Karlovy Vary - Trať z Mariánských Lázní do Karlových Varů byla otevřena 17.12.1898. Hned od počátku drážní dopravu na této trati zajišťovaly státní železnice, byť dráhu postavila společnost Eisenbahn Karlsbad–Marienbad.
Po téměř 110 letech přešlo provozování osobní dopravy do rukou soukromé společnosti – od 10.12.2006 ji provozuje Viamont, pronajatými motorovými vozy RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn. Ke změně dopravce došlo na základě výsledku soutěže, vypsané Karlovarským krajem. Vedle ceny byly dalšími kritérii rychlost, částečná nízkopodlažnost vozidel a taktová doprava. Právě ta pak přinesla podstatnou změnu zaběhlého jízdního řádu. Nicméně první zkušenosti ukazují, že podstatné zrychlení přepravy použitím moderních vozidel o výkonu 2x228 kW je možné a vlaky jezdí včas.
zdroj: Železničář
| 17.1.2007 (9:00)
Každopádně Viamont na tarti KV - ML vítám a doufám, že soukromní dopravci budou přibývat i na jiných tratích.
810, 010, atd - po ctvrt hodine jizdy me boli zada. K tomu neovladatelne topeni, tvrde lavice, spina vsude, zachod skoro nepouzitelny (chtel bych videt jak to tam delaji zenske).
814 - lepsi vzhled nez 810, zatim cisto, ale jizdni vlastnosti zcela stejne tragicke jako u 810 - ono se neni co divit, ono to je to stejne.
RegioSprinter - jel jsem s nim jen jednou Kraslice-KV. Sedacky prijatelne, jizdni vlastnosti nic moc (ale nesrovnatelne lepsi nez 810). Vsude cisto.
Desiro - nejlepsi ve vsech ohledech.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










