..: Rekonstrukce hlavního nádraží v Praze by měla začít v prosinci :..

Hlavní nádražíPraha - Společnost Grandi Stazioni má za úkol rekonstruovat žst. Praha hlavní nádraží a dvě "lázeňská" nádraží v Mariánských Lázních a Karlových Varech. Nyní je vše ve fázi pravomocných stavebních povolení pro všechny jmenované objekty. Podle dohody s italským partnerem bude vlastní stavební činnost zahájena nejdříve v Praze, a to slavnostním způsobem v polovině prosince. Zejména následující rok ukáže, zda se příprava projektu podařila.

Rekonstrukce nádraží v Praze byla několikrát odložena

S opravami se mělo začít v roce 2002 a dokončeny měly být nejpozději do 2 let od začátku rekonstrukce. Poslední zprávy hovoří o tom, že by měla být rekonstrukce nádraží zahájena ještě v letošním roce a dokončena by měla být do roku 2010. Opravovat se bude jak nová, tak i secesní památkově chráněná Fantova budova. Po celou dobu rekonstrukce bude nádraží v provozu, ale cestující se dočkají řady omezení. V různých etapách budou uzavřeny části nádraží jako některé východy či odbavovací haly. Celá rekonstrukce přijde na 700 mil. Kč a výsledkem by mělo být moderní dopravně-obchodní centrum Praha hlavní nádraží. Autorem projektu rekonstrukce je Patrik Kotas.

Po rekonstrukci zmizí klasické pokladny a cestující budou odbavováni podobně jako na západoevropských nádražích či na letišti. U přepážky by měl zákazník dostat veškeré informace od nákupu jízdenek přes zajištění taxi až po zjištění volných míst v pražských hotelech. Z odbavovací haly zmizí i stánky a vzniknou obchodní pasaže, restaurační zařízení a rekonstrukcí projde i 1. nástupiště, kde by měla vzniknout pěší promenáda s obchody a restauracemi.

zdroj: Železničář 46/2006


CSPSV | 26.11.2006 (13:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
26.11.2006 (14:45)  
860 003:
Kdybys musel denně přijíždět právě na tu první kolej, vystupovat na neskutečně zavšivené nástupiště za zraku jistých trvale zde žijících lidí, asi bys mluvil jinak...
26.11.2006 (14:41)  
Podchod by mohl být jako v Brně na opačnou stranu nádraží. Z nádraží se má především jezdit, na co pěší promenáda.
registrovaný uživatel Space 
26.11.2006 (14:30)  
Vláďa:
Rekonstrukcí projde celé nádraží, tedy i první nástupiště. Perón se rozšíří až ke druhé koleji (číslo 9, tuším). Ta pěší promenáda bude zastřešená a to takovým způsobem, aby do prostoru pronikalo více světla.

Nabízím obrázek:
http://www.stavebni-forum.cz/main/karta_obrazku.php?id=2603

Propojení nádraží s Vinohradskou ulicí se vždy plánovalo, snad to zůstalo.
26.11.2006 (14:08)  
A kdy proběhne rekonstrukce kolejové části hlavního nádraží. Tedy aspoň západní část + zhlaví? Ta nástupiště 1-4 moc dobrou vizitku hlavnímu nádraží nedělají. Bude se opravovati i jejich zastřešení?
26.11.2006 (13:41)  
Bude ta skvela promenada propojena s Vinohradskou tridou?
A nepocita se s prodlouzenim podchodu z hl.n. smerem k VSE?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko