Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Šumperk -
Vlastník 23 km dlouhé železniční tratě Šumperk - Kouty nad Desnou, Svazek obcí údolí Desné, připravuje elektrifikaci této trati včetně odbočky do Sobotína. Investice si podle předsedy svazku obcí Ondřeje Koppa vyžádá přibližně pět set miliónů korun.
"Již v roce 2005 jsme nechali zpracovat podrobnou studii a během příštího roku chceme zvládnout vyřízení veškeré administrativy," řekl Právu Kopp.
Samotná stavba by údajně měla začít ve druhé polovině roku 2008 nebo až v roce 2009. Její dokončení majitelé odhadují na rok 2010. "O elektrifikaci rozhodlo hlavně to, že provoz elektrických souprav je ekologičtější a tišší na rozdíl od nafty," vysvětlil Kopp. Kvůli husté síti zastávek bude pak i proces častého brzdění vlaku po elektrifikaci snadnější. Záměr Svazku navazuje na elektrifikaci trati ze Zábřehu do Šumperka, kterou chystají České dráhy už na příští rok. "Elektrifikace nám pomůže dopravit se bez přestupů až do Zábřehu na Moravě nebo do Olomouce. Tím se místním obyvatelům usnadní zdlouhavé cestování za kulturním životem nebo za studiem," podotkl Kopp s tím, že i turisté mířící do údolí Desné díky elektrifikaci budou pohodlněji cestovat.
zdroj: Právo
Payus
| 4.12.2006 (20:26)
| 4.12.2006 (20:26)Související zprávy

21.12.2006 (16:08)
to xAnri05: Toho vodíku bych se nebál. Vlastně vůbec nevěřím, že se někdy bude používat. Technologické problémy s ním jsou obrovské.
06.12.2006 (11:30)
Ze Zábřeha do Šumperka opravdu jede jen někdy 20 lidí, ale v době, kdy se zrovna nejezdí z práce nebo do práce a rozhodně ne v pátek a v neděli, kdy jsou velké přesuny studentů, dostat se i do třívozové soupravy 810-010-010 bývá někdy velký problém... v Zábřehu také můžete vysledovat, že osobák z Olomouce často v Zábřehu končí, přepřahá se a čeká na motorák od Šumperka tak dlouho, že by do Šumperka dojel sám, a tohle všechno, včetně přestupu poměrně velkého davu, odpadlo. A to jen natažením 13 km drátů. Zábřežské nádraží mělo před modernizací 7 nástupních hran, nyní 6, z toho jedna kusá kolej. Co se týká vozidel, tak je nejlepší třívozový ešus pro přímé spojení Olomouc-Šumperk(nebo možná Přerov až do koutů v zimní sezoně), pro místní obslužnost může jezdit regionova, tak jako třeba Česká Třebová-Svitavy jezdí 810. Osobně by se podle mě hodilo něco na způsob dvouvozové 451(jeden modernizovaný motorový, druhý řídící), protože traťová rychlost je do 80 km/h, doufám, že s elektrifikací dojde i na reko svršku, směrově je to bez problému na 100
06.12.2006 (0:20)
Znám tu trať dobře a je nesmysl ji elektrifikovat. 810 tam vozí tak kolem 20 lidí. A co když si kraj neobjedná dopravu? Pochybuji, že Connex bude jezdit ve vlastní režii. Potom bude půlmiliarda korun vyhozená oknem. Nehledě na to, že se nejedná o soukromou trať neboť svazek obcí, který trať vlastní, těžko mohu považovat za klasickou soukromou osobu. Dotace samozřejmě půjdou z veřejných prostředků ovšem místo např. z levé kapsy z kapsy pravé. Nebýt dotací (a zřejmě EU - tu to nebolí...) tak by se trať neelektrifikovala. Je to (v tomto konkrétním případě) marnotratné vyhazování peněz. Jinak ale nic proti elektrice.
05.12.2006 (22:44)
xAnri05: Co ti na tom porad vadi? Kdyz si postavim barak a najdu nekde diru, jak na to dostat od nekoho dotace, taky budes nasrany, ze ten barak postavim sobe a ne tobe?
05.12.2006 (19:44)
K otázce čím jezdit: na lokálce nevím, ale pro nevytížené spoje na hlavních tratích je můj sen elektrifikované Bymee, nebo jak se ten NDR zgarb dneska jmenuje. Pro rovinaté tratě by úplně stačl jeden hnací podvozek... Nebo alespoň z téhož postavený řídící vůz a potom náhrada jednotek, tam kde zatím nejsou soupravou s tímhle strojem...
05.12.2006 (19:13)
Další důkaz,že konkurence je ku prospěchu věci.Tomuto projektu fandím.Chce to aby ČD měli dominantní postavení a soukromíci je doplnovaly.Nyní pouze paběrkují.Takže rozšířit soukromé dopravce.Viamont slouží velmi dobře v Karlovarském kraji.Rozšířil bych i na ostatní tratě směřují k hranicím.ČD bych nechal jen 140 a 3.koridor z Chebu na Plzeň.V Ústeckém kraji bych mu přidělil tratě do Vejprt a na Moldavu.Nejlepší pro soukromníci je aby tratě rovnou koupily do svého a pak je opravily.Vyhnuly by se tak podrazům od ČD-SŽDC.Podle mě není problém pro Vagónku vyrobit nízkopodlažní panták.
05.12.2006 (18:47)
742.041: trat zabreh-sumperk ale z dotace pujde a o te mluvim!
happy: ropa na veky neni, ale jeji nahrazeni bude ve forme vodiku, to je uz ted celkem zretelne...
Zadratovat CR s jeji hustotou zel. site je utopie. Netvrdim, ze elektrizace Zabreh-Sumperk je uplna blbost, ale neni to priorita cislo jedna!
happy: ropa na veky neni, ale jeji nahrazeni bude ve forme vodiku, to je uz ted celkem zretelne...
Zadratovat CR s jeji hustotou zel. site je utopie. Netvrdim, ze elektrizace Zabreh-Sumperk je uplna blbost, ale neni to priorita cislo jedna!
05.12.2006 (17:49)
05.12.2006 (15:48)
to Poborksii: Dekuji, to jsem tak presne nevedel. Nicmene bude dost zalezet na podminkach, aby nebyly nastaveny tak (jak je u nas zvykem), aby je mohly plnit treba jen CD.
Rail-2005: Sak 471 je mozne provozzopvat jako dvovozovou (nekdo se ale zminoval o stavebnici a moznosti jednovozu a jednopatra, coz by byl v podstate novej vlak). Nicmene i dvouvozovka by asi na vetsinu spoju byla tak trochu moc velka. Jen pak dolu smerem na Olomocu by se asi vyplatila (mozna i trivozovka).
Rail-2005: Sak 471 je mozne provozzopvat jako dvovozovou (nekdo se ale zminoval o stavebnici a moznosti jednovozu a jednopatra, coz by byl v podstate novej vlak). Nicmene i dvouvozovka by asi na vetsinu spoju byla tak trochu moc velka. Jen pak dolu smerem na Olomocu by se asi vyplatila (mozna i trivozovka).
05.12.2006 (13:27)
Deadeye: státní dotace jdou pouze na nákup vozidel určených pro zajištění základní dopravní obslužnosti, nezávisle na dopravci. Dotovaná vozidla musí být použita na tyto vlaky (ohraničeno minimálně xx% vlaků a minimálně po xx let). Takže záleží jen na dopravci, na jaké vlaky chce vozidla použít, zda se vejde do podmínek pro dotaci a zda se mu to vyplatí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










