..: Redukce vlaků mezi Nučicemi a Berounem (aktualizováno) :..

Středočeský krajNučice - Jak Vás již ŽelPage v samostných zprávách informovala, ve Středočeském kraji dojde v souvislosti s platností nového jízdního řádu k zastavení provozu na třech železničních tratích a zároveň k výraznému posílení příměstských vlaků v okolí Prahy. Další významnou změnou, která od 10. prosince vstoupí v platnost, bude úprava jízdního řádu na trati číslo 173 (Praha - Rudná u Prahy - Nučice - Loděnice - Beroun). Ačkolivě doprava v úseku z Prahy do Nučic bude nově posílena, na zbylém úseku trati naopak dojde k redukci spojů. Objednávka regionálních spojů je v kompetenci kraje, kam mohou občané směřovat své připomínky.

Stížnost hejtmanovi

Kvůli novém jízdnímu řádu vlaků se rozhodla sepsat stížnost středočeskému hejtmanovi Jana Trojanová z Nučic. V pracovní dny podle nového jízdního řádu pojede vlak z Nučic do Berouna pouze v sedm hodin ráno a další až ve čtyři hodiny odpoledne. "To je nesnesitelné. Je to do nebe volající," stěžuje si Jana Trojanová. Zatímco podle ní se lidé z Nučic do Prahy dostanou snadno nejen vlakem, ale i autobusy, do Berouna to nyní půjde stěží. "Přitom právě do Berouna jezdí od nás hodně lidí do nemocnice, na polikliniku, ale i na trhy," říká Trojanová. "Tam, kde jsme zjistili, že vlaky využívá jen pět cestujících, jsme spoje omezili. Nikde by neměl vzniknout problém," oponuje náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský.

Autor komentuje: Trať číslo 173, často také nazývaná "Hrbatá" se vyznačuje svými nepříznivými sklonovými poměry. Z Prahy stoupá z výšky 185 metrů do 400 metrů u Rudné, aby pak na 16 kilometrů dlouhém úseku z Nučic do Berouna absolvovala dalších 300 výškových metrů střídavého stoupání a klesání. Zvýšená spotřeba trakční nafty spolu s velmi silnou konkurencí pravidelných linek Pražské a nově i Středočeské integrované dopravy tak ještě více prohlubují ztráty z provozu vlaků na této trati. Nicméně, v případě vzniku mimořádných situací na hlavní spojnici Prahy s Berounem a Plzní (situované v údolí Berounky) tato trať již ukázala svůj strategický význam jako odklonová trasa.

Doplněno (21.22): Zastupitelstvo města Rudná u Prahy, kterým tato trať prochází, železniční dopravu podporuje a do budoucna plánuje využití služeb soukromého dopravce. "Rada podporuje záměr firmy Connex, Česká Železniční, s.r.o. na intenzifikaci železniční dopravy na trati Praha – Beroun a zpět," uvádí se ve vyjádření zastupitelstva ze 4. září 2006. Děkuji diskutujícímu Giba za doplnění.

zdroj: Jízdní řád ČD, MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 26.11.2006 (13:13)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby Jízdní řád

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
26.11.2006 (20:55)  
Vrabcak: Tato vlastnost byla propagována při zavedení In-Karet jako jeden z jejích klíčových benefitů - na výsledky je však pochopitelně příliš brzy. Souhlasím s tím, že statistické chyby při průzkumech jsou opravdu nebezpečné:-(.
26.11.2006 (20:45)  
Ohánění se přepravními průzkumy může být na podobných málo zatížených tratích celkem krátkozraké, protože statistická chyba zde může rozhodnout o bytí a nebytí osobní dopravy na trati. Nevím, proč se u nás zatím nezačaly používat automatická počítadla cestujících, která mohou pracovat 365 dní v roce a dát tak kraji reálný obraz obsazenosti jednotlivých spojů. Ovšem ani to není samospasitelné, protože obsazenost spojů se u tratě tohoto charakteru (příměstská s velkou hustotou osídlení) může změnit o stovky procent jenom změnou trasování spojů, jejich počtu a návazností.
26.11.2006 (20:36)  
Giba: Trať číslo 173 se zde nedávno také okrajově diskutovala (psal jsem k ním také své postřehy) - můžeš si počíst zde: http://www.zelpage.cz/comment.php?id=3416&w=n
Registrierter Benutzer Giba 
26.11.2006 (20:24)  
Dálší nevýhoda i z Rudné do Berouna je že PID bus končí na předměstí Berouna a Berounské přímé autobusy do Prahy staví naposledy v Loděnici a občas v Rudenenské komerční zóně která je 2km za Rudnou.
Registrierter Benutzer Giba 
26.11.2006 (20:21)  
Nevím jak ostatní přispěvatelé ale spojení z Nučic do Prahy vlakem se snažím využívat co nejvíce. Nebydlím sice v Nučicích ale na kraji Rudné, kde je to na Nučické nádraží blíže ned do Rudné na autobus, který už je v Rudné tak plný z předchozích vesnic že o kulturním cestování nemůže být ani řeč.
Před řemi lety jsme stávali v Nučicích ráno na vlak tak 3 odvážlivci, teď běžne nastupuje 15lidí a ze Zbuzan už lidi musí stát.
Odpolední vlaky z Prahy už taky mají 80%míst k sezení obsazených a všichni jako na smilování čekají na nový vlak v půl sedmé který vyloženě chyběl.
Paní trojanové se nedivím, z Nučic do Berouna je spojení leda s přestupem v Rudné bez velkých návazností a čas na cestu je kolem jedné hodiny. Jediný přímý bus PID je noční 602. Velká škoda je že kvůli obratům a možná i předpisům železničním nebude obsluhována Nučice zast. u které vyrůstá nový "panelák naležato" s velkým počtem domů a zde zrovna moc autobus nejezdí. (Pro štouraly bus zastávka Nučice, Krahulov). Již před rokem ROPID sliboval plnou intrgraci do Nučic ale že přednost mají jiné tratě, letos jsem se ptal znovu a už ani neslibují.
26.11.2006 (18:48)  
"Jde o to to pravidelně používat" ... Asi tak, výsledky přepravních průzkumů jsou pro kraj klíčový podklad k rozhodování o zajištění základní dopravní obslužnosti.
26.11.2006 (18:24)  
Nejde o to něco podepsat, jde o to to pravidelně používat. Jinak myslím, že paní Trojanová "o nás" neví.
26.11.2006 (16:55)  
Pavel Z:Ty máš taky pravdu na Prahu je to důležitější.
26.11.2006 (16:48)  
Jano Trojanová:Já ti tu stížnost taky podepíšu,ale bejt tebou tak napíšu petici, s tou se kraj musí zabývat,stížnost bez odpovědi hoděj do koše.Člověk holt musí bojovat.
26.11.2006 (16:47)  
Chápu, že pro paní Trojanovou, která asi vlastní PJD, to může být problém, ale z Nučic mi toho IDOS našel poměrně hodně. Myslím tím samozřejmě autobusy. Podle mě je to dobře, že byla posílena ta pražská strana na úkor berounské. Ještě by to chtělo zahýbat s polohou zastávek.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko