..: Příměstské vlaky získají přednost i před vlaky EuroCity :..

Praha - Jak jsme Vás již na ŽelPage před časem informovali, v souvislosti s posílením příměstské dopravy v okolí Prahy budou mít příměstské vlaky přednost před dálkovými spoji. Tato změna vyvolala mezi čtenáři rozsáhlou diskuzi. V dnešním vydání Mladé Fronty Dnes poskytnul rozhovor za Středočeský kraj Karel Vyšehradský, náměstek hejtmana pro dopravu. Nově zazněla informace, že osobní vlaky v příměstské dopravě by měly mít přednost nejen před spěšnými vlaky, rychlíky či expresy, ale také vlaky vyšší kvality kategorie EuroCity.

Ve kterých regionech budou od 10. prosince posíleny spoje?

Rozsah veřejné dopravy na železnici v kraji bude v nadcházejícím roce takřka totožný s tím letošním. Sníží se o jednu desetinu procenta z toho důvodu, že příští rok má o jeden pracovní den méně. Posíleny budou tratě, kde byla poptávka větší než nabídka, tedy na trasách do Prahy. Posílena byla doprava i v okolí Kolína a Milovic. Více spojů je na trati z Prahy-Smíchova do Nučic. Naopak tam, kde nebyly spoje využity, jsme to řešili snížením jejich nabídky a zavedením náhradní autobusové dopravy. Uspořené finance i vlaky byly použity na posílení tam, kde je poptávka.

Leckde se interval mezi spoji do Prahy sníží až na patnáct minut. Neobáváte se toho, že i menší zpoždění pak mohou způsobit komplikace na trati?

Jízdní řád byl tvořen jako optimální řešení. V případě mimořádných událostí se nemůžeme vyhnout zpožděním, ale plnění jízdního řádu i na těchto tratích se pohybuje nad 90 procent. To je velmi slušné. Snažili jsme se to provozně řešit tak, že příměstská doprava bude mít přednost i před dálkovou. Pakliže se tedy do trasy osobního vlaku dostane zpožděný rychlík nebo EuroCity, osobní vlak je preferován. Výjimkou je Pendolino a IC.

I v regionální přepravě funguje první třída. Je využívána, nebo ji máte v plánu zrušit?

Všude, kde jsou nasazeny jednotky 471, tedy moderní dvoupatrové vlaky s první třídou, tuto nabídku zachováme. Je velmi využívána. Na některých tratích je dokonce kapacita 23 míst v předplatných jízdenkách už vyčerpána.

Rychlíky budou nově zastavovat v Lysé nad Labem, ale ne všechny už ve Zdicích a Velkém Oseku. Proč?

To je otázka pro ministerstvo dopravy, které si tuto dopravu hradí v rámci smlouvy. Obchodní strategie ministerstva je - čím více zastavení, tím více se rychlík přibližuje spěšnému nebo regionálnímu vlaku. Tím pádem mu ubývá cestujících v dálkové dopravě, pro které jsou tyto spoje určeny. Ani Lysá v původním návrhu ministerstva nebyla. Ke kompromisu došlo až po jednání hejtmana a ministerstva.

zdroj: MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 27.11.2006 (17:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
27.11.2006 (21:28)  
CD4ever: No tys tu chybel. Mozna ti to uteklo, ale tim, ze budou dbat o cestujici v Os, tak ojebou ty v R, Ex a EC. Jak nam vysvetlis toto?
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
27.11.2006 (21:15)  
ČD se začínají dostávat do fáze naprosté dokonalosti...... Už jim velmi záleží i na zákazníky využívající vlaky kategorie Os a kromě supermoderních jednotek řady 471 jim nabídnou i bezkonkurenční rychlost a minimalizaci zpoždění.....
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
27.11.2006 (21:12)  
Omlouvám se poslední dobou jsem neměl příliš času a tak jsem nemohl přidávat své cenné komenty......
27.11.2006 (20:52)  
František: Zčásti máš pravdu (cestující by měl vidět jednotnou kategorii a dál neřešit detaily), avšak vzhledem k tomu, že pokud, vím tak, hydry nikde nejezdí více než 80 km/h (výjimkou budiž 070, kde je myslím 90), zatímco ty klasické rychlíky jedou přeci jen znatelně rychleji (jak kde;-)).
27.11.2006 (20:21)  
Jinak myslím, že hádky o popojíždění rychlíků a EC za osobáky jsou zatím trochu předčasné, protože na všech postižených tratích je minimálně ještě jedna kolej, po níž rychly vlak ten osobák hravě předjede, a jejich zaplnění stále ještě není kritické. Hlavně už by se ale mělo zapracovat na eliminaci zpoždění obecně, pak odpadnou i takovéto problémy.
27.11.2006 (20:18)  
Atolix: On může být problém právě v té absolutní ceně, protože nám neříká, jaké výkony za tu cenu budou odvedeny. Praha jako největší město v republice přirozeně přitahuje nejvíce cestujících, a proto sem také bude mířit nejvíce vlaků, za které bude zaplaceno nejvíce peněz. Čili nelze říct, že z toho důvodu je Středočeský kraj nějakým lepším zákazníkem. Prostě objedná vlaky, které budou bez námahy naplněny, a stejně jako Ústecký kraj už se nezabývá tím, jak naplnit vlaky ostatní a zvýšit na svém území podíl kolejové dopravy. Nebýt ostatně Prahy a především ROPIDu, který i přes silný vliv neželezničního Magistrátu zvolna posilování vlaků prosazuje, Středočeský kraj by už jezdil zřejmě kompletně autobusy (viz jeho vlastní rádoby integrovaný systém bez vlaků).
K "různosti" rychlíků - naopak si myslím, že vlak stejné kategorie by měl mít i obdobné vlastnosti, ať je jeho kapacita jakákoli. Rychlík zastavující v Čimelicích, Mirovicích a Čížové by mohl klidně být přeřazen mezi spěšné vlaky, protože s těmito zastaveními ještě hůře plní funkci dálkového vlaku na Šumavu. To se může odrazit i ve vytíženosti a následně v nasazené kapacitě. Člověka, který tím jede, nezajímá, zda je to jeden motorový vůz nebo souprava dvanácti vozů. Chce být přepraven rychle, proto volí rychlík. Když není rychlík dostatečně rychlý, může sáhnout po jiné dopravě. A to je škoda.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
27.11.2006 (20:15)  
Dave Kolín: v Ostravě je to složitější,Svinov je uzel,kde se "mihne" nejvíc cestujících na severní Moravě, no a hlavní nádraží je největší v Ostravě a blízko centra...Velké nádraží je i v Kunčicích,ale je to ves a zdaleka nedosahuje megalomanských představ soudruhů.Vítkovice je obrovská "prochc*ná" ostuda,ale zase je blízko sídlišť v jižní části města.Kdyby vítkovické někdo opravil,tak si jej umím představit jako jedno z repre Ostravy
registrovaný uživatel DaveStorm  mail  
27.11.2006 (20:02)  
Tak tohle je vrchol veškerý blbosti, právě sem stratil iluze že se někdy na železnici začne uvažovat logicky. Si nedovedu představit jak jako pojede EC třeba trasu Prágl-Kolín(trvá mu to 35min.) když před něj pustej Os kerej to jede asi za 75minut. A proč má někde dálkovej vlak stavět 2x(viz. Hr. Králové, Ostrava_i když tam eště dejme tomu) když je tu tak "kvaliní" integravaní doprava a proč pak rušej zastavování v uzlech???
27.11.2006 (19:20)  
Ať si ten blbeček z kraje přečte drážní předpisy a nekecá takový hovadiny.Voni v Kolíně výpravčí dovedou i dnes super věci nevím,proč je musí ještě někdo navádět.Ještě by se měli pohádat MD a kraje kdo víc platí a kdo má jezdit,no pak bude lepší chodit pešky.Já tomu stejně nevěřím.
27.11.2006 (19:01)  
"Pakliže se tedy do trasy osobního vlaku dostane zpožděný rychlík nebo EuroCity, osobní vlak je preferován. Výjimkou je Pendolino a IC."

Tak to nechápu. Proč má osobák přednost před EC ale ne před IC?? (Pendolino nekomentuji).To jako aby ostatní IC nezáviděly Pendolinu, které je ve skutečnosti taky IC?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko