..: Investice ve Zlínském kraji za 150 mil. Kč :..

835Zlín - Nový dopravní terminál ve Zlíně, elektrizace trati z Otrokovic do Vizovic, nová vlaková nádraží ve Valašském Meziříčí, Vsetíně a v Kroměříži. Stavby za téměř 5 miliard korun, které mají zlepšit úroveň cestování ve Zlínském kraji, plánují v nejbližších letech Státní fond dopravní infrastruktury a některá města.

V letošním roce je ze státního rozpočtu na investice do železnic ve Zlínském kraji vyčleněno kolem 150 milionů korun. V roce 2008 to bude dokonce přes 200 milionů. Kromě elektrizace trati Otrokovice - Zlín - Vizovice za 3,2 miliardy korun plánované na rok 2009 se navíc například výhledově uvažuje i o elektrizaci trasy Kojetín - Hulín - Bystřice pod Hostýnem - Valašské Meziříčí. Přelom tisíciletí patřil obnově hlavní větve II. koridoru od Břestu po Staré Město. Začátek třetího tisíciletí bude podle všeho ve znamení postupné modernizace dalších tratí a stanic ve Zlínském kraji. Nejvíc si však cestující všimnou plánovaných změn na nádražích. Společný terminál městské hromadné dopravy, autobusů a Českých drah za zhruba 540 milionů korun plánuje postavit z dotací Evropské unie krajské město Zlín. Rekonstrukci nádraží za tři čtvrtě miliardy plánuje společně město Vsetín a České dráhy.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 12.1.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
12.01.2007 (20:08)  
NIcKON: Možná proto, že by se podle projektu zdvojkolejnil úsek Otrokovice - Zlín a zvýšila traťová rychlost na 100km/h + ještě výhybna mezi Zlínem a Vizovicema možná sem něco pohled každopádně to je zde: http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=14934 hledej "Baťova dráha"
12.01.2007 (19:46)  
násoska: Jo ten výhled z r2000 jsem četl, a teď jsem zjistil že už ho nemám. Nemáte to někdo prosím? Na webu, jak jsem zjistil, už není.
Bushman: mít na stejné relaci tři druhy veřejné dopravy, z nihž dvě stojí v zácpě s autama (trolej a autobusy místních linek) a druhá jezdí sporadicky a navíc je to 810+010+810 (neekonomické - není 910, hlučné, poruchové, však to znáte) je tristní stav. Pokud se to nezadrátuje tak tam nic pořádného jezdit nebude a Zlín dostane 814, které tam dožijou.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
12.01.2007 (19:24)  
Slováci elektrifikovali 20 km tratě ZV-BB za miliardu slovenských korun včetně celé stanice nového ZabZař v BB. Proč má stát Otrokovice - Vizovice po přepočtu čtyřikrát tolik? Tušíte někdo, kde je zakopaný pes?
registrovaný uživatel Busman 
12.01.2007 (19:18)  
Semík: Nechápu, proč jste přesvědčen, že čisté nádraží = nové nádraží. Můj názor je: čisté nádraží = uklizené nádraží (a popř. opravené). Dál nechápu, proč by páteřní autobusové linky nemohly pokračovat ke vlaku do Otrokovic. Jen chci poukázat na toto: Elektrizace lokálky Vizovice-Otrokovice = 3,2 mld., nové nádraží ve Zlíně = 0,5 mld, celkem 3,7 mld. Cena Desira cca 80 miliónů. 3,7 mld = 46 Desir.
registrovaný uživatel Semík  mail  
12.01.2007 (18:56)  
No konečně už se těším až se to všechno zrealizuje. Jen nechápu některé diskutující: Napřed se nadává, že nádraží jsou špinavá a zchátralá a když to chce někdo změnit, tak to nemá dělat. Napsat takovou kravinu, že Zlín má dopravní terminál v Otrokovicích, kde je to na autobusové nádraží do Zlína asi jen 9 km a trolejbusem ve špičce 45min. To je přestup vlak - autobus min 1 hod. Proč si vlastně v Olomouci stěžují když to je vlastně v pořádku.
12.01.2007 (18:48)  
Mám dojem že ten výhled je někde na stránkách krajskýho hejtmanství, je tam i představa el. jednotkách pendlujících z V. Karlovic přes Vsetín Valmez do Rožnova. Sem línej to znova hledat.
12.01.2007 (18:44)  
Několik připomínek:
1) zadrátované lokálky nás neminou - ceny ropy půjdou nahoru - nedejte se zmást přechodným poklesem (americká ekonomika stůně, mírná zima v USA i Evropě, žádný hurikán v Karibiku...), vážně se začíná mluvit o 3 a 4 bloku v Temelíně. s tím nic neudělá ani současná ministryně školství.
2) Baťova dráha do Vsetína je až na jeden tunel a 1/3 zbytku rozestavěná.
3) Spojení do severní části kraje je katastrofální.
4) Ony plány nejsou nic nového - svého času jsem na webu našel plány někdy z roku 2000.
5) Jihlava na tom není líp ale je tu plán na zadrátování do Brna přes Třebíč, přípravné práce běží - úpravy nástupišť atp.
6) Vsetínské nádraží je na úrovni tak začátku 20. století. To i Jihlava je na tom trochu líp, i když na vlak se musí většinou pomalu až do Havlbrodu.
7) Diskuse je nádherným obrázkem, že nikomu nevadí to hlavní - výhled co vlastně chceme.
registrovaný uživatel Busman 
12.01.2007 (18:26)  
MC: Jo, já tu snahu chápu, jen se dívám pohledem z odstupu - ze Zlína nejsem, ale sám teď bydlím železničně v jednom v nejzahrabanějších krajských měst (Jihlava). Chci tím jen říct, že Zlín má kapacitní trať za rohem v dosahu MHD. Návaznost vlak-MHD se právě řeší v diskusi pod článkem k Olomouci. Když bude MHD fungovat, jak MHD fungovat má - návaznost není problém... Navíc z Vizovic může jezdit "Desiro" (třeba spojený do 2 jednotek) max. v 30 min taktu (pokud to neumožňuje křižování, můžou se udělat výhybny - jako na "lokálkách" DB). Není to levná hračka, ale za ty prachy, co bude stát nový nádraží ve Zlíně, elektrizace trati, výstavba lokálky směrem na 280 atd. by se pozvedla úroveň vozového parku v půlce kraje. Takhle Vám tam za ty miliardy bude pendlovat do Přerova akorát tak 163 se zahnojenýma BDs+Bt+Bt ale to bude pod drátama, no. Prachy byl rval do trochu hlavnějších tratí a hlavně do vozovýho parku. Jenže prachy na infrastrukturu patří SŽDC, takže tu za 30 let budeme jezdit po zadrátovaných lokálkách ve schnilých Regionovách. A ČD si musí určit priority a né házet drobnýma na všechny strany...
registrovaný uživatel MC 
12.01.2007 (17:12)  
Busman: Mistni situace ma napriklad nasledujici hacek. Zlin ma na delku kolem 15km, na sirku v prumeru (tipuji) 1km az dva. Jedina cesta, ktera vede pres Zlin po jeho delce (tj. Otrokovice - Zlin - Vizovice) kapacitou znacne nedostacuje. Ve spickach je nekdy skoro rychlejsi jit pesky. Onech 10km z centra je mozne ujet i za vice nez hodinu. Proti tomu tech 20/30 minut ve vlaku vypada jako pohadka. Navic, vlaky na sebe navzajem v Otrokovicich cekaji, kdezdo MHD vs. vlak nikoli.

Navic, uz od Batovske ery se uvazuje o prodlouzeni trate smerem na Slovensko a napojeni na tamejsi infrastrukturu. V soucasnych letech se tato myslenka oprasuje a vazne spekuluje o jejim zrealizovani.

Jednim z hlavnich problemu Zlina je jeho tragicka dopravni dostupnost. Dalnice stale daleko (ponovu uz u Kromerize), rozumna zeleznice az v Otrokovicich. V tomto smeru se jedna o jedno z nejhure dostupnych krajskych mest v CR. Logicky ma nutkani takovouto situaci zmenit.
12.01.2007 (17:11)  
Néé, Hulín-Bystřice pod Hostýnem a Valmez néé, tam je krásná trať a zase tam natahají dráty!!!
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko