Praha - Vytvořit rekordně rychlé spojení pendolinem z Prahy do Olomouce dalo Českým drahám hodně práce. Své o tom ví jak generální ředitel drah Josef Bazala, tak i drážní plánovači jízdních řádů. Každý z nich však vidí dosažený rekord jinak. Už v září České dráhy oznámily, že Pendolino na této trase zrychlí proti nynějšímu jízdnímu řádu o 8 minut, a pojede tak jen dvě hodiny a patnáct minut. Plánovači jízdních řádů však toto oznámení z vedení Českých drah přehlédli. Vlastními výpočty došli k tomu, že pendolino je možné zrychlit jen o dvě minuty. A tak do nového jízdního řádu zanesli údaj 2 hodiny a 21 minut.
S tímto údajem pak byly vytištěny tisíce kusů jízdních řádů, které jsou běžně k dostání za šedesát korun. Teprve před několika dny si však generální ředitel Bazala, který mimochodem pochází z Olomouce, všimnul, že v jízdních řádech jsou "pomalé" časy. Narychlo se tak musel vyrobit dodatečný letáček s jízdním řádem dvě a čtvrt hodiny. Ten si lidé spolu s jízdním řádem koupí s formulací: "Podle této tabulky si laskavě opravte příslušné údaje." Pro zajímavost, jízdní doba mezi Olomoucí a Ostravou už nikomu nevadila, a tak se o těchto ušetřených šest minut prodlouží doba v této části trasy.
Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje šlo o chybu lidí, kteří sestavují jízdní řád, protože už v zářijové tiskové zprávě byl uveden rychlejší čas. Ani v tomto případě však levá ruka drah neví co dělá pravá - stačí se podívat na zadní stranu jízdního řádu, kde v textu propagujícím České dráhy "jede" Pendolino zase 2 hodiny 21 minut. A tuto reklamu přitom zadává odbor komunikace.
zdroj: Hospodářské noviny
| 23.11.2006 (10:46)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











