..: Elektrifikace soukromé tratě na Šumpersku přinese lidem pohodlnější cestování :..
desna-zelpageŠumperk - Vlastník 23 km dlouhé železniční tratě Šumperk - Kouty nad Desnou, Svazek obcí údolí Desné, připravuje elektrifikaci této trati včetně odbočky do Sobotína. Investice si podle předsedy svazku obcí Ondřeje Koppa vyžádá přibližně pět set miliónů korun. "Již v roce 2005 jsme nechali zpracovat podrobnou studii a během příštího roku chceme zvládnout vyřízení veškeré administrativy," řekl Právu Kopp.
Samotná stavba by údajně měla začít ve druhé polovině roku 2008 nebo až v roce 2009. Její dokončení majitelé odhadují na rok 2010. "O elektrifikaci rozhodlo hlavně to, že provoz elektrických souprav je ekologičtější a tišší na rozdíl od nafty," vysvětlil Kopp. Kvůli husté síti zastávek bude pak i proces častého brzdění vlaku po elektrifikaci snadnější. Záměr Svazku navazuje na elektrifikaci trati ze Zábřehu do Šumperka, kterou chystají České dráhy už na příští rok. "Elektrifikace nám pomůže dopravit se bez přestupů až do Zábřehu na Moravě nebo do Olomouce. Tím se místním obyvatelům usnadní zdlouhavé cestování za kulturním životem nebo za studiem," podotkl Kopp s tím, že i turisté mířící do údolí Desné díky elektrifikaci budou pohodlněji cestovat.

zdroj: Právo


Payus Poslat mail autorovi | 4.12.2006 (20:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bram 
05.12.2006 (7:24)  
Tady se zas někdo zbláznil. Elektrizovat trať, kde stačí kapacitně k provozu maximálně souprava 810 + 010 + 810, je nehorázné plýtvání peněz. Elektrizace má smysl tam, kde je silná osobní doprava v takové podobě, jako je kupříkladu příměstská doprava v okolí Prahy, Brna apod., nebo tam kde je silná nákladní doprava. Ne ale v jiných případech!!!!!!!
05.12.2006 (1:13)  
Ta dotace jde pokud vim jen pro CD, soukromnik (Connex) na ni asi narok nema, ne? Jinak jisteze je to "stavebnice", ale tezko na urovni Lega, ze si reknu chci jednovozovku, ci jednopatrovku a do pul roku ji mam. Ta upravena verze by se zase musela otestovat, schvalit atd. Tudiz jednodussi je treba nakoupit Talenty, ci jak se ty elektricke Bombardiery jmenuji.
05.12.2006 (0:18)  
Takovouhle zapadákovskou trať není problém elektrifikovat, ale trať 120 na Kladno, to je problém odjakživa:-(
05.12.2006 (0:07)  
Na Ešus poskytuje Ministerstvo dopravy v rámci "Programu pořízení a obnovy železničních kolejových vozidel" finanční podporu ve výši: 80 mil.Kč (+bonus 18 mil.Kč za bezbariérový přístup).

Jelikož Ešus byl od počátku vyvíjen jako skládačka, tak není problém vyrobit jednovozový nebo jednopatrový.

Ale spíš to vidím, že Connex si půjčí někde z Němec elektrické Deziro.
04.12.2006 (23:55)  
to drevak: Nejmensi muze byt dvouvozova, takze loko plus ridici vuz. Jako pri pokracovani az do Ol. by se to asi uzivilo, mozna i trivozovka. Ale tam nahore v udoli nevim, nevim.
04.12.2006 (23:50)  
Take me pripadaji napady s esusem trosku zcestne. Je to "horska" lokalka. No uvidime, vzhledem k tomu, ze ted tam dostacuji 810, tak by me zajimalo jaka elektricka jednotka tma bude nasazena. Mozna nejaka mala el. loko plus 010 vogony:) Co se tyce financovani, tak je jasne, ze svazek obci si vezme uver. U jednotek se asi uvidi, realne by i bylo, kdyby si Connex koupil svoje a nasazoval je podle objednavky, nebo je koupi primo svazek obci z uveru (ono kdyz si pujci pul miliardy na elektrifikaci, tak uz asi nebude problem ty ze dve jednotky zaplatit).

to Ninja? Proc by to mela byt blbost? Blbost to bude jeidne v pripade, ze CD opravdu budou chtit ty nekrestanske poplatky za zastaveni ve stanici. Jinak by nemel byt problem kdyby s ekraj domluvil sobcemi a spolecne to financovali, at uz tam bude jezdit CD ci Connex (predpokladam, ze zustane Connex). Bylo by to super, vidat v Olomouci eventualne novou elektrickou jednotku connexu.
04.12.2006 (23:45)  
Dal by se uděůat jen jednovozový ešus?
04.12.2006 (23:32)  
Ešus na lokálku? :-D to by byl trošku luxus, ne?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
04.12.2006 (23:05)  
Proč by si nemohli koupit ešus, který je DÚ schválený, pro začátek budou stačit 2. A myslím, že pokud si zajistí rozumné financování, tak jim je Vagonka ráda prodá přednostně před ČD. Podmínkou je platba ihned, případně zaplacení jisté zálohy. ČD mají prý problémy s profinancováváním a proto i výroba jde pomalu. Vagonka sice není nafukovací, ale kapet rychleji by vyráběla, kdyby měla motivaci.
04.12.2006 (23:02)  
O ČD se tam píše jenom v souvislosti s navazujícím úsekem Šumoerk-Zábřeh. Jestli kraj objedná průběžné spoje, pak by neměl být problém s různými vlastníky.
Vida jak se obce starají, když je to jejich. Že by SŽDC elektrifikovaly lokálku, toho se asi nedočkáme
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko