..: Skončila platnost GVD 2005/2006 a s ní i jedna moravská legenda :..
eso Ostrava - Uteklo to snad rychleji než jsme mnozí očekávali a nový JŘ pro roční období 2006/2007 máme zde. Přestože s novým GVD zmizely jména mnohých známých pojmenovaných vlaků, tak na železničních tratích Moravy a Slezska je asi největší ztrátou Ex 530/531 Moravan.

Moravan se stal za těch téměř 8 let tradicí rychlého spojení jihomoravské a severomoravské metropole. Netrvalo dlouho a u cestující veřejnosti se těšil velké oblibě. Zejména díky nejrychlejšímu železničnímu spojení Brna s Ostravou a také díky pohodlným vozům řady Beer, které se jinak na žádných rychlíkových spojích mezi těmito městy nevyskytovaly a bohužel ani po "odchodu Moravana z moravské železniční scény" vyskytovat nebudou. Po většinu své existence jezdil ve složení HV ř. 362 + Aee (RIC 140) a skupinou vozů řady Beer. Pouze v první rok své existence na trase Ostrava - Brno jezdil mezi vozy 1. a 2. třídy restaurační vůz. Dnešním dnem jsou již modrorůžově ladící vozy na trati linoucí se úrodným krajem Hané již minulostí. Dle Českých drah se nástupcem Moravana stal vlak InterCity Moravia, který bude jezdit na trase Ostrava - Bratislava a bude mít prakticky totožné řazení vozů jako skončivší Moravan.


Railman Poslat mail autorovi | 10.12.2006 (2:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.12.2006 (11:37)  
Jet Moravanem v pondělí ráno nebo v pátek a nově i ve čtvrtek odpoledne bylo maso - stonal jsem po nepřecpaný kožence (vrchol byl Invex), stejně většinou jezdí študáci na slevu - 99% je jedno co jede, ale zajímá je kdy to jede, víc mi vadí posun odjezdů, zhoršil se přestup na přípoje ! Apropo jet busem, tak jsem z toho měsíc ztuhlej.
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
10.12.2006 (10:32)  
Konkurence na zruseni Moravana okamzite reagovala a od 10.12. mame 2 nove pary zlutych autobusu Ostrava-Brno. Takze mate na vyber zda jet za 204 Kc obyc, resp. 143 zlodejske nebo za 120 Kc.
10.12.2006 (10:19)  
Omlouvám se za ty překlepy! :-(
10.12.2006 (9:52)  
Pojďme za něk držet minitu ticha.
10.12.2006 (9:26)  
No R 720 je nahrazena R 928, takže je to celkem v klidu, ale to, že zrušili Moravana a nahradili jej Moravií, která míjí Brno, to je absolutní blbost.
10.12.2006 (8:54)  
A co spojení do Luhačovic ranním R720 ... to je taky fuč :(
10.12.2006 (8:46)  
Dámy a pánové, zlobte se ne mě nebo ne, ale toho kdo zrušil Moravana považuji za nesvépravného, koneckonců to není jediná sabotáž na novém GVD. Snažím se být optimistou, ale ČD budou muset asi nakoupit nějaké nafukovací figuríny které budou jako komparz nasazovat do překrásných Beerů na IC Moravia. Rastislav taky jezdil z Bohumína na Budapešť přes Blavu bez příplatků a jak dopadl...
registrovaný uživatel Qaws 
10.12.2006 (8:01)  
Kdyby to ICo zajíždělo alespoň do Brna...
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
10.12.2006 (7:03)  
Moc se mi nelíbí že se pozbírají kdejaké bordel vozy a udělají se ztoho Ic nebo EC vlaky.
O obsazení Moravie si nedělám starost, uvidíte že to bude slušné, velmi slušné.
10.12.2006 (2:15)  
Rychlíky Svätopluk a Rastislav spojující severní Moravu s "maďarským" Slovenskem byly nedávno zrušeny pro nezájem cestujících. Teď tu zkouší protlačit Moravan. Jsem zvědav kolik lidí bude chtít cestovat rychlíkovými vozy za IC/EC příplatek.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko