..: Starostové na hranicích krajů nespokojeni s návaznostmi vlaků :..

Ilustrační obrázek Svitavy - Starostové obcí na hranicích Pardubického kraje jsou nespokojeni s koncepcí dopravy. Poukazují na spoje, které nenavazují, a na problematické přestupování v Letovicích. "Když čtu jízdní řád, tak mně připadá, že jsme přívažkem Pardubického kraje," kritizuje dopravní spojení starosta Březové nad Svitavou Martin Kiss. Chápe technické důvody, rozdílné napájení lokomotiv na trati, ale nerozumí ekonomickému zdůvodnění. Kraj odmítl zaplatit jeden vagon navíc.

Čísla ekonomů však hovoří jasně: v okolí moravské metropole cestují stovky lidí, zatímco v ostatním úseku se počítají na desítky. "Velká vozová souprava odpovídá potřebám okolí Brna, nikoliv obcím na trati," potvrzuje mluvčí Pardubického kraje Kateřina Nohavová, proč kraj odmítá platit více peněz. Z České Třebové do Letovic táhne lokomotiva maximálně tři vozy, někdy vypraví pouze motorové vozy řady 810. Dráhy ušetřily nejméně osm vozů, které využívají v jiné části kraje. "Přímé spojení osobních vlaků na trati dlouhé 91 kilometrů s různorodou skladbou frekvence jsme zrušili," vysvětluje Michal Štěpán z pardubického centra osobní dopravy. "Ale přímo jezdí spěšné vlaky a každé dvě hodiny rychlík," dodal.

Nic ale nezmění na tom, že letovické nádraží není na nápor cestujících připraveno. "Lidé bloudí po peronech. Chybí orientační systém a také zázemí pro cestující," popisuje zmatky na letovickém nádraží úřednice, která denně cestuje za prací do Svitav. Dá se očekávat, že přestup odradí řadu lidí od cesty vlakem, raději dají přednost autobusu.

Kraj připomínky řeší individuálně, snaží se společně s dráhami občanům vyhovět. V budoucnu je plánováno postavit v Letovicích nové nádraží, které by mělo být umístěno blíže centru, jeho výstavba se však uskuteční nejdříve za 10 let.

zdroj: Svitavský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 31.12.2006 (10:00)
Související zprávyopen/close

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jacek 
31.12.2006 (11:21)  
Dráhy ušetřily...
Místo jedné soupravy jedou ve stejném úseku dvě, k tomu další personál. Krom toho přesné náklady na konkrétní vlak jaksi vyčíslit nejdou a hlavně cestující je až na posledním místě.
31.12.2006 (10:52)  
Největším problémem z mého pohledu jsou nepřípoje v Č. Třebové /EC od Prahy - Os do Letovic / 279-4765, 171-4769, 173-4771. Jarní návrh byl ovšem mnohem nepříznivější. Nepříjemné je také různé vedení některých Os ČT-Letovice v prac. dny / so / ne.

Nádraží v Letovicích není v žádném směru připraveno na přestupování. A o budoucím blíže náměstí se nannejvýš mluví. Ve chvíli,kdy na opěrných zdech vznikne spíše zastávka, bude veselé, přestupovat na opuštěném nádraží :-).

Os 4764 (solo 810) jezdí se zpožděním a velice nepříjemně přeplněn (5 sedících lidí na šířku vozu, plné představky stojících). Na rychlících jsou řazena prosezená ušmudlaná a páchnoucí AB, na Sp první třídu nenajdete.
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
31.12.2006 (10:23)  
V Letovicích jsem byl ve středu, musím uznat že frekvence je silná jen kolem Brna. Od Blanska na Třebovou už moc lidí nebylo.... V Letovicích je malá čekárna, útulná a teploučko, automat na kafe taky nechybí, trošku je zmatek venku, informační systém by se hodil. Zvláště starší lidé mají zmatek pokud tam ještě stojí osobní na Brno, dojede osobní z Brna a do toho se točí osobní od Třebové. I já, jako zkušený cestovatel jsem musel zbystřit co kde stojí ať nesednu špatně. Nějaké fotky z Letovic najdete zde.. http://zelam-brezovanadsvitavou.ic.cz/
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko