Praha - Vytvořit rekordně rychlé spojení pendolinem z Prahy do Olomouce dalo Českým drahám hodně práce. Své o tom ví jak generální ředitel drah Josef Bazala, tak i drážní plánovači jízdních řádů. Každý z nich však vidí dosažený rekord jinak. Už v září České dráhy oznámily, že Pendolino na této trase zrychlí proti nynějšímu jízdnímu řádu o 8 minut, a pojede tak jen dvě hodiny a patnáct minut. Plánovači jízdních řádů však toto oznámení z vedení Českých drah přehlédli. Vlastními výpočty došli k tomu, že pendolino je možné zrychlit jen o dvě minuty. A tak do nového jízdního řádu zanesli údaj 2 hodiny a 21 minut.
S tímto údajem pak byly vytištěny tisíce kusů jízdních řádů, které jsou běžně k dostání za šedesát korun. Teprve před několika dny si však generální ředitel Bazala, který mimochodem pochází z Olomouce, všimnul, že v jízdních řádech jsou "pomalé" časy. Narychlo se tak musel vyrobit dodatečný letáček s jízdním řádem dvě a čtvrt hodiny. Ten si lidé spolu s jízdním řádem koupí s formulací: "Podle této tabulky si laskavě opravte příslušné údaje." Pro zajímavost, jízdní doba mezi Olomoucí a Ostravou už nikomu nevadila, a tak se o těchto ušetřených šest minut prodlouží doba v této části trasy.
Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje šlo o chybu lidí, kteří sestavují jízdní řád, protože už v zářijové tiskové zprávě byl uveden rychlejší čas. Ani v tomto případě však levá ruka drah neví co dělá pravá - stačí se podívat na zadní stranu jízdního řádu, kde v textu propagujícím České dráhy "jede" Pendolino zase 2 hodiny 21 minut. A tuto reklamu přitom zadává odbor komunikace.
zdroj: Hospodářské noviny
| 23.11.2006 (10:46)
Ted v prosinci prijde obrovska zmena. Kompletne prekopali cely jizdni rad. Zmeni se vetsina relaci (i kdyz vsechny zustanou v taktu). Je to docela kontroverzni krok, ale NS slibuje vic spoju a lepsi prestupy (i kdyz pri intervalu 30min jsou vsechny prestupy dobre...). Az to vstoupi v platnost, tak o tom napisu nejakou newsku, kde bude podrobnejsi popis, jak funguje opravdu vymakany jizdni rad.
Z jiného soudku.Já když si uvědomím ty každoročné obrovské náklady na JŘ tak dráha na tom musí prodělat.Já bych jízdní řád měnil po 4 letech a začínal by platit těsně před volbami.A jednou do roka změny.
ČD4ever:Já ti ho teda budu dvakrát za rok posílat a dělej mi změny,když tě to tak baví.Můžem se tak domluvit?Byl bys moc hodnej,jinak já tohle nemám čas a ani náladu.
takze CD posila lidem, kteri delaji jizdni rad, informace pres tiskove zpravy?
mozna bysme na konci roku mohli udelat anketu nejlepsi vyrok odruje za uplynuly rok.
V každém případě 53 min = Vp 117,7 km/h, což už je docela mazec. Ale musím podotknout, že před dvěma lety to zajela se mnou mírně zpožděná Vindobona tažená 350 za 54 min! čímž téměř vymazala zpoždění, které měla na odjezdu z Pardubic.
A je to jasné! Jazdné doby určuje šedá eminencia ČD, Aleš Ondrůj. Celá korporátna komunikácia je založená na tlačových správach, ktoré vždy AO vyvesí na web a na firemnú nástenku. Bohužiaľ svoje zvrchované rozhodnutie o zrýchlení pendolina asi dal len na web, a tak sa o tom ani jeho vlastné oddelenie nedozvedelo.
Inak ak nechcú "predlžovať" jazdnú dobu Olomouc-Ostrava, môžu zaviesť 8-minútový pobyt súpravy v Olomouci hl.n. Tak to ostatne podľa aktuálneho letákového updatu asi bude vyzerať...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











