..: Rekonstrukce hlavního nádraží v Praze by měla začít v prosinci :..

Hlavní nádražíPraha - Společnost Grandi Stazioni má za úkol rekonstruovat žst. Praha hlavní nádraží a dvě "lázeňská" nádraží v Mariánských Lázních a Karlových Varech. Nyní je vše ve fázi pravomocných stavebních povolení pro všechny jmenované objekty. Podle dohody s italským partnerem bude vlastní stavební činnost zahájena nejdříve v Praze, a to slavnostním způsobem v polovině prosince. Zejména následující rok ukáže, zda se příprava projektu podařila.

Rekonstrukce nádraží v Praze byla několikrát odložena

S opravami se mělo začít v roce 2002 a dokončeny měly být nejpozději do 2 let od začátku rekonstrukce. Poslední zprávy hovoří o tom, že by měla být rekonstrukce nádraží zahájena ještě v letošním roce a dokončena by měla být do roku 2010. Opravovat se bude jak nová, tak i secesní památkově chráněná Fantova budova. Po celou dobu rekonstrukce bude nádraží v provozu, ale cestující se dočkají řady omezení. V různých etapách budou uzavřeny části nádraží jako některé východy či odbavovací haly. Celá rekonstrukce přijde na 700 mil. Kč a výsledkem by mělo být moderní dopravně-obchodní centrum Praha hlavní nádraží. Autorem projektu rekonstrukce je Patrik Kotas.

Po rekonstrukci zmizí klasické pokladny a cestující budou odbavováni podobně jako na západoevropských nádražích či na letišti. U přepážky by měl zákazník dostat veškeré informace od nákupu jízdenek přes zajištění taxi až po zjištění volných míst v pražských hotelech. Z odbavovací haly zmizí i stánky a vzniknou obchodní pasaže, restaurační zařízení a rekonstrukcí projde i 1. nástupiště, kde by měla vzniknout pěší promenáda s obchody a restauracemi.

zdroj: Železničář 46/2006


CSPSV | 26.11.2006 (13:20)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
26.11.2006 (23:26)  
Space:
Myslím, že František měl na mysli, že se nic nezměnilo na Andělu po stránce množství bezdomovců, to, že je teď Smíchov moderní čtvrť je jiná věc.

Ty stromy samozřejmě z estetického hlediska jsou jistě vítaným doplňkem, ale nesmysl je to z toho hlediska, že jsou pod skleněnou střechou. Pakliže by neměly umělé zavlažování, pak by tam asi dlouho nevydržely.
Registrierter Benutzer Space 
26.11.2006 (23:00)  
František:
Co se změnilo betonovými monstry u Anděla?
a/ Smíchov se ze zaprášené, takřka periferní čtvrti stal docela dobrou adresou. Porovnejte Smíchov pár let předtím a dnes.
b/ Nákupní centrum vzniklo v městské zástavbě, na stanici tramvaje a metra -> odpadá nutnost dojíždět automobilem po městě za nákupy, službami a zábavou.
Nestačí to snad?
Je to i o přístupu majitele - když totiž soukromník bude mít špinavé centrum bez pořádných služeb a plné bezdomovců, lidi mu tam jednoduše nepřijdou (viz např. centrum Novodvorská X Chodov).

Ty stromy na nádraží nejsou zase tak velkým nesmyslem, podle mého názoru příjemně oživují interiér; něco podobného už je léta k vidění v některých pražských pasážích a již zmíněných nákupních centrech.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
26.11.2006 (22:23)  
Pavel Z:
V tom, že ČD o to prostě nemají zájem. Stačí se podívat, jakým způsobem se o hlavák starají, takže nějací bezdomovci je nemůžou vzrušovat.
26.11.2006 (22:19)  
Luxian: V tom případě mě zajímá, proč už nejdou vyhnat teď. V čem je soukromník jiný, než ČD/SŽDC.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
26.11.2006 (22:15)  
Dandy 1: Ty stromy budou buď zřejmě umělé, nebo uměle zavlažované, jinak je to skutečně nesmysl.

František:
Na Andělu se opravdu moc toho nezměnilo, ale nevím o tom, že by např. v Centru Nový Smíchov byli nějací bezdomovci. To samé lze očekávat od hl.n. Je to krytá budova, navíc bude v nájmu soukromníka, takže z ní lze bezdomovce snadno vyhnat.
26.11.2006 (22:01)  
František: Zajímavé postřehy. Propojení podchodů bych osobně potřeboval jako sůl, obávám se však, že až to konečně bude, už je nebudu potřebovat:-(...
26.11.2006 (21:38)  
1) Propojení podchodů na druhou stranu: Velice záslužná věc a přál bych si, aby byla. V Uhříněvsi to bohužel neudělali - až půjdu vrátit použitou tiskovou kazetu do provozovny hned vedle nádraží, dám si potom tak patnáctiminutovou procházku do stanice. Už se moc těším. ;-)

2) Nerozumím odbavení po vzoru letišť. To jako budou pokladny přímo v hale pod širým stropem? Jaké to bude mít výhody? Pokladní vyčerpané od celodenního ruchu nesouvisejícího s prodejem? Snadněji uloupitelné tržby? Pokud už na té nové hale je něco pěkného, pak je to interiér, a ten má být kompletně překopán. Proč? Sníží se tím snad počet zde přebývajících lidí ztrativších smysl života? (Tip: Co se například změnilo betonovými monstry nově vystavěnými u Anděla?)

3) ČB - tam se staví obchodní centrum, kvůli kterému budou autobusy vyjíždět do druhého nadzemního podlaží, a tamtéž i všichni cestující. Škoda navíc propálené natfy a vzduchu. Přestupy z vlaku se pochopitelně přiměřeně "zkrátí" - nikde v plánech jsem neviděl lávku z úrovně kolejí do úrovně autobusových stanovišť :-(

4) Automaty - no jo, až si na obrazovce najdeme spojení, zadáme počet cestujících a vyplivne nám to jízdenku, spolu s informacemi o návazných spojích jiných dopravců a kde si na ně koupíme jízdní doklady, pokud už na ně nebude platit tento, pak bude vše na úrovni...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Dandy1 
26.11.2006 (21:02)  
Me ted jenom trosku zamrazilo... zase Italove... ale doufam, ze neopodstatnene. Jinak, ty stromy na obrazku, co sem nize postnul Space, jsou docela vtipne...
26.11.2006 (18:29)  
Nástupiště 1.-4. se má dělat v r.2008, zhlaví snad také někdy v té době + reko Hl.-Sm. Doufám tedy, že od GVD 09 bude zase plně průjezdné.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
26.11.2006 (18:27)  
700 mil tak stačí na pořádnou rekonstrukci Fantovy budovy. Je to směšně malá částka, samozřejmě v kontextu toho, jak neskutečně předraženě se u nás staví. Nebo, že by konečně stavební firmy si přestaly přirážet takový rabat? Tomu nevěřím.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko