Slavonice - Jihočeské Slavonice zatím marně usilují o železniční spojení s dolnorakouskou obcí Fratres. Brzdou tohoto projektu jsou peníze. Podle vyjádření jihočeských starostů se obnova trati odkládá kvůli Rakousku, a to již poněkolikáté.
Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945, ale k definitivnímu přerušení provozu došlo až v listopadu 1947, kdy v hraničním úseku bylo vyjmuto 10 m kolejí. V roce 1971 došlo k odstranění celé trati od státní hranice do žst. Slavonice. Obce u trati požadují obnovení provozu od první poloviny 90. let minulého století. Slibují si od toho i další rozvoj cestovního ruchu. Podobně chtěl postupovat i ředitel JHMD Jan Šatava, který usiloval o přímé železniční spojení mezi Novou Bystřicí a Rakouskem. I tento projekt skončil neslavně - opět kvůli nedostatku financí na rakouské straně. Úspěšnější byli například starostové na jižní Moravě, kterým se již na začátku 90. let podařilo oživit osobní dopravu na trase Šatov - Retz.
zdroj: ČT 24, ČT (reportáž ze dne 12.2.2007)

Ale stejně myslím že to skončí přesunem. Za prvé:všichni tvrdí že odsun je dražší, ale ví někdo v jakým stavu jsou zasypaný viadukty? Jak se všechno tady udržuje tak nevím nevím. Další: nástupiště v oblouku pro vlaky SC EC? To taky nevím. A další argument. Uvědomil si někdo viadukt pod kterým jezdí šaliny na Křenovou a směrem do Komárova? Prý letos už byly dost velký problémy s udělením vyjímky na průjrzd šalin a trolejbusů kvůli výšce troleji. A to opravdu nevím jak by někdo dokázal opravit. A jeůikož vím jak se dělá na dráze za provozu a mimo, tak jsem jen pro přesun. To nemělo být přímo odstavné, ale část na zázemí s umýváním čištěním a takový věci.Někdo s něčím přišel tak se zdrželo nějaký řízení, ale údajně letos na podzim by se mělo začít něco dít.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











