..: Boskovice se dočkají vlakové spojky s Brnem :..

560 Boskovice - Obyvatelé Boskovic a nejbližšího okolí se dočkají velmi potřebné tzv. železniční boskovické spojky. Stavět se ale nezačne dříve než po roce 2010. Oznámil to v pátek Mojmír Nejezchleb, ředitel odboru koncepce a strategie při Správě železniční dopravní cesty. Tato státní organizace by měla být investorem stavby. "Problém je v tom, že s rozvojem Integrovaného dopravního systému nemá naše město žádné přímé spojení s centrem kraje – Brnem," řekl poslanec a bývalý starosta Boskovic František Sivera.

Přímé autobusové linky Boskovice – Brno budou jezdit jen do 2.3.2007, o den později se začne s přestupy v Černé Hoře nebo v Kuřimi. "Lidé takovou dopravu pravděpodobně nebudou využívat. Začnou jezdit autobusem jen do Skalice nad Svitavou, která leží na hlavní železniční trati, a odtud vlakem do Brna," míní poslanec. Na boskovické radnici jednal v pátek s vedením radnice spolu s Nejezchlebem rovněž náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek. Novinářům po schůzce řekl, že projekt boskovické spojky je v republice jedním z mála, který má zajistit lepší dopravní obslužnost občanů. Podle zatím jen ideového námětu, pokračoval náměstek ministra, by uvažovaný projekt přišel zhruba na 100 miliónů korun. "Je to rozumná částka, budeme se snažit, aby byla celá věc realizovatelná," řekl.

Nejezchleb upřesnil, že by se vlastně mohl „oprášit“ již hotový projekt z roku 2003. S tím, že se bude brát zřetel na novou situaci, na komfortní řešení. Jedna z uvažovaných variant vypadá tak, že by se ve Skalici nad Svitavou odpojily vagóny, které by jiná lokomotiva odvezla do Boskovic. Neodpovídalo by to však současným trendům. Pro cestující pohodlnější a samozřejmě rychlejší bude spojka od Lhoty Rapotiny za stanicí Doubravice nad Svitavou až do Boskovic, s tím, že se napojí na dnešní železnici Boskovice – Skalice nad Svitavou. Nová spojka bude jednokolejná, ale plně elektrifikovaná. Skalice nad Svitavou zůstane rychlíkovou zastávkou. Náměstek ministra s úsměvem vzpomínal, kolik úsilí to stálo, aby se na vedení resortu tato zastávka prosadila. Podle Nejezchleba by se mohl projekt zadávat v roce 2008 a měl by být financován z fondů EU.

Bez IDS by se o spojce ani nemluvilo

560 závory V rámci IDS, jehož součástí bude i boskovická spojka, budou některé vlaky jezdit do Boskovic, jiné až do Letovic. "Kdyby nebylo IDS, nebylo by možné boskovickou přípojku stavět," prohlásil starosta Jaroslav Dohnálek. Ostatně náměstek ministra neopomněl zdůraznit, že IDS v Jihomoravském kraji je jako jediný v zemi skutečně funkční. Nedochází tam ke zbytečně souběžnému financování železniční i silniční dopravy jako v ostatních krajích. Ještě před zahájením výstavby nové železniční spojky, jejíž délka by měla být zhruba do 1 kilometru, bude v Boskovicích zmodernizován nechráněný železniční přejezd na nynější trati z Boskovic do Skalice nad Svitavou. V roce 2008 tam bude instalována světelná signalizace, která umožní strojvedoucímu projíždět bez použití hlasitého troubení, které, hlavně v noci, obtěžuje okolní obyvatele. O boskovickou spojku usilovalo město již dříve. Jak potvrdil poslanec a bývalý starosta, spojka se už před lety dostala do priorit kraje i do generelu železnic ministerstva dopravy.

zdroj: Právo


Adys Poslat mail autorovi | 8.1.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.01.2007 (19:06)  
JnR: Na každé větvi bude hodina/dvouhodina a z Doubravice vyjde takt o poloviční hodnotě. O souběhu nemůže být řeč. Odpojení vozu(ů) a jejich opětovné připojení k HV by zabralo více času než přestup. A o moderních soupravách si střídavá trakce zatím může jenom zdát. Po vybudování spojky už vlaky do Skalice moc potřeba nebudou, dálková frekvence směr Svitavy bude směrovaná přímo do Letovic
08.01.2007 (18:56)  
Nechápu proč v dnešní době, kdy každá "normální" železnice provozuje v regionální dopravě obousměrné soupravy, se u nás mluví o stavbách bezúvraťových spojek - viz třeba Kostelec u Jihlavy.
Jestliže je Skalice významná stanice, kde je rozumné zastavovat rychlíky, proč by se jí měla regionální doprava z nejbližšího okolí vyhýbat? Jak se potom někdo z Boskovic dostane směrem na Svitavy?
registrovaný uživatel JnR 
08.01.2007 (18:29)  
Systém "některé vlaky budou jezdit do Boskovic, jiné až do Letovic" jde proti smyslu IDS JMK. Akorát namísto souběhů vlak-bus budou souběhy vlak-vlak mezi Brnem a Lhotou Rapotinou. Mnohem lepší by bylo jezdit dvěma spojenými jednotkami do Skalice (významný přestupní terminál vlak-bus) a odtud by jela elektrická jednotka do Letovic a MuNu a dieslová do Boskovic a Chornic(e). Vyřešilo by to současné přestupy v Letovicích i budoucí v Boskovicích.
registrovaný uživatel Crozz  mail  
08.01.2007 (18:13)  
no jo,ale nez to bude...
08.01.2007 (18:12)  
Rychlejší to bude, ale jako mezistav by varianta s odpojováním vozů byla pro cestující rozhodně příjemnější než přestupování do 810... Nebýt IDS, celá lokálka by pravděpodobně i zanikla, protože nikoho jiného by ani nenapadlo oba dopravní systémy provázat, natož pak cokoli zlepšovat... (!)
08.01.2007 (18:11)  
Projekt z roku 2003, IDS se narodila včetně přibližného harmonogramu v roce 2004. Boskovičtí nějak pozdě tlačí na pilu - dva měsíce před spuštěním IDS. Tahle spojka podle mého názoru mohla už rok fungovat!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko