..: Modernizace pražského uzlu proběhne do roku 2015 :..

Nové spojeníPraha - Přes posílení železniční dopravy na území Prahy jsou v současné době cílem cestujících především zastávky a stanice za hranicí města. Přitom počet lidí využívajících v rámci Prahy vlak denně přesahuje 70 tisíc. Vše se má však změnit, kompletní rekonstrukcí projdou všechny hlavní a část vedlejších tratí na území hlavního města a přibude 8 nových zastávek (podle nejnovějších informací v koncepci nebudou zahrnuty Běchovice střed).

Po přestavbě bude mít Praha celkem čtrnáct linek příměstské železnice a čtyři spěšné meziregionální. Klíčem ke změně je dokončení v současnosti budovaného Nového spojení. Po jeho dokončení by měly být v 1. fázi zřízeny dvě nové linky příměstské dopravy, které povedou napříč Prahou. První spojí Milovice, Lysou nad Labem a Čelákovice přes centrum Prahy s Říčany a Strančicemi, druhá pak Nymburk, Poříčany, Český Brod a Úvaly opět přes pražské hlavní nádraží s Černošicemi, Dobřichovicemi a Řevnicemi. Intervaly na těchto tratích budou ve špičkách pracovního dne 15 minut. Stejného intervalu se dočkají i cestující z Kralup a Kladna. Dalšími důležitými dopravními stavbami na území města jsou modernizace železniční trati do Kladna spolu s výstavbou odbočky na letiště a zavedení osobní dopravy na v současnosti výlučně nákladní trať přes Malešice. Předpokládá se, že práce na pražském železničním uzlu by měly být ukončeny v roce 2015.

Koncepce průchozích linek pří-/městské dopravy (1. fáze)
Řevnice - Praha hl. n. - Poříčany - Nymburk hl. n.
Strančice - Praha hl. n. - Milovice

Přehled plánovaných linek meziregionální dopravy (dlouhodobý výhled)
Jihlava - Kolín - Praha - Beroun - Plzeň
Pardubice - Kolín - Praha - Kralupy nad Vltavou- Ústí nad Labem - (Děčín)
Hradec Králové - Nymburk hl.n. - Praha - Benešov u Prahy - Tábor - (České Budějovice)
Mladá Boleslav - Neratovice - Praha - Kladno - Rakovník

zdroj: Lidové noviny, Železnice v ulicích Prahy


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.11.2006 (10:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
28.11.2006 (11:08)  
Cestující z Kralup se již 15 minutového intervalu ve špičkách dávno dočkali (v podobě kombinace R a Os). Pokud je ovšem míněn ten interval pouze pro Os (+R navíc), pak by tam nesměla "překážet" současná ML, která už při dnešní hustotě provozu každou chvíli zdržuje vlaky na této trati, přestože těch několik jednotlivců, kteří ji používají, by mohlo klidně jet Os 96**. Tuto ML bych z fleku zrušil, jelikož přináší více škody než užitku blokováním koridoru vlakem s 5 lidmi.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko