Praha - Státní fond dopravní infrastruktury a Správa železniční dopravní cesty opravují a modernizují i železniční stavby, u nichž je to ekonomicky a společensky neefektivní. Uvedl to dnes Národní kontrolní úřad na základě kontrol provedených v letech 2004 až 2006.
Národní kontrolní úřad zhodnotil celkem 20 investičních akcí z hlediska efektivnosti jako nevhodné, a přesto byly realizovány. U dalších 15 akcí vůbec nebyla efektivnost posuzována. Podle úřadu byl výběr staveb závislý na subjektivních názorech lidí, kteří se podíleli na sestavování rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy podle kontrolorů nestanovilo jasná kritéria pro posuzování efektivnosti staveb. Jasnou metodiku vydalo až v roce 2006. Jako příklad uvádí NKÚ chystanou rekonstrukci brněnského nádraží, u které nebyly ve studii proveditelnosti uvedeny všechny varianty přestavby, avšak studie brněnského nádraží má i další chyby. Například v celkových investičních nákladech varianty s výstavbou nového nádraží nebylo uvažováno s náklady na výstavbu nezbytné městské infrastruktury.
Úřad také kritizuje neprůhlednost výběrových řízení na dodavatele projektů i stavebních firem. Národní kontrolní úřad v letech 2004 až 2006 zkontroloval 38 staveb o celkových nákladech téměř 38 miliard korun. Kontrolovanými organizacemi byly ministerstvo dopravy, Státní fond dopravní infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty a její vnitřní organizační složky - Stavební správy Olomouc, Plzeň a Praha.
zdroj: ČT24
| 2.2.2007 (10:00)
Takze vysvetlovani na tema, ze je to slozite, protoze nejsou lokomotivy, ze maji ruzne systemy atd. atd. je sice pekne (a rekneme logicky), ale... Je to jak kdyz si nekdo koupi auto a pak s nim nejezdi, protoze nema ridicak, nema penize na jeho udelani, ma strach z rizeni atd.
Natazeni dratu je samoosobe jiste dobra vec, v kontextu je to ale vec spatna a prikladu by se asi (asi urcite:-( naslo vice
Kladěnák:120 by taky potřebovala elektrifikaci aspon do Rakovníka.Kladnu bych přál rychlodráhu a v Praze integrovanou s metrem.Zatím rychlodráha jen tak nebude.Jo až bude hotová R6 tak lidi ještě ubydou.
PS: Brno-Budejice mi IDOS pres Prahu nevyhodil
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










