Brno - Rachot vlaků projíždějících Brnem bude zase o něco častější. Přibudou spojení Brna se severní Moravou, s Vídní i Bratislavou.
Největší novinkou pro Brno bude zavedení tří párů spojů v kategorii SuperCity Pendolino, a to Brněnský drak(zřejmě myšlena Slovenská strela) z Prahy do Bratislavy a Johann Gregor Mendel a Smetana z Prahy do Vídně. Jízdu mezi Prahou a Brnem zvládnou tyto vlaky za dvě hodiny a dvacet tři minut. Do Bratislavy a Vídně pojedou z Prahy necelé čtyři hodiny. S využitím slev a nákupu přes internet se může zájemce svézt vlakem SuperCity do Prahy za dvě stě dvacet šest korun. Z Brna do Vídně začíná cena na necelých tři sta korunách.
Cestující, kterým stačí méně luxusní spoje, budou mít snadnější cestování do všech směrů. Přibudou spoje mimo jiné na trase Brno - Bohumín a více vlaků zamíří i na trať z České Budějovice - Brno. V souvislosti s tím se protáhne i přestupní doba v Brně hlavně z vlaků jedoucích od Jihlavy právě na spoje na Bohumín, a to ze současných 10-ti minut na asi 25 minut. Přestupy totiž dle ČD bývaly problematické a kvůli nim se často přenášelo zpoždění jednoho vlaku na další spoje. Brňané nemusejí zaznamenat jen nové vlaky. Jednou z výrazných změn bude nová zastávka Brno-Lesná. Nový přestupní bod za výrazné podpory města buduje SŽDC a přijde asi na deset milionů korun. Brno navíc zřejmě čeká posudek na nádraží. Otázka přesunu nádraží zhruba o osm set metrů jižněji nebo jeho zachování v blízkosti centra bylo jedním z hlavních témat komunálních voleb a očividně to na radnici kolem tohoto téma vře i po volbách. Avšak "dokonalou" studii, na které by se shodla politická většina, stále nemají. K posouzení hledají instituci, která má dobré jméno i v evropském měřítku.
zdroj: Brněnský deník
| 29.11.2006 (9:08)
1) Nikomu jsem nenadával, pouze jsem říkal, že není třeba doslova přebírat blbosti, které napíše nějaký týpek z Rovnosti. Zcela se distancuji od formy, jakou zde podobný názor vyjádřil uživatel "abc".
2) Autorovi této zprávy jsem se již formou vzkazu omluvil, pokud jsem ho svými výroky nějak urazil nebo naštval.
tematické shromažďování nejrůznějších zpráv s železniční tematikou a jejich rozumné krácení je naopak obrovskou výhodou tohoto serveru a spousta lidí sem kvůli tomu chodí. Nepostřehnutá záměna Strely za Draka je věcí natolik marginální, že bych ji vůbec neřešil. A nechat se znechutit lidmi, kteří ve svých příspěvcích volí zřetelně neadekvátní reakce, by na internetu bylo začátečnickou chybou. Pokračuj, je to dobrý. Jako silně železničně zapálenému laikovi mi ze všech serverů ŽelPage vyhovuje nejvíce: celým systémem, množstvím zpráv, jejich zpracováním, systémem komentářů, obcí debatérů (ano!), fotogalerií i řazením. Buď v klidu, čas nezištně věnovaný ŽelPage není vyhozený. Howgh.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










