Paříž - Přesně za 4 měsíce, 10.6.2007, se poprvé rozjedou vlaky na východní větvi francouzské vysokorychlostní sítě nazvané TGV Est Européen (dále TGV EE). Nasazovány budou jak jednotky TGV, tak se nově do Francie podívají i německé vlaky ICE.
TGV EE umožní spojení Paříže s východní částí Francie, s německým Frankfurtem nad Mohanem, Saarbückenem a Stuttgartem, Lucemburkem a nakonec i s Curychem. Od června bude počet nasazovaných vlaků nepatrně omezen, po 28.8.2007 by měl být počet spojů navýšen. Jízdní doby se díky vybudované vysokorychlostní trati výrazně zkrátí. Cesta z Paříže do Štrasburku bude trvat 2:20 hod., z Paříže do Mét 1:25 hod.
Frankfurt(M) / Saarbrücken
Po síti TGV Est Européen se do Frankfurtu nad Mohanem vydá v červu pouze jediný spoj, a to ICE 9559. Další 2 spoje (ICE 9551, ICE 9555) budou končit v Saarbrückenu. Jejich prodloužení do Frankfurtu je plánováno až na prosinec 2007.Současná doba jízdy (přes Forbach): 6:25
Doba jízdy po TGV EE (přes Forbach): 4:04
Stuttgart
Do Stuttgartu jsou plánovány 3 spoje a přepravu zajistí vlaky TGV. Jezdit budou přes Štrasburk a Karlsruhe.Současná doba jízdy (přes Štrasburk): 6:04
Doba jízdy TGV EE (přes Štrasburk): 3:39
Lucemburk
Do Lucemburku bude přes Méty z Paříže zajíždět celkem 8 spojů a přepravu cestujících zajistí vlaky TGV. Tento stav je konečný.Současná doba jízdy (přes Méty): 3:32
Doba jízdy TGV EE (přes Méty): 2:06
Curych
Do Curychu jezdí již dnes jeden přímý spoj TGV (přes Dijon), s otevřením TGV EE se počet spojů navýší na 3 a vedeny budou přes Mulhouse. Provoz zajistí jednotky TGV.Současná doba jízdy (přes Dijon): 6:08
Doba jízdy TGV EE (přes Mulhouse): 4:34
zdroj: TGV Est Européen, DB, European Rail Timetable (Thomas Cook)

Nicméně ten tvůj příspěvek je tak trochu o ničem. Za prvé: Nevšiml jsem si, že by mezi Prahou a Ostravou, popř. Prahou a Bratislavou vedla VRT, tudíž porovnávat čas jízdy je prostě nesmysl.
Za druhé: Proč zmiňovat RTE, který ani nejezdí? Nejen, že má být pomalejší než jsou pendolina, ale hlavně se ani Railtrans nijak nesnažil být tím nejrchlejším, co mezi Phou a Ostravou má jezdit, ale hlavně nejlevnější.
Jinak ještě přikládám odkaz na povídání: http://www.tgvesteuropeen.com/IMG/pdf/dessertes_tgvee.pdf . Zde jsou vykresleny různé relace, bohužel jsem se zatím dopátral jen francouského textu, takže to dá trochu víc práce.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











