..: Dráhy zrychlily pendolino pomocí vloženého letáku :..

680 002-1

Praha - Vytvořit rekordně rychlé spojení pendolinem z Prahy do Olomouce dalo Českým drahám hodně práce. Své o tom ví jak generální ředitel drah Josef Bazala, tak i drážní plánovači jízdních řádů. Každý z nich však vidí dosažený rekord jinak. Už v září České dráhy oznámily, že Pendolino na této trase zrychlí proti nynějšímu jízdnímu řádu o 8 minut, a pojede tak jen dvě hodiny a patnáct minut. Plánovači jízdních řádů však toto oznámení z vedení Českých drah přehlédli. Vlastními výpočty došli k tomu, že pendolino je možné zrychlit jen o dvě minuty. A tak do nového jízdního řádu zanesli údaj 2 hodiny a 21 minut.

S tímto údajem pak byly vytištěny tisíce kusů jízdních řádů, které jsou běžně k dostání za šedesát korun. Teprve před několika dny si však generální ředitel Bazala, který mimochodem pochází z Olomouce, všimnul, že v jízdních řádech jsou "pomalé" časy. Narychlo se tak musel vyrobit dodatečný letáček s jízdním řádem dvě a čtvrt hodiny. Ten si lidé spolu s jízdním řádem koupí s formulací: "Podle této tabulky si laskavě opravte příslušné údaje." Pro zajímavost, jízdní doba mezi Olomoucí a Ostravou už nikomu nevadila, a tak se o těchto ušetřených šest minut prodlouží doba v této části trasy.

Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje šlo o chybu lidí, kteří sestavují jízdní řád, protože už v zářijové tiskové zprávě byl uveden rychlejší čas. Ani v tomto případě však levá ruka drah neví co dělá pravá - stačí se podívat na zadní stranu jízdního řádu, kde v textu propagujícím České dráhy "jede" Pendolino zase 2 hodiny 21 minut. A tuto reklamu přitom zadává odbor komunikace.

zdroj: Hospodářské noviny


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 23.11.2006 (10:46)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer D_N 
23.11.2006 (20:09)  
Nevíte, jestli mi dají ty přelepky, i když jsem si jízdní řád koupil v předstihu ve stánku na Masně?
Registrierter Benutzer comar 
23.11.2006 (19:56)  
Petr Krcek: v Holandsku to tak delaji - soucasny jizdni rad ma zaklady nekdy v 70. letech. Jednou za cas udelaji par zmen, ale vetsina jizdniho radu zustava stejna. Vlaky tam jezdi striktne v taktu, takze vetsina lidi si pamatuje, ze jim jede vlak v X.07 a X.37 a tak uz je to nekolik let.
Ted v prosinci prijde obrovska zmena. Kompletne prekopali cely jizdni rad. Zmeni se vetsina relaci (i kdyz vsechny zustanou v taktu). Je to docela kontroverzni krok, ale NS slibuje vic spoju a lepsi prestupy (i kdyz pri intervalu 30min jsou vsechny prestupy dobre...). Az to vstoupi v platnost, tak o tom napisu nejakou newsku, kde bude podrobnejsi popis, jak funguje opravdu vymakany jizdni rad.
23.11.2006 (19:32)  
Jízdní řád dělají "grafisti"na SENE.Přikláněl bych se ji oddělit od ČD.Obvykle dle vlastní zkušenosti jízdní řády natahují.Většinou to není na škodu,protože zpoždění se stáhne a nebo se občas vyskytne náskok.
Z jiného soudku.Já když si uvědomím ty každoročné obrovské náklady na JŘ tak dráha na tom musí prodělat.Já bych jízdní řád měnil po 4 letech a začínal by platit těsně před volbami.A jednou do roka změny.
ČD4ever:Já ti ho teda budu dvakrát za rok posílat a dělej mi změny,když tě to tak baví.Můžem se tak domluvit?Byl bys moc hodnej,jinak já tohle nemám čas a ani náladu.
Registrierter Benutzer comar 
23.11.2006 (15:36)  
"Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje šlo o chybu lidí, kteří sestavují jízdní řád, protože už v zářijové tiskové zprávě byl uveden rychlejší čas."

takze CD posila lidem, kteri delaji jizdni rad, informace pres tiskove zpravy?

mozna bysme na konci roku mohli udelat anketu nejlepsi vyrok odruje za uplynuly rok.
Registrierter Benutzer TinTin  mail  
23.11.2006 (15:21)  
Pardubice-Holešovice se dá normálně dělat s klasikou za 50 minut (mnohokrát osobně zajeto), takže 53 minut pro pendolíno určitě nebude problém.
23.11.2006 (14:53)  
Rail: Od příštího roku bude přes celý Běchovice (až po Blatov) PJ50, tak těch 53 minut nevidím reálně =)
23.11.2006 (14:51)  
Přesně tak! normální vlaky zvládnout trasy stejně rychle jako pendolíno, má to je podmínku, vlak musí mít zpoždění a strojvedoucímusí spěchat na fotbal :o))) Před pár lety jsem jel EC Praha do Prahy z OV, jenže v polsku byla strávka a přijel o 2 hodiny později ( Cestující nabral Košičan) tak jsem to stihli něco přes 3 a pů hodiny ...
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
23.11.2006 (14:16)  
Díval jsem se do těch "změn za tisku" Nejde mi do hlavy, proč má Pendolino ve směru Praha-Holešovice >>> Pardubice hl.n. jízdní dobu 53 min a v opačném směru 56 min.

V každém případě 53 min = Vp 117,7 km/h, což už je docela mazec. Ale musím podotknout, že před dvěma lety to zajela se mnou mírně zpožděná Vindobona tažená 350 za 54 min! čímž téměř vymazala zpoždění, které měla na odjezdu z Pardubic.
Registrierter Benutzer Crozz  mail  
23.11.2006 (12:42)  
tak se nam opet CD pekne ztrapnily a jeste k tomu s Pendolinem cheche
23.11.2006 (11:55)  
"Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje šlo o chybu lidí, kteří sestavují jízdní řád, protože už v zářijové tiskové zprávě byl uveden rychlejší čas."

A je to jasné! Jazdné doby určuje šedá eminencia ČD, Aleš Ondrůj. Celá korporátna komunikácia je založená na tlačových správach, ktoré vždy AO vyvesí na web a na firemnú nástenku. Bohužiaľ svoje zvrchované rozhodnutie o zrýchlení pendolina asi dal len na web, a tak sa o tom ani jeho vlastné oddelenie nedozvedelo.
Inak ak nechcú "predlžovať" jazdnú dobu Olomouc-Ostrava, môžu zaviesť 8-minútový pobyt súpravy v Olomouci hl.n. Tak to ostatne podľa aktuálneho letákového updatu asi bude vyzerať...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko