..: Příměstské vlaky získají přednost i před vlaky EuroCity :..

Praha - Jak jsme Vás již na ŽelPage před časem informovali, v souvislosti s posílením příměstské dopravy v okolí Prahy budou mít příměstské vlaky přednost před dálkovými spoji. Tato změna vyvolala mezi čtenáři rozsáhlou diskuzi. V dnešním vydání Mladé Fronty Dnes poskytnul rozhovor za Středočeský kraj Karel Vyšehradský, náměstek hejtmana pro dopravu. Nově zazněla informace, že osobní vlaky v příměstské dopravě by měly mít přednost nejen před spěšnými vlaky, rychlíky či expresy, ale také vlaky vyšší kvality kategorie EuroCity.

Ve kterých regionech budou od 10. prosince posíleny spoje?

Rozsah veřejné dopravy na železnici v kraji bude v nadcházejícím roce takřka totožný s tím letošním. Sníží se o jednu desetinu procenta z toho důvodu, že příští rok má o jeden pracovní den méně. Posíleny budou tratě, kde byla poptávka větší než nabídka, tedy na trasách do Prahy. Posílena byla doprava i v okolí Kolína a Milovic. Více spojů je na trati z Prahy-Smíchova do Nučic. Naopak tam, kde nebyly spoje využity, jsme to řešili snížením jejich nabídky a zavedením náhradní autobusové dopravy. Uspořené finance i vlaky byly použity na posílení tam, kde je poptávka.

Leckde se interval mezi spoji do Prahy sníží až na patnáct minut. Neobáváte se toho, že i menší zpoždění pak mohou způsobit komplikace na trati?

Jízdní řád byl tvořen jako optimální řešení. V případě mimořádných událostí se nemůžeme vyhnout zpožděním, ale plnění jízdního řádu i na těchto tratích se pohybuje nad 90 procent. To je velmi slušné. Snažili jsme se to provozně řešit tak, že příměstská doprava bude mít přednost i před dálkovou. Pakliže se tedy do trasy osobního vlaku dostane zpožděný rychlík nebo EuroCity, osobní vlak je preferován. Výjimkou je Pendolino a IC.

I v regionální přepravě funguje první třída. Je využívána, nebo ji máte v plánu zrušit?

Všude, kde jsou nasazeny jednotky 471, tedy moderní dvoupatrové vlaky s první třídou, tuto nabídku zachováme. Je velmi využívána. Na některých tratích je dokonce kapacita 23 míst v předplatných jízdenkách už vyčerpána.

Rychlíky budou nově zastavovat v Lysé nad Labem, ale ne všechny už ve Zdicích a Velkém Oseku. Proč?

To je otázka pro ministerstvo dopravy, které si tuto dopravu hradí v rámci smlouvy. Obchodní strategie ministerstva je - čím více zastavení, tím více se rychlík přibližuje spěšnému nebo regionálnímu vlaku. Tím pádem mu ubývá cestujících v dálkové dopravě, pro které jsou tyto spoje určeny. Ani Lysá v původním návrhu ministerstva nebyla. Ke kompromisu došlo až po jednání hejtmana a ministerstva.

zdroj: MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 27.11.2006 (17:20)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
27.11.2006 (18:53)  
František: Uvedený rozdíl lze vyjádřít jako poměr absolutní ceny za Středočeský kraj / absolutní ceny za Karlovarský kraj (viz. http://www.zelpage.cz/comment.php?id=3469&w=n). Vzhledem k tomu, že stanice Slezské předměstí neleží mezi Hradcem Králové a Prahou, je to záležitost hlavně pod taktovkou IREDO (s tím úzce souvisí tato Payusova newsa: http://www.zelpage.cz/comment.php?id=3435&w=n). Jinak osobně bych ohledně toho, KDE zastavovat více odlišoval mega-rychlíky tažené esem či peršingem (více než 5 vagónů) a mini-rychlíky jako hydru s jedním vlekem (myslím, že tyto dvě kategorie spolu nelze srovnávat, jakkoliv se obě označují jako Rychlík)...
27.11.2006 (18:40)  
Strategie rychlíku jako rychlého vlaku je jistě správná, proč ale potom budou rychlíky stavět na Slezském předměstí v Hradci Králové, a proč na jiných tratích staví rychlíky třeba v Mirovicích, Čimelicích a Čížové? ;-) Že by až takový zájem na jejich zrychlení nebyl, jen je potřeba o tom lidem lhát?
27.11.2006 (18:38)  
Atolix: Ta cena je v absolutních číslech, na vlakkm nebo na vozkm? Ano, kraje jsou leckdy tak dobří zákaznící, že je třeba si je udržet i za cenu zrušení veškerého provozu :-). V Ústeckém kraji jdou dokonce tak daleko, že kdo by se ujal vlaků na trati 164+165, nedostane žádné jiné zakázky... On je tedy sice nedostane stejně, protože kraj má velmi výhodnou výhradní smlouvu na tři roky s ČD (tedy i na to, kam se jezdit nebude), ale proč neudělat bububu, že.
27.11.2006 (18:21)  
Twix: cena kupónů ... to je velmi zajímavý dotaz - orientačně bych navrhoval tak 15 až 25% ke standartní ceně, ale je to jen hrubý odhad. Jinak také doufám, že se uvedené opatření nebude dohánět do extrémů.
27.11.2006 (18:10)  
livingproof: Tomu snad sám nevěřiš, vykládáš si to řekl bych moc silně. Jde spíš o vlaky dojíždějící do Prahy, které už se tam prostě nechají dojet, a ne aby ještě pouštěly zpo rychlík - například to co se děje někdy v Radotíně je děs. Jestliže pojede Vindobobina z Bubenče na Roudnici, tuším že v první stanici ji ten žabotlam pustí, ať už tam nepřekáží (řečeno trošku nehezky vůči cestujícím v ní).

A k těm kuponům pro první třídu, o kolik % byste to navrhovali dražší oproti normálním kuponům?
27.11.2006 (17:52)  
Téma je to jistě kontroverzní, zkusme se na něj podívat více v souvislostech: doporučuji porovnat, kolik platí ČD Karlovarský kraj a kolik Středočeský. Mně vychází rozdíl ve výši 4,5 násobku. Z toho vyplývá, že Středočeský kraj je velmi dobře platící zákazník, kterého je potřeba si udržet...
27.11.2006 (17:44)  
Takže fakt bude Vindobona, Hungaria atd. poskakovat za panťákem (např. na 091) a třeba z Bubenče až do Roudnice. Tak to je fakt super novinka :)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
27.11.2006 (17:41)  
Proc pisou Pendolino a IC? Pendolino prec je IC... :-/ A ze by to byl duvod, proc zpozdene EC prednost daji a IC (nizsi kategorie) ne? :-D
27.11.2006 (17:39)  
Twix: No ohledně 1. třídy na 171 bych to také neviděl nijak žhavě;), předpokládám, že ta odpověď se týká především 1. třídy z Prahy do Kolína (trať číslo 011). Jinak ty kupóny na 1. třídy jsou výborný nápad, určitě by si to své zákazníky našlo. A souhlas s tím, že pro osobní vlak je mnohem těžší snížit zpoždění, obzvlášť rychlíky mi přijdou na koridoru dost navatované (alespoň v současném GVD nejsou rozhodně plánovány na Vmax 140).
27.11.2006 (17:30)  
Aha, takže ten háček je >zpožděný< rychlík (nebo EC). No, dá se to vyložit že lidi ve zpožděném dálkovém vlaku budu už nadávat tak jako tak, ale kdyby se opozdil i Os, bude nadávat jednou tolik lidí ještě v něm. A třeba se pletu ale řekl bych že dálkový vlak s nějakou tou "vatou" v grafikonu má šanci zpoždění trochu snížit, kdežto příměstský Os pendlující sem a tam žádnou rezervu nemá a tak se zpoždění přenáší a tratě a stanice se zasekávají víc a víc...
Jinak to s tou první třídou asi nebylo myšleno na trať 171, kde jezdí ešus převážně jen o víkendu :-) Co takhle kdyby ROPID zavedl nějaké časové kupóny, umožňující cestování 1. třídou v rámci PID? A nastavil cenu tak aby se to zase moc nepřeplňovalo...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko