Zlín - Nový dopravní terminál ve Zlíně, elektrizace trati z Otrokovic do Vizovic, nová vlaková nádraží ve Valašském Meziříčí, Vsetíně a v Kroměříži. Stavby za téměř 5 miliard korun, které mají zlepšit úroveň cestování ve Zlínském kraji, plánují v nejbližších letech Státní fond dopravní infrastruktury a některá města.
V letošním roce je ze státního rozpočtu na investice do železnic ve Zlínském kraji vyčleněno kolem 150 milionů korun. V roce 2008 to bude dokonce přes 200 milionů. Kromě elektrizace trati Otrokovice - Zlín - Vizovice za 3,2 miliardy korun plánované na rok 2009 se navíc například výhledově uvažuje i o elektrizaci trasy Kojetín - Hulín - Bystřice pod Hostýnem - Valašské Meziříčí. Přelom tisíciletí patřil obnově hlavní větve II. koridoru od Břestu po Staré Město. Začátek třetího tisíciletí bude podle všeho ve znamení postupné modernizace dalších tratí a stanic ve Zlínském kraji. Nejvíc si však cestující všimnou plánovaných změn na nádražích. Společný terminál městské hromadné dopravy, autobusů a Českých drah za zhruba 540 milionů korun plánuje postavit z dotací Evropské unie krajské město Zlín. Rekonstrukci nádraží za tři čtvrtě miliardy plánuje společně město Vsetín a České dráhy.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 12.1.2007 (15:00)
Bushman: mít na stejné relaci tři druhy veřejné dopravy, z nihž dvě stojí v zácpě s autama (trolej a autobusy místních linek) a druhá jezdí sporadicky a navíc je to 810+010+810 (neekonomické - není 910, hlučné, poruchové, však to znáte) je tristní stav. Pokud se to nezadrátuje tak tam nic pořádného jezdit nebude a Zlín dostane 814, které tam dožijou.
1) zadrátované lokálky nás neminou - ceny ropy půjdou nahoru - nedejte se zmást přechodným poklesem (americká ekonomika stůně, mírná zima v USA i Evropě, žádný hurikán v Karibiku...), vážně se začíná mluvit o 3 a 4 bloku v Temelíně. s tím nic neudělá ani současná ministryně školství.
2) Baťova dráha do Vsetína je až na jeden tunel a 1/3 zbytku rozestavěná.
3) Spojení do severní části kraje je katastrofální.
4) Ony plány nejsou nic nového - svého času jsem na webu našel plány někdy z roku 2000.
5) Jihlava na tom není líp ale je tu plán na zadrátování do Brna přes Třebíč, přípravné práce běží - úpravy nástupišť atp.
6) Vsetínské nádraží je na úrovni tak začátku 20. století. To i Jihlava je na tom trochu líp, i když na vlak se musí většinou pomalu až do Havlbrodu.
7) Diskuse je nádherným obrázkem, že nikomu nevadí to hlavní - výhled co vlastně chceme.
Navic, uz od Batovske ery se uvazuje o prodlouzeni trate smerem na Slovensko a napojeni na tamejsi infrastrukturu. V soucasnych letech se tato myslenka oprasuje a vazne spekuluje o jejim zrealizovani.
Jednim z hlavnich problemu Zlina je jeho tragicka dopravni dostupnost. Dalnice stale daleko (ponovu uz u Kromerize), rozumna zeleznice az v Otrokovicich. V tomto smeru se jedna o jedno z nejhure dostupnych krajskych mest v CR. Logicky ma nutkani takovouto situaci zmenit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










