzovým otevřením" přivede 48V k elektromagnetu. Ale když 48V po nehodě není? Pak je nutné se propracovat ke kohoutku. Z důvodu dalšího nepořádku na ČD je kryt obvykle otevřený a dělá za jízdy rámus, ale kohoutek není označený a málokdo ví, že tam něco takového je.
10.11.2006 (13:46)
K tomuto jsem už napsal tolik, proto jen dodávám: Nevím proč ji nenechají na pokoji, vždyť se přece sama dost vytrestala. Je to z 99% její vina a myslím, že jakýkoli dalši trest netřeba.
10.11.2006 (12:36)
V metru 81-71 na trase B ty dveře otevřít jdou (resp vyřadit zabezpečení) vzhledem k tomu, že nám televize NOVA dala jako vždy návod, tak jsme to otestovali v pozdních nočních hodinách. Nebudu psat jak se to dělá...
09.11.2006 (22:47)
NECHME TO NA SOUDU!
(Ikdyž vhledem ke kvalitám našeho soudnictví... a o policii ani nemluvím.)
Ale stejně si neodpustím poznámku: vůz, ze které dítě může za jízdy samo vypadnout (ať už dveřmi, které byly otevřené, nebo dveřmi, které si otevřelo) mi přijdev dnešní době poněkud nebezpečný. Ve výtahu si dveře za jízdy neotevřu, v metru taky ne, no a v moderních vagonech (to jsou ty, které ČD nevlastní) taky ne.
(Ikdyž vhledem ke kvalitám našeho soudnictví... a o policii ani nemluvím.)
Ale stejně si neodpustím poznámku: vůz, ze které dítě může za jízdy samo vypadnout (ať už dveřmi, které byly otevřené, nebo dveřmi, které si otevřelo) mi přijdev dnešní době poněkud nebezpečný. Ve výtahu si dveře za jízdy neotevřu, v metru taky ne, no a v moderních vagonech (to jsou ty, které ČD nevlastní) taky ne.
09.11.2006 (22:19)
Jo vrata za jízdy někdy otevřít jdou,.Přesto hlavní vinu nese matka.
09.11.2006 (21:32)
Sama matka si ho měla hlídat! Jinak šlo o vůz B(d)t.
09.11.2006 (21:29)
No každý snad bude se mnou souhlasit, že na vině je zastaralost vozového parku a nedostatek peněz...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











