..: Skončila platnost GVD 2005/2006 a s ní i jedna moravská legenda :..
eso Ostrava - Uteklo to snad rychleji než jsme mnozí očekávali a nový JŘ pro roční období 2006/2007 máme zde. Přestože s novým GVD zmizely jména mnohých známých pojmenovaných vlaků, tak na železničních tratích Moravy a Slezska je asi největší ztrátou Ex 530/531 Moravan.

Moravan se stal za těch téměř 8 let tradicí rychlého spojení jihomoravské a severomoravské metropole. Netrvalo dlouho a u cestující veřejnosti se těšil velké oblibě. Zejména díky nejrychlejšímu železničnímu spojení Brna s Ostravou a také díky pohodlným vozům řady Beer, které se jinak na žádných rychlíkových spojích mezi těmito městy nevyskytovaly a bohužel ani po "odchodu Moravana z moravské železniční scény" vyskytovat nebudou. Po většinu své existence jezdil ve složení HV ř. 362 + Aee (RIC 140) a skupinou vozů řady Beer. Pouze v první rok své existence na trase Ostrava - Brno jezdil mezi vozy 1. a 2. třídy restaurační vůz. Dnešním dnem jsou již modrorůžově ladící vozy na trati linoucí se úrodným krajem Hané již minulostí. Dle Českých drah se nástupcem Moravana stal vlak InterCity Moravia, který bude jezdit na trase Ostrava - Bratislava a bude mít prakticky totožné řazení vozů jako skončivší Moravan.


Railman Poslat mail autorovi | 10.12.2006 (2:01)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.12.2006 (18:52)  
Crozz: To víš, dnes mají kundolina a regiošuky, na naší železnici nastává nová éra.

Piváky na mezinárodním vlaku IC, Bmee na vlacích EC, hmmm...
A po trati 330, která je na tom z koridorů rychlostně možná nejlépe, nebudou žádné vlaky jezdit 160 km/h...
A vlaky EC/IC Praha-Ostravsko/Slovensko stále rychlost 140 km/h.
Registrierter Benutzer Crozz  mail  
10.12.2006 (18:14)  
che kdysi se tim CD chlubily i na obalce JR a dnes...
10.12.2006 (16:45)  
To Georgo

Valašské Meziříčí 7:12
Hranice na Moravě 7:40 - 8:13
Brno hl.n. 9:55






10.12.2006 (15:12)  
Moravana je skutečně škoda, mohli by nějaké lepší vozy dát alespoň na nějaké řadové rychlíky Bohumín - Brno, když už se jim trať 300 nezdá vhodná pro expres (stejně jako trať 220).

Lepší vozy mizí i z tratě 170 - předloni jezdily Bee na dvou párech R do Chebu, loni na jednom a letos nepojedou na žádném, noční R 352/3 s vozy Bmee taky skončil. Ještě dříve jezdily do Plzně dva páry Ex s vozy Bee a Beer, do Norimberka dva páry IC s vozy Bee a Bpee... Já souhlasím s dvouhodinovým taktem R do Chebu a hodinovým do Plzně, ale mohlo by jet i něco jiného než B do Chebu a Bp do Plzně.
10.12.2006 (14:56)  
Práve Moravana je škoda - v kombinácii s ranným Vsacanom zo Žiliny to bola vynikajúca cesta do Brna. Teraz sa táto relácia oplatí ďaleko viac busom. Namiesto Vsacana a Odry zároveň máme Hradčany, ale do Brna to už tak ľahko nepôjde...
Registrierter Benutzer oecityman  mail  
10.12.2006 (14:15)  
presne tak!! zamacknout slzu a uz na to nemyslet...
Registrierter Benutzer Drapa  mail  
10.12.2006 (14:15)  
:'( papa
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
10.12.2006 (12:48)  
zamačkávám slzu...bude mi chybět :-(
10.12.2006 (11:51)  
Také byl zrušen Ex Budvar Č.Budějovice - Praha a zpět. Ten ovšem od svého počátku až do konce postupně prodělal viditelný pokles v kvalitě. Nicméně jeho stávající souprava by měla dál jezdit na jednom páru řadových rychlíků (630/639).
10.12.2006 (11:44)  
BUSY jsou na ho*no. Nepohodlné, málo místa, a hlavně nebezpečné. VLAK vítězí na 100%
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko