..: SŽDC chce v rámci stavby IV. koridoru zbourat most v Českých Budějovicích :..

Ilustrační obrázekČeské Budějovice - SŽDC chce v rámci stavby IV. koridoru zbourat most v Českých Budějovicích. Jde o starou stavbu na okraji města, ale jedinou možnost jak se vyhnout frekventované silnici v centru města. Obyvatelé tvrdí, že by omezení dopravy pouze na jedno místo způsobilo dopravní kolaps. Z těchto důvodů nepovolila radnice investorovi mostní těleso zbourat.

Podle SŽDC je ale v plánu stavba nového, širšího mostu, který by nahradil stávající, přes 140 let starou a nevyhovující, stavbu. Proti tomu radnice Českých Budějovic argumentuje dočasným zhoršením dopravy ve městě. Radní poukazují na to, že stavba nového přemostění železniční trati bude trvat několik měsíců a v té době dopravní komplikace nastanou.

Mostů přes trať je nedostatek

Přes zde již zmíněnou železniční trať vedou jen dvě cesty. První po mostě, kteý chce SŽDC zbourat a druhá přes centrum města. Ta je ale v současné době přetížená. Lidé žijící v jejím okolí si stěžují na velké množství prachu a hluku z osobních automobilů, kamionů a jiných dopravních prostředků hojně využívajících tuto hlavní silnici.

zdroj: ČT 24


Samir Lepara | 7.2.2007 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihočeský


Registrierter Benutzer Viktor  mail  
11.02.2007 (11:59)  
Toho bude škoda. Tam je podle mě zbytečný stavět něco novýho.
08.02.2007 (13:34)  
Asi tentokrát nedostal nikdo z radnice kapříky...
Registrierter Benutzer Pája  mail  
08.02.2007 (11:48)  
Nevím, co radnici vadí. Když byla loni uzavřena ulice kolem nádraží (která je frekventovanější než o kterou se teď jedná) kvůli výstavbě nového autobusáku (kde jsou i kšefty s hadrama a jinejma blbostma), tak to jste měli vidět ten fofr na okolních komunikacích. A nikomu to nevadilo (hlavně ne radnici). Takže v čem je problém?
08.02.2007 (11:33)  
Dráty pod ním sice vedou, ale je tam kvůli malé výšce vloženo neutrální pole, takže nad druhou kolejí by to muselo vypadat obdobně, což by znamenalo omezení provozu.
Investor chtěl most dočasně nahradit lávkou pro pěší a cyklisty. Dokonce na to vše získal i stavební povolení a nikdo z radnice ani z občanů se neozval proti. Až teď.
07.02.2007 (22:29)  
Hovadský prohlášení z radnice,vid tam mohou dát značku jen pro místní obsluhu nebo to uzavřít,když se opravuje most tak jsou objížky i 20 km.Jen kdyby se tam měla stavět dálnice-to by hned šlo.Nenávist k železnici přesahuje vše.Ono by se to bez gumokolů chvíli taky obešlo.Tohle podle mě asi nebude pravý důvod.SŽDC se dotoho moc nechce, vid love jak blázen.
07.02.2007 (21:31)  
A jiný argument radnice nemá? Neznám to tam, ale to bychom se rovnou mohli vyprdnout na přestavbu všech koridorů a velkých stanic, s argumentem že by se dočasně zhoršila plynulost dopravy. Ten nový most se určitě musí postavit přesně v místě toho současného?
Registrierter Benutzer Trojaz 
07.02.2007 (21:19)  
Je poměrně úzký pro auta a hodně frekventovaný, ale jedny dráty pod ním vedou, tak proč by se nevešly i pod druhou kolej
07.02.2007 (19:46)  
toho mostu bude škoda. Je to jeden z mála kamenných obloukáčů v Budějcích.Bohužel není zas tak unikátní, aby byl prohlášen za památku.... Navíc podle mého názoru koridoru vadit nemůže, nebť pod ním již 2 koleje jsou (1 manipulační ze seřeďovačky)

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko