..: Další cizí vlaky objíždějí Česko, stát tratí miliony :..

Ilustrační obrázekPraha - Nechuť zahraničních železničních dopravců jezdit po českých kolejích roste a Česko tak přichází o desítky milionů korun ročně. Na vině je zabezpečovací systém, kvůli kterému nesmí na české koleje moderní zahraniční lokomotivy. Uvádějí to Hospodářské noviny.

Příkladem je nedávno zavedený nákladní vlak z Rotterdamu na Slovensko, který už tuzemsko objíždí přes Rakousko. Přitom za průjezd tohoto vlaku by mohl náš stát dostat každý týden zhruba půl milionu korun. Českem podle HN nejezdí už ani vlaky z Hamburku do Vídně a z Hamburku do Budapešti. Oba přitom jezdí téměř denně a na poplatcích za jejich průjezd by stát získal týdně další milion korun.

O problému se zabezpečovacím zařízením se již hovoří delší dobu, avšak doposud se nic nezměnilo. Systém sice patří mezi jeden z nejpřísnějších v Evropě, ale zároveň je příčinou problémů. Na trať nesmí například ani lokomotiva Siemens, která měla tahat soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou.

Nyní ministerstvo dopravy připouští, že se systém zabezpečení elektrifikovaných tratí musí změnit, aby po nich mohly jezdit i moderní zahraniční lokomotivy. Náměstek ministra dopravy, Emanuel Šíp, řekl Hospodářským novinám toto: "Nechceme se zabývat tím, proč to dosud nikdo neupravil, ale souviselo to s dosavadním opomíjením potřeby obnovy kolejových vozidel na české železniční síti". Podle něj je to jedna z priorit ministerstva.

Ilustrační obrázekPodle dopravních odborníků i Šípa se investice do zabezpečení hlavních tratí budou pohybovat v desítkách až stovkách milionů korun. "V úvahu zatím připadají dvě varianty. Buď přechodná a levnější od firmy Starmon, nebo dražší, ale technicky pokročilejší a trvalejší, od firmy AŽD."

Tranzitní železniční koridory mají podle Šípa touto změnou projít do roku 2010. Úpravy přitom mají proběhnout hlavně na tratích, které byly nedávno modernizované za miliardy korun. Přesto na nich většinou zůstalo staré zabezpečení z šedesátých let minulého století, píší Hospodářské noviny.

zdroj: ČTK, Hospodářské noviny


PETR Poslat mail autorovi | 15.2.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
16.02.2007 (15:37)  
Hehe, vicemene jsi to pochopil:-)
16.02.2007 (15:17)  
ale ti němci mě teda překvapují, člověk by řekl, že když stavějí ice rychlovlaky, tak budou fakt experti, ale ouha, jsou to primitivové, s českým zabezpečovacím systémem si neporadí:)
16.02.2007 (15:14)  
chápu to správně, že my jediní na světě máme skvělý zabezpečovací systém, a že na něj ten celý zaostalý okolní svět neumí udělat lokomotivy je jeho problém:)?
registrovaný uživatel Semík  mail  
16.02.2007 (14:57)  
Jen doufám, že nebudem platit další prohranou arbitráž, když nám unie dala peníze na koridory a my na ně nechceme dopravce z unie pustit. Vyjmenujte mi někdo jaké lokomotivy pro rychlost 160 na našich koridorech, kterýma můžou zahraniční, nebo naši soukromý jezdit? Žádné neexistují RTexpres to zjistil taky. A to mu nepovolili ani 234 od DB, přestože u nás kdysi prototypy jezdili.
registrovaný uživatel ladik 
16.02.2007 (14:44)  
NELEZTE ZKURVENEJM NAMYŠLENEJM GERMÁNŮ DO ŘITNÍHO OTVORU.

DEJTE TRVDOU RÁNU ZKURVENÝM DeBilům,RailsrONU !!!

uznávám že naše zabezpečovací systémy nejsou nejmodernější,ale jsou
na 99,999999999999 % spolehlivé !

vzkaz pro tupé ingenenýry ze siemensu,alstomu ferovia :

elektromagneticé vlnění se dá zeslabit olověnou deskou.
registrovaný uživatel Glagol  mail  
16.02.2007 (14:08)  
xyz & M - nevím co je na mé teorii tak extra divného.
1)Skopčáci jsou škrholové
2)Jsme v jejich zájmové sféře
Ale hlavně ten bod 1. Efektivní a levné.
Ještě poznámka-tyto úvahy jsou samozřejmě důsledkem mého "čecháčkovství" (tohle slovo je jedno z mých nejoblíbenějších), slámy v botách a prosté mysli.
M - kdo zabil Kennedyho je jasné cca od roku 1997 viz.Červený trpaslík
registrovaný uživatel M 
16.02.2007 (13:25)  
Glagol - zajimava dedukce. Ted uz jen napsat, kdo zabil Kennedyho:-) (PS: dokonce se shodneme s xyz - a pak ze to nejde:-))

Ážetďák - ano, my si tu republiky rozvracet nenechame!

peter100 (16.02.2007 (12:16)) - pekne napsane
registrovaný uživatel -sl- 
16.02.2007 (12:42)  
peter100: chystá se snad okolí na změnu napěťové soustavy? pravděpodobně nenavrhnete, aby se tu v rámci interoperability vše přizpůsobovalo okolním státům..

jde pouze o výměnu části vnitřní části, která indikuje volnost, o nic víc = zabzař není špatné, pouze je historicky používána jedna část (v některých ohledech dokonalejší - např. indikace přerušení kolejnice..), kterou je potřeba mírně upgradenout, aby byla odolnější, + přidat jako nadstavbu ETCS, což je věc daná EU..

btw. proč by Němec nechal ladem svou infrastrukturu a platil nám za použití té naší? pokud něco mám k dispozici z domácích zdrojů, snažím se to maximálně využít.. problémy se zabzař jsou jen zástěrkou, i když existují..
16.02.2007 (12:18)  
Osobně jsem moc rád, že si tady můžu o tom s někým promluvit. Doma o železnici nikdo moc velký zájem nemá - bohužel:-) Přeji všem pěkný předjarní víkend!
registrovaný uživatel mrkvo  mail  
16.02.2007 (12:17)  
tak to je a tak to bude nic se s tim nestane smirte se s tim
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko