Zlín - Nový dopravní terminál ve Zlíně, elektrizace trati z Otrokovic do Vizovic, nová vlaková nádraží ve Valašském Meziříčí, Vsetíně a v Kroměříži. Stavby za téměř 5 miliard korun, které mají zlepšit úroveň cestování ve Zlínském kraji, plánují v nejbližších letech Státní fond dopravní infrastruktury a některá města.
V letošním roce je ze státního rozpočtu na investice do železnic ve Zlínském kraji vyčleněno kolem 150 milionů korun. V roce 2008 to bude dokonce přes 200 milionů. Kromě elektrizace trati Otrokovice - Zlín - Vizovice za 3,2 miliardy korun plánované na rok 2009 se navíc například výhledově uvažuje i o elektrizaci trasy Kojetín - Hulín - Bystřice pod Hostýnem - Valašské Meziříčí. Přelom tisíciletí patřil obnově hlavní větve II. koridoru od Břestu po Staré Město. Začátek třetího tisíciletí bude podle všeho ve znamení postupné modernizace dalších tratí a stanic ve Zlínském kraji. Nejvíc si však cestující všimnou plánovaných změn na nádražích. Společný terminál městské hromadné dopravy, autobusů a Českých drah za zhruba 540 milionů korun plánuje postavit z dotací Evropské unie krajské město Zlín. Rekonstrukci nádraží za tři čtvrtě miliardy plánuje společně město Vsetín a České dráhy.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 12.1.2007 (15:00)
Na megalomanský stavby prachy jsou, ale na říznější obnovu vozového parku ne. Optus: Trať do stotisícové zlínské aglomerace je ve výborném stavu - jedná se o 2. koridor - nádraží je v Otrokovicích, které se Zlínem tvoří souměstí.
ČD platí poplatky za použití dopravní cesty SŽDC, EU přidá 85 %, ale na vozový park peníze nejsou.
Co se týče Marfuš: MÁV co šlo z tratě na Esztergom předisponovali na lokálky na jih, do pusty kolem Szegedu, protože Marfuši moc neumí jezdit do kopce. Však už to taky pochopili. Po epizodě s Interpíči a Marfuši MÁV pochopili, že smysl má investovat do Desir a Talentů. Kdy to dojde ČD?
Další věc je, kolik toho rozestavěnýho z Baťovy dráhy by se dalo využít, řece jenom už to pár let rozestavěné je. Na druhou stranu to ale ještě nebylo socialistické stavebnictví:-)
Ke článku:Rok 2007-150 mil Kč,takže asi 0,2Km koridoru,rok 2008-200mil Kč-tedy 0,25Km.Až možná rok 2009 přinese viditelné zlepšení.Zlín vlakem neznám,ale součastné spojení je nevyhovující.Zlín si zaslouží lepší než lokálkové spojení,jsem pro tyto investice-samozřejmost zvýšení rychlosti.Jasně trat Brno-ČB taky zadrátovat,stejně tak Pce-Liberec,další 5 koridor,rekonstruovat Ova-Žilina,Plzen-ČB,Plzen-Mnichov,Praha-Kladno-Chomutov a celou trat do Znojma a Retzu,taky Praha-Hav.Brod-Brno.Tento vípis stačí,případně dopište další lokality.
a) za 3,7 mld koupit 46 Desir (nebo jiných jednotek skutečně "západních" parametrů - tím Regionovu nemyslím), nebo
b) za 3,7 mld nové nádraží ve Zlíně, dráty do Vizovic pod nimiž budou pendlovat akorát tak Bétéčka (ve večerních hodinách beztak 810) a jinde současný stav?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










