Břeclav - Ve dnech 27.-28.11.2006 proběhly zatěžkávací zkoušky na novém mostě u Břeclavi. Odborníci kontrolovali, zda-li jeho konstrukce vydrží vyšší rychlost a větší zatížení. Most je totiž součástí nového železničního koridoru z Břeclavi ke slovenským hranicím. "V pondělí na most najely zatěžovací jeřáby a měřily jsme průhyby konstrukce, které jsme porovnávali s výpočty statika. Když jeřáby odjely, kontrolovali jsme takzvané residuální deformace. Když se most prohne třeba o deset milimetrů, musí se vrátit alespoň o osm," vysvětlil zástupce odborné firmy Martin Krejcar, který na zkoušku dohlížel.
Další den následovala dynamická zkouška. Hydraulický budič vibrací celou konstrukci mostu rozkmital. Pracovníci pak pomocí počítačů měřili a vyhodnocovali rezonanční frekvence mostu ve všech styčných místech. "Zkouška je velice podrobná a dají se podle ní zjistit veškeré chyby, které se mohou objevit třeba i za osmdesát let. Na rozdíl od statické zkoušky totiž nezávisí na žádných vlivech prostředí, proto je dobře ověřitelná. Když dojde k jakékoliv poruše, tak se to nejdříve projeví právě na posunutí nebo změně rezonančních frekvencí," objasnil Krejcar. Stavba mostu trvala stavbařům tři čtvrtě roku. Na jaře je totiž zaskočila velká voda, která práce na půldruhého měsíce přerušila. "Výluku na první koleji nám povodeň prodloužila asi o čtyřicet dní. Přesto jsme stihli do konce roku most dostavět," uvedl Radek Vévoda z firmy, která má vybudování mostu na starosti.
zdroj: Břeclavský deník
| 1.12.2006 (20:57)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










