..: Investice ve Zlínském kraji za 150 mil. Kč :..

835Zlín - Nový dopravní terminál ve Zlíně, elektrizace trati z Otrokovic do Vizovic, nová vlaková nádraží ve Valašském Meziříčí, Vsetíně a v Kroměříži. Stavby za téměř 5 miliard korun, které mají zlepšit úroveň cestování ve Zlínském kraji, plánují v nejbližších letech Státní fond dopravní infrastruktury a některá města.

V letošním roce je ze státního rozpočtu na investice do železnic ve Zlínském kraji vyčleněno kolem 150 milionů korun. V roce 2008 to bude dokonce přes 200 milionů. Kromě elektrizace trati Otrokovice - Zlín - Vizovice za 3,2 miliardy korun plánované na rok 2009 se navíc například výhledově uvažuje i o elektrizaci trasy Kojetín - Hulín - Bystřice pod Hostýnem - Valašské Meziříčí. Přelom tisíciletí patřil obnově hlavní větve II. koridoru od Břestu po Staré Město. Začátek třetího tisíciletí bude podle všeho ve znamení postupné modernizace dalších tratí a stanic ve Zlínském kraji. Nejvíc si však cestující všimnou plánovaných změn na nádražích. Společný terminál městské hromadné dopravy, autobusů a Českých drah za zhruba 540 milionů korun plánuje postavit z dotací Evropské unie krajské město Zlín. Rekonstrukci nádraží za tři čtvrtě miliardy plánuje společně město Vsetín a České dráhy.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 12.1.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
13.01.2007 (10:52)  
Venca Burgán: Jak jsem psal 12. 1. v 16:57, a 18:26, jsem si vědom, že míchal jabka s hruškama. Jen chci poukázat na tuto nevyrovnanost:

Na megalomanský stavby prachy jsou, ale na říznější obnovu vozového parku ne. Optus: Trať do stotisícové zlínské aglomerace je ve výborném stavu - jedná se o 2. koridor - nádraží je v Otrokovicích, které se Zlínem tvoří souměstí.

ČD platí poplatky za použití dopravní cesty SŽDC, EU přidá 85 %, ale na vozový park peníze nejsou.

Co se týče Marfuš: MÁV co šlo z tratě na Esztergom předisponovali na lokálky na jih, do pusty kolem Szegedu, protože Marfuši moc neumí jezdit do kopce. Však už to taky pochopili. Po epizodě s Interpíči a Marfuši MÁV pochopili, že smysl má investovat do Desir a Talentů. Kdy to dojde ČD?
registrovaný uživatel optus 
13.01.2007 (1:43)  
Myslím, že Zlínsko tuto investici potřebuje. Trať do stotisícové aglomerace je v žalostném stavu. Zatrolejování OZVD a její dostava a napojení na trať 280 ve Val. Polance přinese nejen zkrácení cesty pro nákladní vlaky směřující na Slovensko, ale také zrychlení dálkové přepravy mezi Zlínem a Prahou. Přepřah 754/150 na EX520 trvá 10 minut a v případě dostavby by mohly vzniknout nové spoje na trase Praha - Olmouc - Otrokovice - Zlín - Žilina - Košice nebo by mohly být vedeny některé stávající spoje Praha - Košice právě přes Zlín.
registrovaný uživatel Wool 
12.01.2007 (22:50)  
Marfusa? Tak to teda prr, loni v srpnu jsem tim jel z Esztergom do Budapesti a tedy - pruser! Jizdni vlastnosti otresne, interier sity horkou jehlou (vypada to blbe, kdyz prvky interieru ani nelicuji), klima pekne hlucna, vlastniho slova jsem neslysel... Ja bych zvolil Nastenku ze zapadu, takze nejake to Desiro. Tim jsem pro zmenu jel do Ostrihomi (shodou okolnosti ve stejny den) a tedy... parada. Nakkonec se na tom ale asi podepsala i madarska udrzba...
registrovaný uživatel Hanz 
12.01.2007 (22:24)  
AD Venca:Zlín vlakem je romantika. Vypadneš z úžasnýho B-vozu, vletíš do "super" 810+010 (Regionohy) a podél silnice se kodrcáš 20 minut do centra. Vyhlídková cesta kolem nových obchoďáku a skoro před příjezdem na Zlín-střed vidiš Baťovu cihlovou továrnu. Prostě romantika
registrovaný uživatel Hanz 
12.01.2007 (22:18)  
2 Nasoska. nejen 3. a 4. blok Temelina, ale na netu jsem narazil i na: jedna nová menší atomovka někde v měsíční krajině hnědouhelné těžby. Něco jako je elektrárna Chvaletice na bývalých Manganokizových dolech. Revitalizace krajiny...
Další věc je, kolik toho rozestavěnýho z Baťovy dráhy by se dalo využít, řece jenom už to pár let rozestavěné je. Na druhou stranu to ale ještě nebylo socialistické stavebnictví:-)
12.01.2007 (22:14)  
Na obrázku moderní Marfuša,škoda že jsme odmítli možnost s placení ruského dluhu.Podlě mě je to srovnatelný s 843 a bylo by to nejnovější regio vozidlo.Když mi napíšete,že je to šmejd.Proč teda to jezdí v Madarsku?Regionova pro mě není nová jednotka.Sexy Flirt by se taky hodil.
12.01.2007 (22:10)  
Busman:porovnáváš jabka s hruškami nebo švestkami.O vozy se má postarat ČD a o tratě SŽDC,takže na vozy by mělo jít stejné množství peněz,at už se zadrátuje to a to.
Ke článku:Rok 2007-150 mil Kč,takže asi 0,2Km koridoru,rok 2008-200mil Kč-tedy 0,25Km.Až možná rok 2009 přinese viditelné zlepšení.Zlín vlakem neznám,ale součastné spojení je nevyhovující.Zlín si zaslouží lepší než lokálkové spojení,jsem pro tyto investice-samozřejmost zvýšení rychlosti.Jasně trat Brno-ČB taky zadrátovat,stejně tak Pce-Liberec,další 5 koridor,rekonstruovat Ova-Žilina,Plzen-ČB,Plzen-Mnichov,Praha-Kladno-Chomutov a celou trat do Znojma a Retzu,taky Praha-Hav.Brod-Brno.Tento vípis stačí,případně dopište další lokality.
registrovaný uživatel Slavek 
12.01.2007 (20:54)  
Světlé zítřky Zlína jsou tady: http://www.kr-zlinsky.cz/vismo/dokumenty2.php?ID=510773

12.01.2007 (20:19)  
Také si myslím, že pouhá oprava stávajícího nádraží (popř. s drobnými úpravami) by mohla stačit, a proti vedení MHD do Otrokovic nic nemám. Zlínští radní se jasně vyjádřili proti zdvojkolejnění tratě v souvislosti s jejím možným prodloužením, naopak prosazují rozšíření stávající ulice na dálnici. Pokud by tomu tak nebylo, bylo by možné naopak místní vlaky plně zapojit do MHD, snížila by se potřeba i spotřeba trolejbusů a autobusů. Jenže to by byl ideální stav, k němuž se Zlín nechce přiblížit, a tak budou vlaky nadále omezovány nutností křižovat, stejně jako autobusy i trolejbusy nutností stát v dálniční zácpě, a nejlépe na tom bude ten, kdo se nebude chtít přemisťovat.
registrovaný uživatel Busman 
12.01.2007 (20:10)  
Kocourek Jiri: o 810 a Regionově jsem nic nepsal, naopak. Znovu se ptám: Je lepší:

a) za 3,7 mld koupit 46 Desir (nebo jiných jednotek skutečně "západních" parametrů - tím Regionovu nemyslím), nebo

b) za 3,7 mld nové nádraží ve Zlíně, dráty do Vizovic pod nimiž budou pendlovat akorát tak Bétéčka (ve večerních hodinách beztak 810) a jinde současný stav?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko