Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Šumperk -
Vlastník 23 km dlouhé železniční tratě Šumperk - Kouty nad Desnou, Svazek obcí údolí Desné, připravuje elektrifikaci této trati včetně odbočky do Sobotína. Investice si podle předsedy svazku obcí Ondřeje Koppa vyžádá přibližně pět set miliónů korun.
"Již v roce 2005 jsme nechali zpracovat podrobnou studii a během příštího roku chceme zvládnout vyřízení veškeré administrativy," řekl Právu Kopp.
Samotná stavba by údajně měla začít ve druhé polovině roku 2008 nebo až v roce 2009. Její dokončení majitelé odhadují na rok 2010. "O elektrifikaci rozhodlo hlavně to, že provoz elektrických souprav je ekologičtější a tišší na rozdíl od nafty," vysvětlil Kopp. Kvůli husté síti zastávek bude pak i proces častého brzdění vlaku po elektrifikaci snadnější. Záměr Svazku navazuje na elektrifikaci trati ze Zábřehu do Šumperka, kterou chystají České dráhy už na příští rok. "Elektrifikace nám pomůže dopravit se bez přestupů až do Zábřehu na Moravě nebo do Olomouce. Tím se místním obyvatelům usnadní zdlouhavé cestování za kulturním životem nebo za studiem," podotkl Kopp s tím, že i turisté mířící do údolí Desné díky elektrifikaci budou pohodlněji cestovat.
zdroj: Právo
Payus
| 4.12.2006 (20:26)
| 4.12.2006 (20:26)Související zprávy

04.12.2006 (22:30)
@ld@: je to ještě pár let,než to rozjedou...tak myslím,že do té doby nějakou "tramvaj" koupí na cesty do Šum-u.Do Olmu možná nějakou zkrácenou 451/460...těžko říct ;-)
04.12.2006 (22:15)
Nevím, proč by trať ze Zábřeha do Šumperka měly elektrizovat České dráhy.... ;-) Nebude to spíš SŽDC, kdo tam ty dráty natáhne? Nějak si pořád lidi nemůžou zvyknout, že ČD je jenom to, co po těch glajzách jezdí. Glajzy, to co je pod nima a to co je nad nima patří státu prostřednictvím SŽDC.
04.12.2006 (22:03)
Ve Proze jezdí nová tranvaj ze škody ta kdyby se upravila. zvšila se jiná sedadla na druhé sraně řídící stanovište stroj vedoucího
04.12.2006 (21:52)
Elektrifikace nám pomůže dopravit se bez přestupů až do Zábřehu na Moravě nebo do Olomouce
to sem trochu nepochopil, jak to chtěj jako udělat... buď budou jezdit ČD až do koutu nebo connex až do olomouce?! to je trochu blbost ne?
to sem trochu nepochopil, jak to chtěj jako udělat... buď budou jezdit ČD až do koutu nebo connex až do olomouce?! to je trochu blbost ne?
04.12.2006 (21:51)
Oni, dotace, uvěr?
04.12.2006 (21:43)
Mám tři otázky:
1) Kdo elektrifikaci zaplatí (trať nespadá pod SŽDC).
2) Kde vezmou elektrické jednotky
3) Kdo ty jednotky zaplatí
1) Kdo elektrifikaci zaplatí (trať nespadá pod SŽDC).
2) Kde vezmou elektrické jednotky
3) Kdo ty jednotky zaplatí
04.12.2006 (21:07)
*chce elektrifikovat.....já už nepiju neumím ani psat :)))
04.12.2006 (21:06)
tak to mě těší, že dopravce tu trať elektrifikovat.Mám ale dotaz.Ví někdo s čím tam chtějí jezdit?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










