..: Starostové na hranicích krajů nespokojeni s návaznostmi vlaků :..

Ilustrační obrázek Svitavy - Starostové obcí na hranicích Pardubického kraje jsou nespokojeni s koncepcí dopravy. Poukazují na spoje, které nenavazují, a na problematické přestupování v Letovicích. "Když čtu jízdní řád, tak mně připadá, že jsme přívažkem Pardubického kraje," kritizuje dopravní spojení starosta Březové nad Svitavou Martin Kiss. Chápe technické důvody, rozdílné napájení lokomotiv na trati, ale nerozumí ekonomickému zdůvodnění. Kraj odmítl zaplatit jeden vagon navíc.

Čísla ekonomů však hovoří jasně: v okolí moravské metropole cestují stovky lidí, zatímco v ostatním úseku se počítají na desítky. "Velká vozová souprava odpovídá potřebám okolí Brna, nikoliv obcím na trati," potvrzuje mluvčí Pardubického kraje Kateřina Nohavová, proč kraj odmítá platit více peněz. Z České Třebové do Letovic táhne lokomotiva maximálně tři vozy, někdy vypraví pouze motorové vozy řady 810. Dráhy ušetřily nejméně osm vozů, které využívají v jiné části kraje. "Přímé spojení osobních vlaků na trati dlouhé 91 kilometrů s různorodou skladbou frekvence jsme zrušili," vysvětluje Michal Štěpán z pardubického centra osobní dopravy. "Ale přímo jezdí spěšné vlaky a každé dvě hodiny rychlík," dodal.

Nic ale nezmění na tom, že letovické nádraží není na nápor cestujících připraveno. "Lidé bloudí po peronech. Chybí orientační systém a také zázemí pro cestující," popisuje zmatky na letovickém nádraží úřednice, která denně cestuje za prací do Svitav. Dá se očekávat, že přestup odradí řadu lidí od cesty vlakem, raději dají přednost autobusu.

Kraj připomínky řeší individuálně, snaží se společně s dráhami občanům vyhovět. V budoucnu je plánováno postavit v Letovicích nové nádraží, které by mělo být umístěno blíže centru, jeho výstavba se však uskuteční nejdříve za 10 let.

zdroj: Svitavský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 31.12.2006 (10:00)
Související zprávyopen/close

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
01.01.2007 (3:14)  
U nás byl v ulici dobrej silvestr,dymovnice hoši házeli pod gummokoly.Docela jsem se bavil.Jsem zvědav zda ta šáde ještě někdy pojede.
01.01.2007 (0:38)  
OD VECI: tak mam ted naladu jak svině, silvestr výbornej i když ohnostroj trochu zaostal (nevim estli sem tolik opyli) Moc se s tim ohnostrojem kluci nevycajchovaly:-(((. Sem nadaval na celou ulici.

Ad doktor: jo to mate pravdu, že ted je vetsi frekvence, ale de hlavne o tu navaznost ne? štastny novy rok srdečně přeje Sandokan
registrovaný uživatel Doktor 
31.12.2006 (23:54)  
Rok 1986/87
počet spojů ČT-Brno: 16 (16 Os, 4 R)
počet spojů Brno-ČT: 18 (12 Os, 6 R)
počet spojů Skalice-Brno: 19 (15 Os, 4 R)
počet spojů Brno-Skalice: 20 (15 Os, 5 R)

Rok 2006/07
počet spojů ČT-Brno: 17 (vše R,Sp,EC)
počet spojů Brno-ČT: 16 (vše R,Sp,EC)
počet spojů Skalice-Brno: 37 (26 Os, 11 R,Sp)
počet spojů Brno-Skalice: 36 (27 Os, 9 R,Sp)

Největší frekvence Brno-Blansko, pak zbývající do Skalice (a opačně).

Takže kdy toho jezdilo víc? Za zlatých komunistů nebo za zlého kapitalisty?
31.12.2006 (22:19)  
Ale v tom má Venca pravdu, bohužel, je to tak.
registrovaný uživatel Doktor 
31.12.2006 (20:39)  
Komunismus je svinstvo a komunisti jsou svině!
31.12.2006 (16:23)  
Jo co jsme zvolili to máme.Kdyby mocipáni nědělali taková kravská rozhodnutí co dělají,tak by se nemuseli řešit soupravy a nádraží.Než to přešlo na kraje,jezdilo se bez problémů.Zlatí komunisti.
31.12.2006 (13:48)  
Co si lidé zvolili do krajů to mají... Kdyby nevolili Obecně defraudační spolek tak to mohlo být jinak. A nebo také ne...
31.12.2006 (13:21)  
semíku - bylo by to ideální řešení. Nestavěl bych boskovickou spojku (narozdíl od křenovické, která má opodstatnění) jako novostavbu, elektrizoval bych úsek Skalice-Boskovice. Dvě spojené jednotky (2+2) dojedou do Skalice n. S., jedna pokračuje do Č. Třebové, druhá úvratí do Boskovic...
registrovaný uživatel Semík  mail  
31.12.2006 (12:54)  
on by byl velký problém nakoupit několik nových elektrických jednotek, aby mohli jednu z vlaku odvěsit a dál pokračovala jen jedna. Klidně by stačila nějaká 2 vozová, aby bylo místo na kočárky a kola. Vzhledem k tomu, že jsme v ČR asi je to nadlidský úkol.
31.12.2006 (11:26)  
náklady na další personál jsou maximálně na otáčení v Letovicích, průvodčích je stejně. A každému musí být jasné, že vytopit dva vagony, nebo pět je rozdíl. Já docela to ukončení v Letovicích chápu, protože s tou frekvencí je to právě tak, že polovina vlaku vystoupí v Blansku, další část jede ze Skalice do Boskovic a do Letovic, popř. ještě dál už moc lidí nejede...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko