Žďár nad Sázavou - České dráhy se znovu pokusí najít nájemce pro vlakové nádraží ve Žďáru nad Sázavou. Stanice byla zařazena do celostátního projektu Živá nádraží.
Soukromé firmy v něm mohou na řadu let získat pronájem drážních budov, pokud zaplatí jejich přeměnu v centra s obchody a provozovnami služeb. Pro Žďár zatím dráhy investora nenašly ani v opakovaném výběrovém řízení. „Potřetí bude nádraží nabídnuto v prvním čtvrtletí letošního roku,“ uvedla Hana Bednářová z tiskového oddělení podniku. Budova žďárského nádraží byla postavena před 40 lety na trati, po níž jezdí i rychlíky mezi Prahou a Brnem. Denně jí projde několik tisíc cestujících, zázemí poskytuje i pro sousední autobusové nádraží. Větší opravy nádraží se neprováděly.
„Do projektu Živá nádraží již dráhy zařadily přibližně 120 nejvýznamnějších železničních stanic z celkového počtu 3 tísícovek nádraží a zastávek,“ uvedla Bednářová. Soukromí investoři by je měli přeměnit v moderní obchodní pasáže se službami i hotely. Náklady na takové oživení vybraných stanic se podle hrubého odhadu drah pohybují v řádu desítek miliard korun. Návratnost vložených peněz by měl investorům zajistit dlouhodobý pronájem. Na Vysočině byla do projektu kromě Žďáru zapojena také nádraží v Havlíčkově Brodě, Pelhřimově a v Jihlavě. Havlíčkobrodské nádraží již investora získalo. Výběrové řízení na nádraží v Pelhřimově by mohlo být vyhlášeno ve druhé polovině letošního roku, v Jihlavě o několik měsíců dříve. Dráhy nyní chystají potřebné podklady.
Havlíčkobrodské nádraží přebuduje společnost AŽD Praha. Uspěla ve druhém kole výběrového řízení, v prvním kole zájemce nebyl. Za pronájem na 30 let slíbila investice v řádu desítek milionů korun. Nádraží, jímž denně projde asi 6 tisíc lidí, by se do roku 2010 mělo přeměnit v budovu s moderním odbavovacím a informačním centrem, které bude sloužit i autobusové dopravě.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 25.1.2007 (18:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Nevím jaká je souvislost počtu hospod ve ZR s jeho nádražím... zvlášť když pivo se v mnohé dá pít jen opačným koncem...
K trati, modernizaci by zasloužila, provoz skutečně v budoucnu stoupne se zdražováním ropy, oblouky a trasování určitě po rekonstrukci umožní víc než oněch na několika málo místech max 100, z Brna až daleko za H.Brod je jediný přejezd v Tišnově za nádražím. Jinak by nádraží v ZR prospělo, kdyby se aspoň častěji zametli schody!
Coz neznamena, ze by se ta trat nemela opravit...
Starosta Žďáru pan Brychta - toho to nezajímá, ten viděl naposledy vlak ( spíše vláček ) v dětství na koberci ve svém pokoji
Pardubickotřebovská klika - ta už tuto trať odepsala
Místní železničáři - ty už propadli celkové rezignaci ( až na pár výjimek )
Cestující - ti si rádi nechají ( až na pár vyjímek ) proplachovat své mozky našemi tolik objektivními deníky
A firmy, o kterých se tady píše - ty se chovají samozřejmě tržně
Je to velká škoda
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










