..: Pendolino se střetlo s kamionem, provoz na trati obnoven :..

Ilustrační obrázekBrodek u Přerova - Mezi zastávkami Dluhonice a Prosenice došlo dnes v 16:05 hod. na železničním přejezdu ke srážce soupravy pendolino s nákladním automobilem. Na místě zasahovali hasiči a podle dostupných informací se nehoda obešla bez zranění, a to i díky včasné reakci strojvedoucího.

Dotčeným vlakem je IC 509 SC Pendolino z Prahy Holešovic do Ostravy hl. n., na kterém byla nasazena jednotka 680.005. Zdá se, že na svém odjezdu bude z Ostravy opožděn i spoj IC 512 SC Pendolino s pravidelným odjezdem v 17:11 hod. Právě na těchto 2 spojích mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC. Dnes je však na nich nasazeno pendolino.

Ke srážce vlaku s nákladním autem došlo v rychlosti 10 km/h. Běžně zde ale vlaky jezdí rychlostí 120 km/h a od 1.2.2007 zde bude rychlost zvýšena až na 160 km/h. "Strojvůdce nejen stihl použít rychlobrzdu, ale ještě varovat cestující, aby se pevně drželi," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Na soupravě jsou poškozeny laminátové kryty spřáhla a proto by měla být souprava schopna další jízdy po ukončení šetření.

Provoz na trati je částečně obnoven

Ilustrační obrázekPodle zpravodajství Novinky.cz je na trati v obou směrech přerušen provoz, neboť kamión stojí napříč trati přes obě koleje. České dráhy plánují zavedení NAD a řeší náhradní dopravu i pro cestující pendolina. Pokud se prokáže neoprávněné jednání řidiče kamiónu, budou na něm dráhy požadovat náhradu škody. Zatím není jasné, proč se automobil vyskytoval na přejezdu s výstražnými světly a spuštěnými závorami. Podle prvního šetření byla světelná signalizace v provozu. Zpravodajství Idnes.cz zveřejnilo informaci, že na jednotce a kamiónu vznikla celková škoda ve výši 450 tisíc korun.

"Provoz na jedné koleji v úseku Olomouc - Přerov byl obnoven v 18:10 hod. Cestující ze spoje SC 509 si přestoupili do spoje SC 511 a ostatních vlaků. Současně na spoj SC 512 byla vypravena z Ostravy do Prahy náhradní souprava složená z klasických vozů tak, aby bylo možné zajistit přepravu cestujících a minimalizaci zpoždění, protože souprava pendolino nemohla být vinou střetnutí a následného šetření přistavena. Souprava (680.005) spoje SC 509 je pojízdná a vrátí se bez cestujících jako soupravový vlak zpět do Prahy, kde bude preventivně podrobena technické prohlídce a poté nasazena zpět do provozu," sdělil ŽelPage tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Řidič kamiónu na TV Nova řekl, že signalizační zařízení nefungovalo - nejprve svítilo červené světlo, které pak zhaslo a proto na přejezd vjel.

zdroj: Aktualne.cz, Novinky.cz


CSPSV | 26.1.2007 (20:07)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von

Weitere aus ČR Olomoucký


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
26.01.2007 (21:07)  
A nemá náhodou přejezd tzv. předzváněcí dobu? A pokud projel jeden vlak a zvedl se závory a pak jelo Pendolino....musela být předzváněcí doba dodržena, takže si myslím že i kamion by ujel......Nebo to taky může souviset s rušením Pendolina.
Registrierter Benutzer Mato 
26.01.2007 (20:56)  
navíc podle těch fotek se jedná o závory půlené, tzn. ty se dost dobře objet nedají :-D
Registrierter Benutzer Mato 
26.01.2007 (20:54)  
a ještě jeden na obranu řidiče: z těch fotek co jsou z místa nehody, opravdu si myslíte, že se dá s tak dlouhým kamionem (dlefotek 23-25 metrů) prokličkovat na tak úzkém přejezdu mezi závorama? osobně bych věřil řidiči, že se závory spustili, až když byl na přejezdu
Registrierter Benutzer Mato 
26.01.2007 (20:51)  
Ad Petr Krček: řidič nesmí na přejezd vjet aotáčet se poze pokud svítí červené světlo, pokud svítí bílé smí na přejezd najet Vmax 50, pokud nesvítí nic, smí jet Vmax 30, ale smí na něj vjet. Pokud by směl vjet na přejezd jak uvádíte Vy "pouze když svítí bíké světlo" tak by se před přejezdy tvořily fronty jak prase. (viz předchozí příspěvěk - ještě jsem se nesetkal s tím, že by tam ta žárovka byla, nebo svítila)
26.01.2007 (20:50)  
Petr Krček: pokiaľ viem, biele svetlo indikuje len max. povolenú rýchlosť 50 km/h, zatiaľ čo bez svetla je to 30 km/h (mnohé prejazdy majú záslepky namiesto bielych svetiel). Ak tam ale sú závory (!!!), tak je to s odpustením hovädo. A ak Drážní inspekce tvrdí, že zabezpečenie fungovalo, tak je hodne v srabe. Čo si vlastne myslel? Je to ako keď sa pred pár rokmi na Slovensku kamioňák (tuším Poliak) prekľučkovať cez spustené závory a v tom najlešpom momente ho so sebou vzalo eso.
Bežne nezdieľam radikálne názory na gumokoly, ale teraz by fakt borec za volantom zaslúžil. A potlesk fírovi za pohotovú reakciu.

Btw, s tou 509 to je pech - keď si človek vezme, ako často tam jazdí klasika a práve dnes ako na potvoru pinďa... :(
Registrierter Benutzer Mato 
26.01.2007 (20:47)  
nojo, ale co má dělat řidič, když světlo zhasne, on po kontrole zjistí že nic nejede a vjede na přejezd a v tu chvíli se zavřou závory? Tak maximálně vyjít z auta a utíkat. Můžu říst, že se mi stalo něco podobného a to si dávám hodně velký pozor. Nesvítilo nic, ani červené, ani bílé, jel jsem Vmax 30 (jak je nařízeno před přejezdem) rozhlídnu se, vlak nikde, vjedu na přejezd, a začlo to cinkat a padat šraňky, tak jsem rychle dupnul na plyn, urval jsem o koleje výfuk a projel tesně pod závorou. no a pak projela 810. Zajímavé je, že i těch nehod vždy ČD prohlásí že zanezpečení funguje bezchybně, co já na svých cestách autem můžu potvrdit, že jsem se ještě nesetkal s přejezdem, kde by blikalo bílé světlo (že by ČD šetřila na žárovkách?)
26.01.2007 (20:39)  
jojo souhlas rozsekanej kamion-dobrej kamion.
26.01.2007 (20:36)  
Tak jsem koukal na Novu,bohužel jsem doma v menšině a musel se podřídit.At je to jak chce,jedna věc je jistá.Uživatel pozemní komunikace může vstoupit na přejezd vybavený světelnou signalizací jen když svítí bílé světlo,tj pro ně pozitivní signál,že se k přejezdu neblíží drážní vozidlo.Tedy pokud nesvítí nic,je to lepší brát jako,že něco může jet a přejet přejezd po kontrole na místě.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
26.01.2007 (20:28)  
Railpic: nejsem šotouš ;-)
Registrierter Benutzer ladik 
26.01.2007 (20:23)  
to je dost drastické zvýšení rychlaosti ze 10 na 160 -:)
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko