Praha - Společnost Grandi Stazioni má za úkol rekonstruovat žst. Praha hlavní nádraží a dvě "lázeňská" nádraží v Mariánských Lázních a Karlových Varech. Nyní je vše ve fázi pravomocných stavebních povolení pro všechny jmenované objekty. Podle dohody s italským partnerem bude vlastní stavební činnost zahájena nejdříve v Praze, a to slavnostním způsobem v polovině prosince. Zejména následující rok ukáže, zda se příprava projektu podařila.
Rekonstrukce nádraží v Praze byla několikrát odložena
S opravami se mělo začít v roce 2002 a dokončeny měly být nejpozději do 2 let od začátku rekonstrukce. Poslední zprávy hovoří o tom, že by měla být rekonstrukce nádraží zahájena ještě v letošním roce a dokončena by měla být do roku 2010. Opravovat se bude jak nová, tak i secesní památkově chráněná Fantova budova. Po celou dobu rekonstrukce bude nádraží v provozu, ale cestující se dočkají řady omezení. V různých etapách budou uzavřeny části nádraží jako některé východy či odbavovací haly. Celá rekonstrukce přijde na 700 mil. Kč a výsledkem by mělo být moderní dopravně-obchodní centrum Praha hlavní nádraží. Autorem projektu rekonstrukce je Patrik Kotas.
Po rekonstrukci zmizí klasické pokladny a cestující budou odbavováni podobně jako na západoevropských nádražích či na letišti. U přepážky by měl zákazník dostat veškeré informace od nákupu jízdenek přes zajištění taxi až po zjištění volných míst v pražských hotelech. Z odbavovací haly zmizí i stánky a vzniknou obchodní pasaže, restaurační zařízení a rekonstrukcí projde i 1. nástupiště, kde by měla vzniknout pěší promenáda s obchody a restauracemi.
zdroj: Železničář 46/2006

Kdybys musel denně přijíždět právě na tu první kolej, vystupovat na neskutečně zavšivené nástupiště za zraku jistých trvale zde žijících lidí, asi bys mluvil jinak...
Rekonstrukcí projde celé nádraží, tedy i první nástupiště. Perón se rozšíří až ke druhé koleji (číslo 9, tuším). Ta pěší promenáda bude zastřešená a to takovým způsobem, aby do prostoru pronikalo více světla.
Nabízím obrázek:
http://www.stavebni-forum.cz/main/karta_obrazku.php?id=2603
Propojení nádraží s Vinohradskou ulicí se vždy plánovalo, snad to zůstalo.
A nepocita se s prodlouzenim podchodu z hl.n. smerem k VSE?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










