..: Co ještě o novém jízdním řádu nezaznělo? ČD nabídnou více spojů, ale zdraží :..
380Praha - Dnešní tisková konference ČD vyvolala zájem médií zejména o nový jízdní řád. Většina informací byla na ŽelPage již zveřejněna. Co však ještě napsáno nebylo, je obsahem této newsky.

Od prosince začne jezdit o 5,5% vlaků víc.
Společnost Siemens odmítla sdělit cenu zakázky nových vozů a ČTK čeká na vyjádření Českých drah.
Lůžkové vozy převzaly dráhy od Siemense dnes. Při podpisu smlouvy 4.7.2005 dráhy oznámily, že hodnota vozů bude 26,5 mil.€, tedy asi 740 milionů korun.
"V investičním plánu na příští rok nemáme v plánu kupovat nová pendolina. Ale jednáme se Správou železniční dopravní cesty, zda by pendolino nemohlo jezdit na některých úsecích vyšší rychlostí než 160 km/h, a to 180 km/h nebo na trati Brno - Břeclav dokonce až 200 km/h," řekl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář.
Od JŘ 2007/2008 bude cesta z Prahy do Ostravy pendolinem trvat 2:45 hod. Rekordní počet cestujících ve spojích SC Pendolino za 24 hodin byl 2.100 lidí.
Dnes se konala prezentační jízda nových vozů Ampz, Bmz a WLABmz v úseku Praha hl. n. - Praha Zličín.
České dráhy se každoročně potýkají se ztrátou, jejíž kumulovaná výše je asi 2,1 miliardy korun.

zdroj: ČT24, Novinky, Aktuálně, iDnes, Lidovky, iHned


CSPSV | 22.11.2006 (21:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.11.2006 (10:08)  
Ale je fakt, že už je na čase, aby ČD vážně přemýšlely, do čeho budou investovat v příštích letech, protože než dojde k realizaci, uběhnou většinou 2-3 roky.

Vozy Ampz, Bmz jsou zaplacený už dávno z Eurofimy, WLABmz mají na leasing, na 814 částečně přispívá stát, 380 zbývá poslední záloha. Tak co bude dál?
23.11.2006 (9:47)  
Pamatuju si, jak před léty Hnutí Duha chlácholilo, že Temelín se bude splácet 100 let. Jenže... ČEZ má nyní roční zisky kolem 30 miliard Kč a může si postavit Temelínů kolik chce.
Registrierter Benutzer lada 
23.11.2006 (6:59)  
to Martin Vančura + Hamster: A kde by ty nove pendolina jezdila? Uz dnes je problem nalezt ekonomicky opodstatnene uplatneni pro 7 souprav, zacina se priznavat, ze jejich nasazeni je jen minimalizaci ztraty a do toho reci o koupi dalsich?
Registrierter Benutzer Space 
23.11.2006 (0:10)  
Hamster:
Nevím, jak se staví železniční koridory. Zato vím, jak se staví česká dálnice a polostátní instituce za to ani moc nemohou.
1/ Nedávno vyšlo srovnání českého a německého úseku nové dálnice přes Krušné hory - pochopitelně, že česká byla dražší. Jistě, Němci zveřejňují jen čistou stavbu, zatímco my do toho počítáme i náklady na výkup pozemků, soudní tahanice, náklady na odvolací řízení atd atd atd. Celková suma se tak několikrát zvětší. Němci toto jednak nezapočítávají, jednak je u nich příprava dálnice až o 6-7 let rychlejší - odvolání je možné jen jednou, odkupy pozemků se řeší i zpětně apod. U nás se může jakákoli liniová dopravní stavba zcela zablokovat, nebo alespoň zdr(a)žovat.
2/ ČR má nejtvrdší normy na stavbu dálnic, mnohem tvrdší než v Německu. Nový úsek naší dálnice obsahuje stoupací a odstavné pruhy (ta krušnohorská navíc i pruh klesací a retardér), dále průchody pro nejrůznější zvířátka a protihlukové stěny apod. Oproti tomu bych rád vzpomenul bavorskou A70 - to je sice taky dálnice, ale nesrovnatelně užší, poloměry zatáček menší, připojovací pruhy kratší, odstavný pruh veškerý žádný.

Objektivně se česká a německá porovnat nedá. Novináři to bohužel dodnes nepochopili :(

Ale nic ve zlém; já zase nevím, jak porovnat české a německé hlavní tratě.
Registrierter Benutzer ladik 
23.11.2006 (0:05)  
ad InterCity no ČKD Vagonka..když to krachovalo ve Studénce tak se část přesouvala do Ostravy. Nebo Pars aby se měl čim chlubibit na MSV v Brně.
Já osobně bych to dal vagonce. myslim si že by dokázali sehnat lepší a vykonější systémy
Registrierter Benutzer Hamster  mail  
22.11.2006 (23:15)  
to Space: to nemelo byt porovnani dalnice se zeleznici - pouze porovnani ceny kilometru nemecke a ceske dalnice, ktere bylo nedavno nekde zverejneno. Pouze odvozuji, ze pokud je takovy stav pri vystavbe dalnic, urcite nebude az tak odlisny od vystavby zeleznic, pokud verejne zakazky zadavaji polostatni instituce.....
22.11.2006 (22:56)  
843 043 943 bude vyrábět PARS Nova z vozů M262 a 8mi dveřových vozů Bai vzor 1952 podle vzoru Regionova.
Registrierter Benutzer Space 
22.11.2006 (22:55)  
Hamster:
Promiň mi tu rýpavou otázku, ale víš vůbec něco o dálnicích? Ptám se, protože mi smysl toho porovnání nějak uniká.
Registrierter Benutzer Hamster  mail  
22.11.2006 (22:40)  
Souhlas s tim, ze ETR600 je neco jineho, nez co ted jezdi u nas. Problem bych videl v tom, ze ETR600 jsou uz ciste vysokorychlostni vlaky, ktere by na nasich koridorech nemely uz vubec narok ukazat to, co umi. Muj osobni nazor pak je ten, ze Siemens s ICE rozhodne vitezi....
Registrierter Benutzer TinTin  mail  
22.11.2006 (22:16)  
No kdyby to byly "nová pendolína", tudíž "New Pendolino"=ETR 600 tak to by asi většina mluvila jinak, to už je zase trošku jiný kafe.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko