Praha - Zabezpečovací systém v naší zemi nejmodernější evropské vlaky potýkají s celou řadou překážek. Od doby, kdy kvůli tomuto problému bylo ohroženo nasazení Pendolino do ostrého provozu, se však dosud nic nezměnilo. Překážkám nyní čelí také konkurence, společnost RailTrans dokonce musela odložit zahájení spojů RT Express. Problémy má ale i mezistátní doprava. S novým jízdním řádem, který začne platit 10. prosince, měly do ČR jezdit přímé spoje z Rakouska. Kvůli zabezpečovacímu systému ale budou muset lokomotivy na hranicích "přepřahat". Problém je v tom, že všechny cizí elektrické lokomotivy ruší zabezpečovací zařízení na českých tratích.
"Rušení se projeví například tak, že zabezpečovací systém hlásí, že trať je volná, a přitom po ní jede vlak," popisuje jednatel společnosti Siemens kolejová vozidla Jan Maj. V Evropské unii už existuje tlak na to, aby se parametry zabezpečovacích zařízení v Evropě sjednotily. České Ministerstvo dopravy však zatím dává přednost investicím do rozvoje často nevyhovující infrastruktury. Do úpravy tratí kvůli pendolinu se například investovalo už dvě stě miliónů korun. Pro srovnání - jeden kilometr trati nového koridoru vychází na 100 miliónů korun. Významnou roli ovšem hraje skutečnost, že zabezpečovací systém nemá na starosti nezávsilý správce, ale přímo České dráhy. Ty pochopitelně stěží budou podporovat investice do technických změn umožňujících podnikání soukromých subjektů nebo dovoz některých drážních vozidel zahraničních výrobců.
zdroj: Hospodářské noviny
| 1.12.2006 (18:01)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Vozidla nadčasová jsou, vždy když do vlaku vlezu, tak se obdivuji umu českých konstruktérů (ať už to vymysleli sami nebo někde obšlehli ;)
50 let a až na tu špínu jako nové. A myslím, že za dalších 50 se v nich naše vnoučata ještě budou prohánět po vlastech českých.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










