..: O žďárské nádraží není zájem :..

Ilustrační fotoŽďár nad Sázavou - České dráhy se znovu pokusí najít nájemce pro vlakové nádraží ve Žďáru nad Sázavou. Stanice byla zařazena do celostátního projektu Živá nádraží.

Soukromé firmy v něm mohou na řadu let získat pronájem drážních budov, pokud zaplatí jejich přeměnu v centra s obchody a provozovnami služeb. Pro Žďár zatím dráhy investora nenašly ani v opakovaném výběrovém řízení. „Potřetí bude nádraží nabídnuto v prvním čtvrtletí letošního roku,“ uvedla Hana Bednářová z tiskového oddělení podniku. Budova žďárského nádraží byla postavena před 40 lety na trati, po níž jezdí i rychlíky mezi Prahou a Brnem. Denně jí projde několik tisíc cestujících, zázemí poskytuje i pro sousední autobusové nádraží. Větší opravy nádraží se neprováděly.

„Do projektu Živá nádraží již dráhy zařadily přibližně 120 nejvýznamnějších železničních stanic z celkového počtu 3 tísícovek nádraží a zastávek,“ uvedla Bednářová. Soukromí investoři by je měli přeměnit v moderní obchodní pasáže se službami i hotely. Náklady na takové oživení vybraných stanic se podle hrubého odhadu drah pohybují v řádu desítek miliard korun. Návratnost vložených peněz by měl investorům zajistit dlouhodobý pronájem. Na Vysočině byla do projektu kromě Žďáru zapojena také nádraží v Havlíčkově Brodě, Pelhřimově a v Jihlavě. Havlíčkobrodské nádraží již investora získalo. Výběrové řízení na nádraží v Pelhřimově by mohlo být vyhlášeno ve druhé polovině letošního roku, v Jihlavě o několik měsíců dříve. Dráhy nyní chystají potřebné podklady.

Havlíčkobrodské nádraží přebuduje společnost AŽD Praha. Uspěla ve druhém kole výběrového řízení, v prvním kole zájemce nebyl. Za pronájem na 30 let slíbila investice v řádu desítek milionů korun. Nádraží, jímž denně projde asi 6 tisíc lidí, by se do roku 2010 mělo přeměnit v budovu s moderním odbavovacím a informačním centrem, které bude sloužit i autobusové dopravě.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 25.1.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
27.01.2007 (16:57)  
To seath - tranzit tam je - ucelené nákladní soupravy nejen pro WW automobilku.
27.01.2007 (16:55)  
To valmez.brno.tuborg
Nevím jaká je souvislost počtu hospod ve ZR s jeho nádražím... zvlášť když pivo se v mnohé dá pít jen opačným koncem...
K trati, modernizaci by zasloužila, provoz skutečně v budoucnu stoupne se zdražováním ropy, oblouky a trasování určitě po rekonstrukci umožní víc než oněch na několika málo místech max 100, z Brna až daleko za H.Brod je jediný přejezd v Tišnově za nádražím. Jinak by nádraží v ZR prospělo, kdyby se aspoň častěji zametli schody!
26.01.2007 (17:22)  
Trať 250 je zařazena v pragramu AGTC EÚ, patří mezi vybrané tratě v rámci interoperability železnic v EÚ (stejně jako Třebovská ), jestli zvítězí severní varianta VRT přes Vysočinu, tak navíc stoupne její význam v souvislosti s jejím propojením s VRT u Havlíčkova Brodu, údajně do roku 2015 má proběhnot její celková optimalizace. Samozřejmě jsou to zatím pouze teorie, ale jednou se to uskuteční.
26.01.2007 (14:45)  
Hali: je mi lito, ze jako lokalpatriot tezce nesete pokles vyznamu trate 250, ale jakekoliv pokusy o jeji pouziti pro tranzitni dopravu by byly nasilne a umele... (aniz by se to cele prekopalo a prestavelo).

Coz neznamena, ze by se ta trat nemela opravit...
registrovaný uživatel Hali 
26.01.2007 (14:02)  
Je to smutné zjištění. Žďár nad Sázavou je spolu s Havlíčkovým Brodem jednoznačně nejvytíženější železniční stanice na trati 250. Po výstavbě koridoru přes Českou Třebovou jsou veškeré snahy zatraktivnit cestovánmí přes Havlíčkův Brod pouhým "prdnutím do varhan".Znovu opakuji - je to smutné. A teď fakta:
Starosta Žďáru pan Brychta - toho to nezajímá, ten viděl naposledy vlak ( spíše vláček ) v dětství na koberci ve svém pokoji
Pardubickotřebovská klika - ta už tuto trať odepsala
Místní železničáři - ty už propadli celkové rezignaci ( až na pár výjimek )
Cestující - ti si rádi nechají ( až na pár vyjímek ) proplachovat své mozky našemi tolik objektivními deníky
A firmy, o kterých se tady píše - ty se chovají samozřejmě tržně

Je to velká škoda
26.01.2007 (11:43)  
No tech bezdomovcu tam je fakt hodne a jako moc se ani nedivim, ze to nikdo nechce. Ale prece jenom Zdar je pomerne dulezita stanica v useku Kolin - Brno, a tech cestujicich tam projde hodne a tak si myslim ze to ma cenu, aby to tam nekdo opravil, ponevadz to tam vypada hrozne.
26.01.2007 (11:27)  
Ajemgud: Ve Žďáře je celkem přes 150 stravovacích a občerstvovacích zařízení :) a s tou radnicí je to bohužel pravda, ale většina lidí si to asi neuvědomuje viz. volby 2006.
26.01.2007 (11:17)  
V Jihlavě každej kluše bránou kolem pošty na trolej a nádraží je mu ukradený.
26.01.2007 (11:16)  
Ve Žďáře nejde jen o cestující čekající na vlak, před nádražím je autobusový terminál a ve vestibulu je taky spousta lidí čekajících na autobus, rozhodně je tam o dost větší provoz než třeba v Jihlavě. Že se nesnažili vykopat somráky je debilismus místní radnice, která si nevidí na špičku nosu.
registrovaný uživatel JnR 
26.01.2007 (1:45)  
Qaws: V Třebíči není co pronajímat. V tom současném mininádraží není ani dost místa pro cestující :-( Frekvence cestujích HB, Třebíč, Jihlava "hlavní" a Žďár jsou +- stejné.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko