..: Pendolino se střetlo s kamionem, provoz na trati obnoven :..

Ilustrační obrázekBrodek u Přerova - Mezi zastávkami Dluhonice a Prosenice došlo dnes v 16:05 hod. na železničním přejezdu ke srážce soupravy pendolino s nákladním automobilem. Na místě zasahovali hasiči a podle dostupných informací se nehoda obešla bez zranění, a to i díky včasné reakci strojvedoucího.

Dotčeným vlakem je IC 509 SC Pendolino z Prahy Holešovic do Ostravy hl. n., na kterém byla nasazena jednotka 680.005. Zdá se, že na svém odjezdu bude z Ostravy opožděn i spoj IC 512 SC Pendolino s pravidelným odjezdem v 17:11 hod. Právě na těchto 2 spojích mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC. Dnes je však na nich nasazeno pendolino.

Ke srážce vlaku s nákladním autem došlo v rychlosti 10 km/h. Běžně zde ale vlaky jezdí rychlostí 120 km/h a od 1.2.2007 zde bude rychlost zvýšena až na 160 km/h. "Strojvůdce nejen stihl použít rychlobrzdu, ale ještě varovat cestující, aby se pevně drželi," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Na soupravě jsou poškozeny laminátové kryty spřáhla a proto by měla být souprava schopna další jízdy po ukončení šetření.

Provoz na trati je částečně obnoven

Ilustrační obrázekPodle zpravodajství Novinky.cz je na trati v obou směrech přerušen provoz, neboť kamión stojí napříč trati přes obě koleje. České dráhy plánují zavedení NAD a řeší náhradní dopravu i pro cestující pendolina. Pokud se prokáže neoprávněné jednání řidiče kamiónu, budou na něm dráhy požadovat náhradu škody. Zatím není jasné, proč se automobil vyskytoval na přejezdu s výstražnými světly a spuštěnými závorami. Podle prvního šetření byla světelná signalizace v provozu. Zpravodajství Idnes.cz zveřejnilo informaci, že na jednotce a kamiónu vznikla celková škoda ve výši 450 tisíc korun.

"Provoz na jedné koleji v úseku Olomouc - Přerov byl obnoven v 18:10 hod. Cestující ze spoje SC 509 si přestoupili do spoje SC 511 a ostatních vlaků. Současně na spoj SC 512 byla vypravena z Ostravy do Prahy náhradní souprava složená z klasických vozů tak, aby bylo možné zajistit přepravu cestujících a minimalizaci zpoždění, protože souprava pendolino nemohla být vinou střetnutí a následného šetření přistavena. Souprava (680.005) spoje SC 509 je pojízdná a vrátí se bez cestujících jako soupravový vlak zpět do Prahy, kde bude preventivně podrobena technické prohlídce a poté nasazena zpět do provozu," sdělil ŽelPage tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Řidič kamiónu na TV Nova řekl, že signalizační zařízení nefungovalo - nejprve svítilo červené světlo, které pak zhaslo a proto na přejezd vjel.

zdroj: Aktualne.cz, Novinky.cz


CSPSV | 26.1.2007 (20:07)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von

Weitere aus ČR Olomoucký


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
26.01.2007 (22:51)  
Trabant je taky bezpečný když jen odlítávájí kusy bakelitu stejně jak u drtiče kamiónů. Jsem si už taky začal myslet že si Ondrůj potřeboval vyvětrat hubu a tak sincenovaly tento střet.
Registrierter Benutzer marco 
26.01.2007 (22:49)  
no mozno boli dohodnuti.. aby v pondelok tiskovy mluvci CD mohol oznamit, ze Pendolino je velmi bezpecny vlak a zvlada aj kamion...

ale nie.. prave som kukal stranku cd a ziadna aktualita o zrazke pendolina... v poslednej dobe sa Ondruj nejak odmlcal...
26.01.2007 (22:48)  
Roman: Píšou, že to ubrzdil ze 120 na 10 na 300 metrech. Ale čtu to na iDnesu, takže značně neověřené:-).
26.01.2007 (22:45)  
10 km/hod u Prosenic??to je nějaké divné...to buď měl strojvedoucí nějakou intuici nebo tam je pomalá jízda.Každopádně je strojvedoucí KING že to takhle ošéfoval.Ale stejně mi to nejde do hlavy.
Registrierter Benutzer marco 
26.01.2007 (22:44)  
u CD je aj na modernizovanom koridore ponechane urovnove priecestie? cxhcete rozflakat vsetky pendolina? :-)
26.01.2007 (22:42)  
Kubíček: mohli by to mať pripravené aj nahraté: znelka..... Ladies and gentlemen. On behalf of the joint-stock company Czech Railways, we thank you for having crashed with us today and are looking forward to meeting you again aboard the SuperCity pendolino trains. We hope you have a disaster-free afternoon.

Fíra bol ale asi o niečo verbálne efektívnejší, takže žiadne "Vážení cestující, jménem akciové společnosti České dráhy a Českých aerolinií, člena aliance SkyTeam, bych Vás chtéli požádat, abyste se pevně drželi vzhledem k blížícímu se nárazu do stojícího kamionu. Bezprostředně po této mimořádnosti vám bude k dispozici minibar. Děkuji."
26.01.2007 (22:25)  
Vyklizovaci doba se pocita pro nejdelsi a nejpomalejsi silnicni vozidlo (22m a 5km/h). Pokud je rozhodujicim uzivatele chodec, berou se 3 km/h a delka 3m(chodec s vozikem, apod.).
26.01.2007 (22:01)  
ad minicooper – teorie o dvou vlacích je velmi pravděpodobná, v 16.00 projel Dluhonicemi Potěmkin 510, v 16.03 projel Brodkem, Potěmkin 509 projel Brodkem v 16.01 (+10´), čili v 16.03 byl na přejezdu u zastávky Rokytnice u Přerova; ta předzváněcí doba je tam postavena na 160, pokud jel strojvedoucí ještě 120, tak se tam patrně "promíchala" anulační doba za 510 s předzváněcí dobou 509. Tam může být příslušný kolejový obvod u odjezdového návěstidla v Brodku (km 191,808), přejezd je v km 189,194 = vzdálenost 2,614 metrů což ujedete při 160 za necelou minutu.
Taky je otázka, jak rychle ten řidič jel přes přejezd. On tam mohl jet s ohledem na stav vozovky opatrně = pomalu, zejména s takovým dlouhým vozidlem …
Mám dojem, že mezi délka předzváněcí doby je počítána na rychlost silničního vozidla 10 km/h, ale nevím, jak je to s délkou soupravy …
Jinak … sešrotovaný Potěmkin = dobrý Potěmkin … a rušící Potěmkin, ještě lepší Potěmkin …
26.01.2007 (21:28)  
Jakpak asi znělo to hlášení ve vlaku? žeby něco jako "Milí cestující, nelekejte se, za chvíli to napálíme do kamionu? Děkujeme, že jste využili služeb Českých drah a těšíme se, že brzy opět využijete našich služeb."
26.01.2007 (21:11)  
Venca Burgán: Tohle tvrzení je až příliš silné...
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko