Praha - Společnost Grandi Stazioni má za úkol rekonstruovat žst. Praha hlavní nádraží a dvě "lázeňská" nádraží v Mariánských Lázních a Karlových Varech. Nyní je vše ve fázi pravomocných stavebních povolení pro všechny jmenované objekty. Podle dohody s italským partnerem bude vlastní stavební činnost zahájena nejdříve v Praze, a to slavnostním způsobem v polovině prosince. Zejména následující rok ukáže, zda se příprava projektu podařila.
Rekonstrukce nádraží v Praze byla několikrát odložena
S opravami se mělo začít v roce 2002 a dokončeny měly být nejpozději do 2 let od začátku rekonstrukce. Poslední zprávy hovoří o tom, že by měla být rekonstrukce nádraží zahájena ještě v letošním roce a dokončena by měla být do roku 2010. Opravovat se bude jak nová, tak i secesní památkově chráněná Fantova budova. Po celou dobu rekonstrukce bude nádraží v provozu, ale cestující se dočkají řady omezení. V různých etapách budou uzavřeny části nádraží jako některé východy či odbavovací haly. Celá rekonstrukce přijde na 700 mil. Kč a výsledkem by mělo být moderní dopravně-obchodní centrum Praha hlavní nádraží. Autorem projektu rekonstrukce je Patrik Kotas.
Po rekonstrukci zmizí klasické pokladny a cestující budou odbavováni podobně jako na západoevropských nádražích či na letišti. U přepážky by měl zákazník dostat veškeré informace od nákupu jízdenek přes zajištění taxi až po zjištění volných míst v pražských hotelech. Z odbavovací haly zmizí i stánky a vzniknou obchodní pasaže, restaurační zařízení a rekonstrukcí projde i 1. nástupiště, kde by měla vzniknout pěší promenáda s obchody a restauracemi.
zdroj: Železničář 46/2006

Myslím, že František měl na mysli, že se nic nezměnilo na Andělu po stránce množství bezdomovců, to, že je teď Smíchov moderní čtvrť je jiná věc.
Ty stromy samozřejmě z estetického hlediska jsou jistě vítaným doplňkem, ale nesmysl je to z toho hlediska, že jsou pod skleněnou střechou. Pakliže by neměly umělé zavlažování, pak by tam asi dlouho nevydržely.
Co se změnilo betonovými monstry u Anděla?
a/ Smíchov se ze zaprášené, takřka periferní čtvrti stal docela dobrou adresou. Porovnejte Smíchov pár let předtím a dnes.
b/ Nákupní centrum vzniklo v městské zástavbě, na stanici tramvaje a metra -> odpadá nutnost dojíždět automobilem po městě za nákupy, službami a zábavou.
Nestačí to snad?
Je to i o přístupu majitele - když totiž soukromník bude mít špinavé centrum bez pořádných služeb a plné bezdomovců, lidi mu tam jednoduše nepřijdou (viz např. centrum Novodvorská X Chodov).
Ty stromy na nádraží nejsou zase tak velkým nesmyslem, podle mého názoru příjemně oživují interiér; něco podobného už je léta k vidění v některých pražských pasážích a již zmíněných nákupních centrech.
V tom, že ČD o to prostě nemají zájem. Stačí se podívat, jakým způsobem se o hlavák starají, takže nějací bezdomovci je nemůžou vzrušovat.
František:
Na Andělu se opravdu moc toho nezměnilo, ale nevím o tom, že by např. v Centru Nový Smíchov byli nějací bezdomovci. To samé lze očekávat od hl.n. Je to krytá budova, navíc bude v nájmu soukromníka, takže z ní lze bezdomovce snadno vyhnat.
2) Nerozumím odbavení po vzoru letišť. To jako budou pokladny přímo v hale pod širým stropem? Jaké to bude mít výhody? Pokladní vyčerpané od celodenního ruchu nesouvisejícího s prodejem? Snadněji uloupitelné tržby? Pokud už na té nové hale je něco pěkného, pak je to interiér, a ten má být kompletně překopán. Proč? Sníží se tím snad počet zde přebývajících lidí ztrativších smysl života? (Tip: Co se například změnilo betonovými monstry nově vystavěnými u Anděla?)
3) ČB - tam se staví obchodní centrum, kvůli kterému budou autobusy vyjíždět do druhého nadzemního podlaží, a tamtéž i všichni cestující. Škoda navíc propálené natfy a vzduchu. Přestupy z vlaku se pochopitelně přiměřeně "zkrátí" - nikde v plánech jsem neviděl lávku z úrovně kolejí do úrovně autobusových stanovišť :-(
4) Automaty - no jo, až si na obrazovce najdeme spojení, zadáme počet cestujících a vyplivne nám to jízdenku, spolu s informacemi o návazných spojích jiných dopravců a kde si na ně koupíme jízdní doklady, pokud už na ně nebude platit tento, pak bude vše na úrovni...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











