..: Z Benešova do Strančic rychleji :..

Ilustrační fotoBenešov u Prahy - Významnou zakázku v hodnotě přesahující 4 miliardy korun provede sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska v období od října letošního roku do května 2010.

Objednatelem projektu jsou SŽDC a ČD, přičemž finanční prostředky poskytne SFDI a Evropská unie prostřednictvím Fondu soudržnosti. Železniční úsek z Benešova u Prahy do Strančic je součástí IV. tranzitního železničního koridoru v České republice. "V rámci optimalizace tohoto úseku provedeme unikátní protihluková opatření, včetně vybudování protihlukových stěn v celkové délce téměř 18 km," říká Petr Podkonický, ředitel stavby Skanska.

Po dokončení optimalizace více než 24 km úseku trati z Benešova u Prahy do Strančic zde budou vlakové soupravy moci projíždět rychlostí až 120 km/h. Na celém úseku bude vyměněn kolejový svršek i spodek, opraveny budou všechny mosty, křížení silnic s kolejemi a další související objekty. Kompletní rekonstrukcí projdou železniční stanice Benešov u Prahy, Čerčany, Senohraby a zastávky Čtyřkoly, Mirošovice u Prahy a Mnichovice. Železniční stanice Benešov bude spolu s kompletní rekonstrukcí navíc připravena na budoucí dvojkolejné napojení na Tábor.

zdroj: Železničář


Adys Poslat mail autorovi | 30.12.2006 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
02.01.2007 (18:35)  
Nechápu, proč se upustilo od průhledných protihlukových stěn. Cestující i okolní by měli nadále kontakt s tratí (pokud by ho ovšem nezrušil nějaký graffiťák, to bohužel někteří tupci dělají a pak není nic vidět), zároveň by bylo ztíženo úrovňové přecházení kolejí. I kdyby to bylo dražší, tak pokud by se stěny postavily opravdu jen ve styku se zástavbou (pořádná údržba svršku, která se u nás leckdy zanedbává, navíc sama hluk tlumí), určitě by to nevyšlo dráž než stavět betonové hradby i tam, kde široko daleko vlak nikoho neruší, tedy nepočítáme-li zvěř, která už je na něj stejně zvyklá a nečiní snad sama sobě zbytečný stres.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
02.01.2007 (18:06)  
Ano "...kilometry zdí nejlépe i tam, kde je trať v hlubokém skalním zářezu." Třeba mezi Říčanama a Světicemi je zářez, sice né hluboký skalní, ale vlak se tam v pohodě schová, skoro po celé délce zeď. A proto by si to zasloužilo "...ANOTHER BREAKING THE WALL".
02.01.2007 (16:48)  
Vzhledem k tomu, že nedojde k velkým změnám trasy tak ta 120 bude tak možná někde kolem Mrače, ale ne ve stoupání z Čerčan do Senohrab. Pokud by se tam přetrasovávalo, tak za mnohem větší peníze - už jsem někde viděl megaplány na VRT tunel Čtyřkoly - Strančice. Aby alespoň trochu byla ta stavba pro stavební firmy drahá, tak se postaví ty kilometry zdí nejlépe i tam, kde je trať v hlubokém skalním zářezu.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
02.01.2007 (15:56)  
MZ: Po té trati jezdí také rychlíky a jeden expres. Každopádně, i kdyby po ní jezdily jen motoráky, kritizovat zvýšení rychlosti na 120 km/h mi připadá trochu zcestné. Za prvé nikdo neříká, že po ní budou jezdit i v budoucnu pouze ČD se svými 471 (jistě si pamatujete zprávu, že i DB zvažuje vstup na příměstskou dopravu kolem Prahy - a rozhodně to není delším horizontu nereálné), za druhé např. mezi Benešovem a Mračí je vzdálenost 8 km, ale i na kratších trasách se 120 dá dosáhnout celkem bezproblémů. Právě například jednotkou s velkou akcelerací jiného dopravce. A za třetí, rychlost 120 km/h mi připadá opravdu skoro základní.
02.01.2007 (15:11)  
traťová rychlost 120 km/h bude využitelná zejména u "žabích tlam", které jsou téměř dominantním kolejovým vozidlem na této trati, resp. po jejich nahrazení EJ 471 (nebo něčím podobným) se při vzdálenosti zastávek 2 - 3 km jistě tato traťová rychlost smyslplně vuyžije …
01.01.2007 (18:17)  
No koukat na tu protihlukovou pitomost z protějšího kopce je pořád lepší, než když to někomu vybudují na jeho pozemku třeba místo stromů, které odhluční možná i lépe. Samozřejmě dráha má právo v okolí dráhy na ledacos.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
31.12.2006 (18:52)  
Já jakožto mnichovičák jsem z těch PHS značně roztrpčelý. Bydlím na protějším kopci, než co jezdí vlak a měl jse ze svojí zahrady krásný výhled na projíždějící vlak od začátku až po konec Mnichovic. Teď neuvidim vůbec nic - jen zeď počmáranou grafitti. Opravdu perfektní...
Poborskiii: Plastové PHS? To snad bude ještě hnusnější, než ty betonové.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
31.12.2006 (8:15)  
Takže z toho vychází, že na 221 už nebude skoro kde fotit, jen samá zeď a zeď a ....
30.12.2006 (19:26)  
Přes Kolovraty bude PHS u 2. koleje v km 167,200 - 169,300 a 1.koleje v km 167,200 - 169,200. Hradlo Rybník je v km 169,130. Začátek další (již stojící) PHS v Uhříněvsi je v km 169,700
30.12.2006 (19:03)  
Nevíte někdo, jak to bude s PHS v úseku Hradlo Kolovraty-Rybník - žzast. Praha-Kolovraty a dále za zastávkou směrem k Říčanům?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko