..: Modernizace pražského uzlu proběhne do roku 2015 :..

Nové spojeníPraha - Přes posílení železniční dopravy na území Prahy jsou v současné době cílem cestujících především zastávky a stanice za hranicí města. Přitom počet lidí využívajících v rámci Prahy vlak denně přesahuje 70 tisíc. Vše se má však změnit, kompletní rekonstrukcí projdou všechny hlavní a část vedlejších tratí na území hlavního města a přibude 8 nových zastávek (podle nejnovějších informací v koncepci nebudou zahrnuty Běchovice střed).

Po přestavbě bude mít Praha celkem čtrnáct linek příměstské železnice a čtyři spěšné meziregionální. Klíčem ke změně je dokončení v současnosti budovaného Nového spojení. Po jeho dokončení by měly být v 1. fázi zřízeny dvě nové linky příměstské dopravy, které povedou napříč Prahou. První spojí Milovice, Lysou nad Labem a Čelákovice přes centrum Prahy s Říčany a Strančicemi, druhá pak Nymburk, Poříčany, Český Brod a Úvaly opět přes pražské hlavní nádraží s Černošicemi, Dobřichovicemi a Řevnicemi. Intervaly na těchto tratích budou ve špičkách pracovního dne 15 minut. Stejného intervalu se dočkají i cestující z Kralup a Kladna. Dalšími důležitými dopravními stavbami na území města jsou modernizace železniční trati do Kladna spolu s výstavbou odbočky na letiště a zavedení osobní dopravy na v současnosti výlučně nákladní trať přes Malešice. Předpokládá se, že práce na pražském železničním uzlu by měly být ukončeny v roce 2015.

Koncepce průchozích linek pří-/městské dopravy (1. fáze)
Řevnice - Praha hl. n. - Poříčany - Nymburk hl. n.
Strančice - Praha hl. n. - Milovice

Přehled plánovaných linek meziregionální dopravy (dlouhodobý výhled)
Jihlava - Kolín - Praha - Beroun - Plzeň
Pardubice - Kolín - Praha - Kralupy nad Vltavou- Ústí nad Labem - (Děčín)
Hradec Králové - Nymburk hl.n. - Praha - Benešov u Prahy - Tábor - (České Budějovice)
Mladá Boleslav - Neratovice - Praha - Kladno - Rakovník

zdroj: Lidové noviny, Železnice v ulicích Prahy


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.11.2006 (10:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
28.11.2006 (17:38)  
Zastávka Slavia to jako u novýho Edenu?
28.11.2006 (17:28)  
Jak mohou jezdit vlaky na Kladno intervalu každejch čtvrt hodiny,když už dnes je 120 plně kapacitně vytížená a podívejte co tam dneska jezdí.Leda,že by do roku 2015 to byla našim názvoslovím rychlodráha-tedy 2kolejka,eletrifikovaná,autoblok obosměrný a peronizace.rychlost z 80 dnes, na 100km/h.Jo Btx vyskáčou v Jenči do skladu Nisanu.
28.11.2006 (16:42)  
Adam: neexistence Nového spojení a rozestavěnost 4. koridoru, s nímž souvisí přenášení zpoždění z 220/1 na 231/020. Současný jediný pár 631/642 Hradec - Budějice a zpět bude od nového GVD zrušen. Situace, kdy si R642 přivezl do Prahy hodinu zpoždění či nedojel vůbec, se letos stala vícekrát. Půlhodinový pobyt na hlavním nádraží sotva stačí v běžném provozu. Kdyby tomu tak mělo být u dalších vlaků, tak by na hlavním asi nebylo k hnutí.
28.11.2006 (15:50)  
Masarykovo nádraží – přes odpor některých "odsunovačů" zůstane v provozu řadu let. Stavba nového ústředního stavědla pokračuje, všichni doufají, že to bude dříve, že se odporoučí budova stavědla na Hrabovce, připravuje se rekonstrukce kolejiště a zabezpečovacího zařízení.

ad livingproof > při pohledu do plachty = nákresný jízdní řád mi moc nepřipadá, že by tam byla nějaká obzvlášť velká hustota provozu. Ale to je záležitostí subjektivní pohledu. Za velkou hustotu bych považoval, kdyby vlaky jezdily v každém směru v intervalu 3 minuty, tedy 20 vlaků za hodinu v každém směru …
registrovaný uživatel Space 
28.11.2006 (15:14)  
vb007:
Masarykovo nádraží samozřejmě zůstane, důkazem může být to, že je na seznamu budoucích živých nádraží.
Nerozumím té poznámce o Vítkovu - proč by ji měli chtít obnovit? Pokud vím, tak ji chtějí obnovit jako cyklostezku...
registrovaný uživatel Space 
28.11.2006 (15:06)  
livingproof:
Jel jsi někdy v poslední době ML v jiné době než po obědě? A vážně si myslíš, že nemůže jezdit ML v součinnosti s Os, R a EC?
registrovaný uživatel vb007 
28.11.2006 (15:03)  
ad podclanek Zeleznice v ulicich Prahy- To jsem zvědavej jestli nechaj tu Masaryčku, už jenom jako záloha by byla dobrá. A když se uzavře centrum pro osobní auta tak i jako supr spojení do centra. A tu trať co na Vítkově zrušej pak zase za deset let chtěj obnovit ..no nevim.
registrovaný uživatel happy 
28.11.2006 (15:01)  
hmmm regionální z Plzně na Jihlavu????Hlavně ,že pro letošek byla zrušena Vysočina s přípojem z Brodu na Jihlavu (22:10).Navíc přestupy v Praze za 9 min,což je nedostačující.Kloudné přípoje na Jihlavu neexistují z Brodu taky ne....Takže snad využít pár rychlíků přes Budějovice...
registrovaný uživatel Redispero  mail  
28.11.2006 (14:21)  
ad podclanek Zeleznice v ulicich Prahy: Je komicke, kdyz nekdo tvrdi, ze metro nebude zvladat napor lidi z letiste. Dneska ho zajistuji dva autobusy s neprilis priznivymi intervaly (100 - 15 min ve spicce, 119 - 7.5 min ve spicce) a nikdo z DP se nad tim nepozastavuje
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
28.11.2006 (13:45)  
Muze mi nekdo vysvetlit, co treba ted brani zavedeni "meziregionalni dopravy" kuprikladu Hradec-Budejovice? Co je tak sloziteho na zavedeni takovych vlaku, ze to bude trvat bratru deset let?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko