Nučice - Jak Vás již ŽelPage v samostných zprávách informovala, ve Středočeském kraji dojde v souvislosti s platností nového jízdního řádu k zastavení provozu na třech železničních tratích a zároveň k výraznému posílení příměstských vlaků v okolí Prahy. Další významnou změnou, která od 10. prosince vstoupí v platnost, bude úprava jízdního řádu na trati číslo 173 (Praha - Rudná u Prahy - Nučice - Loděnice - Beroun). Ačkolivě doprava v úseku z Prahy do Nučic bude nově posílena, na zbylém úseku trati naopak dojde k redukci spojů. Objednávka regionálních spojů je v kompetenci kraje, kam mohou občané směřovat své připomínky.
Stížnost hejtmanovi
Kvůli novém jízdnímu řádu vlaků se rozhodla sepsat stížnost středočeskému hejtmanovi Jana Trojanová z Nučic. V pracovní dny podle nového jízdního řádu pojede vlak z Nučic do Berouna pouze v sedm hodin ráno a další až ve čtyři hodiny odpoledne. "To je nesnesitelné. Je to do nebe volající," stěžuje si Jana Trojanová. Zatímco podle ní se lidé z Nučic do Prahy dostanou snadno nejen vlakem, ale i autobusy, do Berouna to nyní půjde stěží. "Přitom právě do Berouna jezdí od nás hodně lidí do nemocnice, na polikliniku, ale i na trhy," říká Trojanová. "Tam, kde jsme zjistili, že vlaky využívá jen pět cestujících, jsme spoje omezili. Nikde by neměl vzniknout problém," oponuje náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský.
Autor komentuje: Trať číslo 173, často také nazývaná "Hrbatá" se vyznačuje svými nepříznivými sklonovými poměry. Z Prahy stoupá z výšky 185 metrů do 400 metrů u Rudné, aby pak na 16 kilometrů dlouhém úseku z Nučic do Berouna absolvovala dalších 300 výškových metrů střídavého stoupání a klesání. Zvýšená spotřeba trakční nafty spolu s velmi silnou konkurencí pravidelných linek Pražské a nově i Středočeské integrované dopravy tak ještě více prohlubují ztráty z provozu vlaků na této trati. Nicméně, v případě vzniku mimořádných situací na hlavní spojnici Prahy s Berounem a Plzní (situované v údolí Berounky) tato trať již ukázala svůj strategický význam jako odklonová trasa.
Doplněno (21.22): Zastupitelstvo města Rudná u Prahy, kterým tato trať prochází, železniční dopravu podporuje a do budoucna plánuje využití služeb soukromého dopravce. "Rada podporuje záměr firmy Connex, Česká Železniční, s.r.o. na intenzifikaci železniční dopravy na trati Praha – Beroun a zpět," uvádí se ve vyjádření zastupitelstva ze 4. září 2006. Děkuji diskutujícímu Giba za doplnění.
zdroj: Jízdní řád ČD, MF Dnes
| 26.11.2006 (13:13)
http://www.zelpage.cz/comment.php?id=3436&w=n
Ukončení všech vlaků na Smíchově je kompenzováno návazností všech vlaků na žabotlam na/z hlavní nádraží.
Jinak dokud trať nebude plně integrovaná v PID, tak bude pohodlnější jezdit MHD.
Tímto reaguji i na zrušení vlaků mezi Rudnou a Hostivicemi - dokud ta trať nebude plně v PID, tak tam ty vlaky budou jezdit zbytečně (jako nyní).
> Vážený pane,
>
> k vašemu dotazu sděluji, že ke změně jízdních řádů nedojde na trati
> 173 k rozšíření integrace v Pražské integrované dopravě. Provoz na
> trati Rudná - Hostivice objednává Středočeský kraj, s ohledem na
> současné skutečně minimální využití je doprava redukována a výkony
> jsou směřovány na řešení problémů frekventovanějších úseků
> železničních sítě. Do budoucna se s provozem na trati uvažuje, zejména
> s ohledem na Vámi uváděný rozvoj zástavby v jejím okolí. Proto se v
> současné době prověřuje možnost zřízení nové zastávky Chýně.
Městská rada podporuje záměr firmy Connex, Česká železniční, s.r.o. na zintenzivnění železniční dopravy na trati Praha-Rudná-Beroun
JENŽE TO MÁ JEDEN BRUTÁLNÍ HÁK:
Autobusy, které ty vlaky nahradí, buď končí na autobusáku v Závodí, nebo jedou po dálnici kolem centra Berouna. Takže do centra se cestující nedostanou bez pěší túry, která je z autobusáku v Závodí delší, než z "hlavního" vlakového nádraží.
To samé platí i o trati z Rudné do Hostivic, taky ne moc žádaný směr, proto pojedou jen dva páry vlaků o víkendu. Přitom ale vlak z Rudné v sedm ráno byl zajímavou alernativou jak se do stat do Dejvic rychleji než MHD. Protože ale nikdo o tom nevěděl všichni se štrachají přecpaným metrem nebo poskakují autobudem po Milady Horákové. Vlak je tedy zrušen, protože vněm jezdili 3 až 5lidí maximálně.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










