Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Berlín - Všechny jízdenky Německých drah, které prodávala společnost Tchibo v uplynulém týdnu, byly prodány. Jedná se o jeden milionů jízdenek v ceně 29€ za kus. DB očekávají, že díky těmto akcím přilákají na železnici nové zákazníky, kteří dosud používají pro své cesty osobní auta. Tato akce byla zacílena na služební cesty (po doplatku 20€ možnost cestování i v 1. třídě) a na rodiny s dětmi (děti do 17 let cestují v doprovodu rodičů zdarma). Spokojenost s akcí vyjádřily obě společnosti - DB i Tchibo. Jízdenky DB prodávaly již diskonty Lidl a řetězec McDonald´s, ÖBB spolupracovaly s Penny Markety.
zdroj: Tisková zpráva DB
CSPSV | 17.12.2006 (9:00)
Súvisiace správy

17.12.2006 (22:50)
No já jsem si nedělal iluze, ale jestli se na tu ekonomiku provozu díváte v KV a UNL kraji takhle, tak se už nedivím ničemu... :-(
17.12.2006 (20:52)
No tak v pripade primestske dopravy (dojizdeni do zamestnani) je situace v naproste vetsine relaci jeste horsi. To by si jako CD mely nechat zpracovat letaky s 810, posprejovanymi a rozparanymi 460 a presvedcovat "obycejne" lidi at nechaji auta doma a jedou vlakem?
17.12.2006 (17:59)
waszyn:
1/ Odkdy jezdí pendolino plné?
2/ O služebkách jsem nemluvil, navíc služební cesty managerů tvoří z celkového objemu dopravy malý zlomek. 3/ Proč nebylo zmíněno např. denní dojíždění do práce/školy, výlety, návštěvy příbuzných apod.? Máme-li převážně koženkové vagony, tak se přece nemůžeme orientovat na zámožnější klientelu. Nebo můžeme, ale pak se na dráze v nejbližších letech nic nezmění, protože ona klientela vlakem stejně nepojede a ti, co by jet mohli, o něm často ani neuvažují.
1/ Odkdy jezdí pendolino plné?
2/ O služebkách jsem nemluvil, navíc služební cesty managerů tvoří z celkového objemu dopravy malý zlomek. 3/ Proč nebylo zmíněno např. denní dojíždění do práce/školy, výlety, návštěvy příbuzných apod.? Máme-li převážně koženkové vagony, tak se přece nemůžeme orientovat na zámožnější klientelu. Nebo můžeme, ale pak se na dráze v nejbližších letech nic nezmění, protože ona klientela vlakem stejně nepojede a ti, co by jet mohli, o něm často ani neuvažují.
17.12.2006 (16:45)
to space:
to je sice pekne, ale krome pendolina a nekolika EC vlaku vicemene vedenych v zahranicnich soupravach je vse ostatni hnus a tezko nekdo presedne pri sluzebce z auta do kozenkovych B, ci casto jeste horsich A.
to je sice pekne, ale krome pendolina a nekolika EC vlaku vicemene vedenych v zahranicnich soupravach je vse ostatni hnus a tezko nekdo presedne pri sluzebce z auta do kozenkovych B, ci casto jeste horsich A.
17.12.2006 (14:22)
Ještě si to tu dovolím zaspamovat aktivitou nizozemského ministerstva dopravy z roku 1991, týkalo se to zatím jen zaměstnanců úřadu v Haagu; má 5 fází:
1/ Každý zaměstnanec obdržel individuální jízdní řád pro cestu z domova do práce a zpět; byla zřízena informační centra atd. => vzbuzování zájmu motoristů.
2/ Byla uzavřena kolektivní smlouva s Nizozemskými drahami o zvýhodněné přepravě zaměstnanců; vznikla centra pro spolujízdu; proběhla rekonstrukce přístřešků pro kola (jsme v Nizozemí).
3/ Všichni byli vyzváni k zanechání aut doma; proběhly zkušební jízdy; všichni dostali týdenní jízdenku na vyzkoušení zdarma atd.
4/ Nepočítám-li zřízení koláren a servisů (+ výhodné koupě kol), tak se zlepšila návaznost MHD/vlaku; kdo se zaváže, že jezdí na kole, dostal jízdenku na zcela MHD zdarma, jinak byly nabízeny zlevněné předplatní jízdenky; služební vozy zanikly a parkoviště byla zpoplatněna (což přivedlo značné finanční úspory pro ministerstvo).
5/ Výsledek? 92% zaměstnanců tento dopravní plán podporuje.
Napsal jsem to sem, protože si myslím, že obdobná (převedená do českých reálií) ucelená koncepce je účinnější než "tchiboakce".
1/ Každý zaměstnanec obdržel individuální jízdní řád pro cestu z domova do práce a zpět; byla zřízena informační centra atd. => vzbuzování zájmu motoristů.
2/ Byla uzavřena kolektivní smlouva s Nizozemskými drahami o zvýhodněné přepravě zaměstnanců; vznikla centra pro spolujízdu; proběhla rekonstrukce přístřešků pro kola (jsme v Nizozemí).
3/ Všichni byli vyzváni k zanechání aut doma; proběhly zkušební jízdy; všichni dostali týdenní jízdenku na vyzkoušení zdarma atd.
4/ Nepočítám-li zřízení koláren a servisů (+ výhodné koupě kol), tak se zlepšila návaznost MHD/vlaku; kdo se zaváže, že jezdí na kole, dostal jízdenku na zcela MHD zdarma, jinak byly nabízeny zlevněné předplatní jízdenky; služební vozy zanikly a parkoviště byla zpoplatněna (což přivedlo značné finanční úspory pro ministerstvo).
5/ Výsledek? 92% zaměstnanců tento dopravní plán podporuje.
Napsal jsem to sem, protože si myslím, že obdobná (převedená do českých reálií) ucelená koncepce je účinnější než "tchiboakce".
17.12.2006 (14:04)
1/ Tato akce ve stejné podobě by v Česku moc úspěchů neměla - nejen kvůli ceně, ale hlavně kvůli tomu, že prostě není kam jezdit (myšleno "masově"). V Čechách je dominantním sídlem Praha (sekundárně krajská města); na Moravě a ve Slezsku je struktura osídlení odlišná, avšak vzdálenosti mezi nimi jsou příliš malé na to, aby "tchiboakce" slavila úspěch. Německo má ovšem po celém území rozeseta 3 největší města, která mají dohromady 6,5 milionu obyvatel a ve třech největších aglomeracích (která leží jinde než tři největší města) žije dohromady 11,5 milionu obyvatel - takže tam "je to o něčem jiném".
2/ Můj návrh na obdobu této akce v ČR: Zřídit stánek ČD v nákupních centrech (supermarketech, tržištích... zkrátka tam, kde je hodně lidí, kteří jezdí autem - nikoli na nádražích!) v období před vánočními svátky (Velikonoce, prázdniny...atd.) a tam rozdávat jednoduché letáčky s údaji o jízdním řádu pro konkrétní relaci. Protože skibusy do Pece, lůžko na Galileovi i taktový provoz jsou moc hezké věci, jen se o tom musí obecně vědět...
2/ Můj návrh na obdobu této akce v ČR: Zřídit stánek ČD v nákupních centrech (supermarketech, tržištích... zkrátka tam, kde je hodně lidí, kteří jezdí autem - nikoli na nádražích!) v období před vánočními svátky (Velikonoce, prázdniny...atd.) a tam rozdávat jednoduché letáčky s údaji o jízdním řádu pro konkrétní relaci. Protože skibusy do Pece, lůžko na Galileovi i taktový provoz jsou moc hezké věci, jen se o tom musí obecně vědět...
17.12.2006 (12:44)
S těmi cenami při cestě autem jsem to trochu naddimenzoval, řekněme že by benzín (bez amortizace) stál maximálně 1500 Kč. Ale i tak se mi zdá, že tahle čísla mě prostě nepřesvědčí, že akce typu "2 jízdenky ČD" odkudkoliv kamkoliv a jakkoliv vlakem za 500 Kč by zaúčinkovala. Je v tom ještě jedna věc, kterou je nutné zohlednit. Naše republika je malá a lidí, kteří by jeli třeba z Chebu do Ostravy asi nebude tolik...
17.12.2006 (12:37)
Já myslím, že chytla, ale musela by být založena na jiném principu než v Německu. A na to zdá se mi ČD nejsou myšlenkově připraveny. Důležitá věc k zamyšlení je, že v Německu a ve všech západoevropských zemích je propastný rozdíl mezi cenou jízdenky na vlak a benzínem + amortizací při cestě autem. Je pak jasné, že DB s touto nabídkou přišly. Říkejte si, co chcete, ale pokud jízdenka na druhý konec republiky stojí maximálně 700 Kč pro jednoho člověka a bez slevových karet (případně 900 Kč Pendolinem) a ta samá cesta vyjde jednoho člověka autem řekněme na 1800 Kč, případně 900 Kč jedou-li dva, pak nějaká akce Tschibo - ČD moc nepřichází v úvahu, protože tím, že by ČD prodávaly jízdenky "pod cenou", by řidiče z aut prostě nevytáhli. Taktiku musí ČD zaměřit jiným směrem než na cenu, musí přesvědčit kvalitou a rychlostí. Tolik můj názor.
17.12.2006 (12:18)
myslite ze by se takova akce chytla i u nas?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info
informacni okenko











