..: Elektrifikace soukromé tratě na Šumpersku přinese lidem pohodlnější cestování :..
desna-zelpageŠumperk - Vlastník 23 km dlouhé železniční tratě Šumperk - Kouty nad Desnou, Svazek obcí údolí Desné, připravuje elektrifikaci této trati včetně odbočky do Sobotína. Investice si podle předsedy svazku obcí Ondřeje Koppa vyžádá přibližně pět set miliónů korun. "Již v roce 2005 jsme nechali zpracovat podrobnou studii a během příštího roku chceme zvládnout vyřízení veškeré administrativy," řekl Právu Kopp.
Samotná stavba by údajně měla začít ve druhé polovině roku 2008 nebo až v roce 2009. Její dokončení majitelé odhadují na rok 2010. "O elektrifikaci rozhodlo hlavně to, že provoz elektrických souprav je ekologičtější a tišší na rozdíl od nafty," vysvětlil Kopp. Kvůli husté síti zastávek bude pak i proces častého brzdění vlaku po elektrifikaci snadnější. Záměr Svazku navazuje na elektrifikaci trati ze Zábřehu do Šumperka, kterou chystají České dráhy už na příští rok. "Elektrifikace nám pomůže dopravit se bez přestupů až do Zábřehu na Moravě nebo do Olomouce. Tím se místním obyvatelům usnadní zdlouhavé cestování za kulturním životem nebo za studiem," podotkl Kopp s tím, že i turisté mířící do údolí Desné díky elektrifikaci budou pohodlněji cestovat.

zdroj: Právo


Payus Poslat mail autorovi | 4.12.2006 (20:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
04.12.2006 (22:30)  
@ld@: je to ještě pár let,než to rozjedou...tak myslím,že do té doby nějakou "tramvaj" koupí na cesty do Šum-u.Do Olmu možná nějakou zkrácenou 451/460...těžko říct ;-)
04.12.2006 (22:15)  
Nevím, proč by trať ze Zábřeha do Šumperka měly elektrizovat České dráhy.... ;-) Nebude to spíš SŽDC, kdo tam ty dráty natáhne? Nějak si pořád lidi nemůžou zvyknout, že ČD je jenom to, co po těch glajzách jezdí. Glajzy, to co je pod nima a to co je nad nima patří státu prostřednictvím SŽDC.
registrovaný uživatel ladik 
04.12.2006 (22:03)  
Ve Proze jezdí nová tranvaj ze škody ta kdyby se upravila. zvšila se jiná sedadla na druhé sraně řídící stanovište stroj vedoucího
registrovaný uživatel Ninja  mail  
04.12.2006 (21:52)  
Elektrifikace nám pomůže dopravit se bez přestupů až do Zábřehu na Moravě nebo do Olomouce

to sem trochu nepochopil, jak to chtěj jako udělat... buď budou jezdit ČD až do koutu nebo connex až do olomouce?! to je trochu blbost ne?
04.12.2006 (21:51)  
Oni, dotace, uvěr?
registrovaný uživatel Luxian  mail  
04.12.2006 (21:43)  
Mám tři otázky:
1) Kdo elektrifikaci zaplatí (trať nespadá pod SŽDC).
2) Kde vezmou elektrické jednotky
3) Kdo ty jednotky zaplatí
registrovaný uživatel @ld@  mail  
04.12.2006 (21:07)  
*chce elektrifikovat.....já už nepiju neumím ani psat :)))
registrovaný uživatel @ld@  mail  
04.12.2006 (21:06)  
tak to mě těší, že dopravce tu trať elektrifikovat.Mám ale dotaz.Ví někdo s čím tam chtějí jezdit?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko