..: Redukce vlaků mezi Nučicemi a Berounem (aktualizováno) :..

Středočeský krajNučice - Jak Vás již ŽelPage v samostných zprávách informovala, ve Středočeském kraji dojde v souvislosti s platností nového jízdního řádu k zastavení provozu na třech železničních tratích a zároveň k výraznému posílení příměstských vlaků v okolí Prahy. Další významnou změnou, která od 10. prosince vstoupí v platnost, bude úprava jízdního řádu na trati číslo 173 (Praha - Rudná u Prahy - Nučice - Loděnice - Beroun). Ačkolivě doprava v úseku z Prahy do Nučic bude nově posílena, na zbylém úseku trati naopak dojde k redukci spojů. Objednávka regionálních spojů je v kompetenci kraje, kam mohou občané směřovat své připomínky.

Stížnost hejtmanovi

Kvůli novém jízdnímu řádu vlaků se rozhodla sepsat stížnost středočeskému hejtmanovi Jana Trojanová z Nučic. V pracovní dny podle nového jízdního řádu pojede vlak z Nučic do Berouna pouze v sedm hodin ráno a další až ve čtyři hodiny odpoledne. "To je nesnesitelné. Je to do nebe volající," stěžuje si Jana Trojanová. Zatímco podle ní se lidé z Nučic do Prahy dostanou snadno nejen vlakem, ale i autobusy, do Berouna to nyní půjde stěží. "Přitom právě do Berouna jezdí od nás hodně lidí do nemocnice, na polikliniku, ale i na trhy," říká Trojanová. "Tam, kde jsme zjistili, že vlaky využívá jen pět cestujících, jsme spoje omezili. Nikde by neměl vzniknout problém," oponuje náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský.

Autor komentuje: Trať číslo 173, často také nazývaná "Hrbatá" se vyznačuje svými nepříznivými sklonovými poměry. Z Prahy stoupá z výšky 185 metrů do 400 metrů u Rudné, aby pak na 16 kilometrů dlouhém úseku z Nučic do Berouna absolvovala dalších 300 výškových metrů střídavého stoupání a klesání. Zvýšená spotřeba trakční nafty spolu s velmi silnou konkurencí pravidelných linek Pražské a nově i Středočeské integrované dopravy tak ještě více prohlubují ztráty z provozu vlaků na této trati. Nicméně, v případě vzniku mimořádných situací na hlavní spojnici Prahy s Berounem a Plzní (situované v údolí Berounky) tato trať již ukázala svůj strategický význam jako odklonová trasa.

Doplněno (21.22): Zastupitelstvo města Rudná u Prahy, kterým tato trať prochází, železniční dopravu podporuje a do budoucna plánuje využití služeb soukromého dopravce. "Rada podporuje záměr firmy Connex, Česká Železniční, s.r.o. na intenzifikaci železniční dopravy na trati Praha – Beroun a zpět," uvádí se ve vyjádření zastupitelstva ze 4. září 2006. Děkuji diskutujícímu Giba za doplnění.

zdroj: Jízdní řád ČD, MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 26.11.2006 (13:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
26.11.2006 (22:32)  
All: V plné integraci vidím jeden háček - vandalismus a jak dlouho dokáží přežít označovače PID. Více se tato problematika řeší v newse:
http://www.zelpage.cz/comment.php?id=3436&w=n
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
26.11.2006 (22:08)  
Taktová doprava na trati 173 je rozhodně přínosem. Dopolední nevyužívané vlaky byly zrušeny a posíleny byly špičky pracovního dne. Stejně tak byly zrušeny ranní víkendové spoje, kterými se vozil jen vzduch.
Ukončení všech vlaků na Smíchově je kompenzováno návazností všech vlaků na žabotlam na/z hlavní nádraží.

Jinak dokud trať nebude plně integrovaná v PID, tak bude pohodlnější jezdit MHD.
Tímto reaguji i na zrušení vlaků mezi Rudnou a Hostivicemi - dokud ta trať nebude plně v PID, tak tam ty vlaky budou jezdit zbytečně (jako nyní).
registrovaný uživatel Giba 
26.11.2006 (21:25)  
Doufám že na mne nebude pan ředitel ROPIDU naštvaný za zveřejnění jeho odpovědi na můj dotaz o plné integraci na hrbaté a omezení provozu na 122:

> Vážený pane,
>
> k vašemu dotazu sděluji, že ke změně jízdních řádů nedojde na trati
> 173 k rozšíření integrace v Pražské integrované dopravě. Provoz na
> trati Rudná - Hostivice objednává Středočeský kraj, s ohledem na
> současné skutečně minimální využití je doprava redukována a výkony
> jsou směřovány na řešení problémů frekventovanějších úseků
> železničních sítě. Do budoucna se s provozem na trati uvažuje, zejména
> s ohledem na Vámi uváděný rozvoj zástavby v jejím okolí. Proto se v
> současné době prověřuje možnost zřízení nové zastávky Chýně.
registrovaný uživatel Giba 
26.11.2006 (21:21)  
Problém BUSu 380 Zličín - Beroun je že jezdí jako už jediný pravidelný přes Rudenskou komerční zónu takže je plný ze Zličína do Rudenské komerční zony apak už jede vcelku prázdný, jao druhá chybka je že jezdí jen dvoudvéřák s malým místem na kočárek, takže většina maminek z Rudné teré potřebují do Berouna (samozřejmě nejezdí pravidelne) jedou vlakem, kdy jim i průvodčí narozdíl od řidiče pomůžou s kočárkem nebo ještě raději jedou autem aby se nemusely nikoho doprošovat.
26.11.2006 (21:18)  
Giba: Souhlasím s Tebou a jinak dodávám, že litovická spojka má mnohem větší perspektivu než stávají "skorozrušený" stav. Bohužel, opravdu narážíme na problém, že i když existuje perfektní spojení (viz. příklad s ranními Dejvicemi, což ale bude bohužel za pár dní zrušeno), lidé o něm nevědí. Je potřeba to opravdu více propagovat, problém je, že lidé nahoře moc nechtějí přiznat, že v okolí Prahy jezdí něco jiného než 471 (nedejbože snad dokonce 810!). Nemyslím si, že je správné hrát si na něco, co nejsme...
registrovaný uživatel Giba 
26.11.2006 (21:16)  
jinak zpráva která se objevila v Rudenských listech v říjnu:
Městská rada podporuje záměr firmy Connex, Česká železniční, s.r.o. na zintenzivnění železniční dopravy na trati Praha-Rudná-Beroun
26.11.2006 (21:14)  
Čunče: Osobně mi to přijde z autobusáku do centra tak o 150 metrů kratší než z vlakového nádraží (bereš v potaz použití lávky pro pěší vedoucí přímo k Pražské bráně?).
registrovaný uživatel čunče  mail  
26.11.2006 (21:13)  
Takováto redukce spojů na trati 173 je v pořádku, vzhledem k obsazenosti.

JENŽE TO MÁ JEDEN BRUTÁLNÍ HÁK:
Autobusy, které ty vlaky nahradí, buď končí na autobusáku v Závodí, nebo jedou po dálnici kolem centra Berouna. Takže do centra se cestující nedostanou bez pěší túry, která je z autobusáku v Závodí delší, než z "hlavního" vlakového nádraží.
registrovaný uživatel Giba 
26.11.2006 (21:09)  
Ono hlavní problém ve financování je v tom že Středočeský kraj tuto trať odepas již vloni kdy měla být zastavena osobní doprava. Praha se za trať postavila a proto si i platí posílení dopravy z Nučic do Prahy a víkendový provoz také odpovídá potřebám Prahy než Berouna kdy o víkendu některé vlaky do Berouna ani nedojedou.

To samé platí i o trati z Rudné do Hostivic, taky ne moc žádaný směr, proto pojedou jen dva páry vlaků o víkendu. Přitom ale vlak z Rudné v sedm ráno byl zajímavou alernativou jak se do stat do Dejvic rychleji než MHD. Protože ale nikdo o tom nevěděl všichni se štrachají přecpaným metrem nebo poskakují autobudem po Milady Horákové. Vlak je tedy zrušen, protože vněm jezdili 3 až 5lidí maximálně.
26.11.2006 (20:55)  
No jo, oni holt potřebovali posílit směr do Prahy a zároveň reálně zachovat výši dotace, tak co přidali do Prahy, to ubrali do Berouna. Jediná možnost je tedy jet k lékaři a podobně hned ráno a vrátit se odpoledne, případně pokud náhodou pracujete zároveň v Praze, jet od lékaře podél Berounky... Dva spoje za celý den, to ale přehánějí. Přitom dotují souběžné busy a stimulují tak úpadek tratě. Někdo holt nechce, aby trať žila.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko