Svitavy - Starostové obcí na hranicích Pardubického kraje jsou nespokojeni s koncepcí dopravy. Poukazují na spoje, které nenavazují, a na problematické přestupování v Letovicích. "Když čtu jízdní řád, tak mně připadá, že jsme přívažkem Pardubického kraje," kritizuje dopravní spojení starosta Březové nad Svitavou Martin Kiss. Chápe technické důvody, rozdílné napájení lokomotiv na trati, ale nerozumí ekonomickému zdůvodnění. Kraj odmítl zaplatit jeden vagon navíc.
Čísla ekonomů však hovoří jasně: v okolí moravské metropole cestují stovky lidí, zatímco v ostatním úseku se počítají na desítky. "Velká vozová souprava odpovídá potřebám okolí Brna, nikoliv obcím na trati," potvrzuje mluvčí Pardubického kraje Kateřina Nohavová, proč kraj odmítá platit více peněz. Z České Třebové do Letovic táhne lokomotiva maximálně tři vozy, někdy vypraví pouze motorové vozy řady 810. Dráhy ušetřily nejméně osm vozů, které využívají v jiné části kraje. "Přímé spojení osobních vlaků na trati dlouhé 91 kilometrů s různorodou skladbou frekvence jsme zrušili," vysvětluje Michal Štěpán z pardubického centra osobní dopravy. "Ale přímo jezdí spěšné vlaky a každé dvě hodiny rychlík," dodal.
Nic ale nezmění na tom, že letovické nádraží není na nápor cestujících připraveno. "Lidé bloudí po peronech. Chybí orientační systém a také zázemí pro cestující," popisuje zmatky na letovickém nádraží úřednice, která denně cestuje za prací do Svitav. Dá se očekávat, že přestup odradí řadu lidí od cesty vlakem, raději dají přednost autobusu.
Kraj připomínky řeší individuálně, snaží se společně s dráhami občanům vyhovět. V budoucnu je plánováno postavit v Letovicích nové nádraží, které by mělo být umístěno blíže centru, jeho výstavba se však uskuteční nejdříve za 10 let.
zdroj: Svitavský deník
| 31.12.2006 (10:00)
Ad doktor: jo to mate pravdu, že ted je vetsi frekvence, ale de hlavne o tu navaznost ne? štastny novy rok srdečně přeje Sandokan
počet spojů ČT-Brno: 16 (16 Os, 4 R)
počet spojů Brno-ČT: 18 (12 Os, 6 R)
počet spojů Skalice-Brno: 19 (15 Os, 4 R)
počet spojů Brno-Skalice: 20 (15 Os, 5 R)
Rok 2006/07
počet spojů ČT-Brno: 17 (vše R,Sp,EC)
počet spojů Brno-ČT: 16 (vše R,Sp,EC)
počet spojů Skalice-Brno: 37 (26 Os, 11 R,Sp)
počet spojů Brno-Skalice: 36 (27 Os, 9 R,Sp)
Největší frekvence Brno-Blansko, pak zbývající do Skalice (a opačně).
Takže kdy toho jezdilo víc? Za zlatých komunistů nebo za zlého kapitalisty?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










