..: V Berouně se málem srazily dva osobní vlaky :..

Foto Drážní inspekceBeroun - Chybělo 9 metrů a dnes v 6:26 hod. se mezi stanicemi Beroun-Závodí a Beroun střetly dva osobní vlaky. Osobní vlak jedoucí z Prahy-Smíchova do Berouna minul odjezdové návěstidlo zakazující jízdu a vjel na kolej, po které jel v protisměru osobní vlak z Čimelic do Rakovníka.

Příčinou je s největší pravděpodobností selhání lidského činitele, a to strojvedoucího vlaku odjíždějícího z Berouna-Závodí do Berouna. Strojvedoucí měl u návěstidla s návěstí "Stůj" zastavit, avšak zareagoval až cca 10 - 15 metrů za návěstidlem. Okamžitě použil rychlobrzdu a zastavil devět metrů před protijedoucím osobním vlakem.

Foto Drážní inspekce

Nikdo nebyl zraněn, škoda na poškozené výhybce byla vyčíslena na 1 tisíc korun, provoz byl obnoven v 8:48 hodin.

Obdobný vývoj měla i nehoda z 9.2.2007 v Káranici. Zavinění tam s největší pravděpodobností bude také na strojvedoucím vlaku. Více informací o této nehodě najdete na www.dicr.cz.

zdroj a foto: Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 19.2.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
20.02.2007 (18:03)  
mates111: Modernizací zabezpečovacího zařízení se naopak náklady sníží, práci několika (přirozeně chybujících) lidí nahradí spolehlivější výpočetní technika s minimální spotřebou. Náklady na stavbu se tak vrátí velice brzy.
20.02.2007 (17:24)  
Petr Purkrábek
Máš možná ve spoustě věcí pravdu, ale přece jenom zkus si vzít papír a napsat si hlavní plusy a minusy dělat strojvedoucího vlaku, tramvaje a řidiče autobusu. Zdá se mi, že ten strojvedoucí vlaku to má nejjednodušší. Ano má poměrně velkou odpovědnost, vyšší než ostatní, ale stejně... Ano zabezpečovací zařízení je sice možné řešení, ale pak by se ještě více snížila obtížnost vykonávat tuto práci a navíc by vzrostly náklady. Vůbec když si vezmu, jak na jednu stranu se tu hovoří, jak je železnice bezpečná a na druhou stranu, jak se strojvůdce o to stará, vidím v tom paradox, skoro bych až řekl rozpor...
20.02.2007 (15:16)  
Nemyslím srovnatelné co se týče přímo obsluhy, ale co se týče pozornosti a odpovědnosti.
Další kapitola jsou řidiči autobusů, kteří přesedlávají na bus z náklaďáků, neboť jak jsem zjišťoval, tak k řízení busu je potřeba alespoň dva roky praxe na nákladech. A podle toho to vypadá, často s lidma jezdí jak se substrátem- při rozjíždění a brzdění na to dupnou, takže se člověk, na kterého nezbyde volná sedačka má co držet, nejlíp oběma rukama, aby nepadnul... O krouhání zatáček nemluvě.Někdy "zapomenou" na zastávce otevřít dveře,byť není zastávkou na znamení(nedávno se mi to stalo v pěkným lijáku, kdy jsem byl logicky schovanej v boudě a když přijel bus,tak jsem vyběhnul,jenže ten jen zastavil a zase se hned rozjel, na bouchání nereagoval a tlačítko dveří jako u tramvaje tam nebylo(proč nebylo?). Prostě zlatej vlak, po něm se dá většinou v pohodě procházet(s výjimkou 810 na vymletejch lokálkách).
registrovaný uživatel Robb 
20.02.2007 (13:32)  
No rozhodně je něco jinýho řídit pár desítek tun těžkou tramvaj, a pár stovek tun těžkej vlak, a ke srovnání strojvedoucího a tramvajáka, když vidim ty co řídí tramvaje tak mam kolikrát strach nastoupit a jet s nima:-)
20.02.2007 (13:29)  
Já si též myslím,že řízení čehokoliv, co se řítí ať už po silnici nebo po kolejích chce svoje, hlavně velkou míru soustředění a pozornosti, být neustále připraven na to, že mě může někdo do jízdní dráhy skočit nebo vjet, u vlaku předpokládat neobvyklé situace na návěstidlech-to že mám vždycky volno,neznamená,že ho mám i právě teď. Prostě si člověk nemůže ani na chvilku "odfrknout"(jen když má přestávku,je bohužel pravda,že fíra má kromě té "bezpečností"placené přestávky ostatní přestávky neplacené(např.když čeká na postrkové mašině na příjezd toho "svého vlaku, který má třeba jen na kousek do stoupání postrčit). Takže si myslím, že řízení každého vozidla má svoje a je bezpředmětné je srovnávat...Akorát na té železnici by se dala bezpečná jízda "posichrovat" vhodným zabezpečněním znemožňujícím průjezd návěsti Stůj!
20.02.2007 (12:50)  
to cool:
Nejsem řidič tramvaje z povolání, přesto ale řidičák mám. Znám tu práci a trochu znám i práci strojvedoucího. Samozřejmě má každá práce jiné podmínky, předpoklady apod., ale vysvětli mi, v čem to má strojvedoucí horší, jak tramvaják? Pletou se snad fírovi na koleje věčně auta, spoléhajíc, že to ta tramvaj ubrzdí? Otravujou snad fíru cestou cestující, když se jim to a to nelíbí? Sedí fíra v kabině o velikosti 4 m3? Stará se fíra o postavení výhybek, o průjezdní profil apod.? Mě přijde že samotná jízda (řízení, provoz, podmínky) je u vlaku nesrovnatelně lehčí, než u tramvaje (bavím se celou dobu o Praze, jinde to je možná lepší). Takže prosím, netvrď takové věci, když očividně nevíš, o co jde.
Instruktor ve škole Elektrických drah pronesl následující - řídit tramvaj je z 95% myslet za ostatní a odvracet nebezpečí jimi vytvořivší. Pouhých 5% je to řízení (tvé mačkání čudlíků). Jak je to u strojvedoucího?
20.02.2007 (12:48)  
Laborec: Máš naprostou pravdu, odpovědnost řidiče gumokolu si uvědomuju moc dobře, jak jsem psal,tak jezdím jen když už nemám jinou možnost- z několika důvodů:odpovědnost, pocit možného ohrožení(cvoků,co nedodržují předpisy je dost a přibývají) a taky mám ohled k životnímu prostředí-železniční koridor je mi mnohem bližší než dálnice a trať bližší než silnice:-). Kdybych neměl zaměstnání, které končí po půlnoci,kdy je prakticky nemožné se někam vlakem dostat, tak auto nebudu už prakticky k ničemu potřebovat...
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
20.02.2007 (12:34)  
Petr Purkrábek: Jenom ještě k tomu, že by jsi nikdy nechtěl jít sedět. Já si to samozřejmě taky neumím představit a nikdy bych to nechtěl. A právě proto jsem třeba přemýšlel o tom, že řidič gumokolu může být za mřížema podle mě ještě častěji než strojvedoucí. Podívej se, kolik je nehod na silnicích a vždycky někdo tu nehodu musí zavinit a ten jde sedět pokud se stane něco většího (těžké zranění, smrt atd.).
A ještě k těm platům. Nevím, jak to mají fírové, ale já dělám taky u ČD a zrovna dneska jsme se v práci bavili o našich platech a zjistili jsme, že v roce 2005 byly největší, minulý rok už nižší a tenhle rok to bude nejhorší, protože téměř všem zaměstnancům u ČD odebrali skoro všechny odměny. Takže tenhle měsíc jsme měli nejnižší platy za poslední dva roky a bude hůř (třeba za únor, který má míň pracovních dnů :(.
20.02.2007 (12:11)  
PetrP: diky diky diky :-)
20.02.2007 (10:34)  
To:padly_andel- Držím moc palce, jak už jsem psal v případě těch Káranic, tak je to i můj velký sen, ale nemám bohužel zatím odvahu do toho jít, protože si moc dobře uvědomuju svou lidskou nedokonalost, stačí moc málo, a člověk jde sedět do krimu, nebo rovnou rovnou prdět do hlíny, těžko říct, co je horší, já osobně si vůbec nedovedu představit být zavřenej, tak asi ze mě fíra nebude, i když mě to mrzí a cítím to trochu jako promarněnou příležitost. Ale jako elektrikář a v současné době i promítač mám možnost si svou práci v klidu zkontrolovat, což fíra bohužel nemá, prostě něco přehlídne a je to v p*****.Další věc jsou ty časné ranní nástupy, když se člověk moc nevyspí, tak je jeho "chybovost" podstatně vyšší. Každopádně držím moc palce, i já jsem velkej fanda železnice, gumokolem jedu až jako poslední možnost, jen v případě, že mi nic po kolejích požadovaným směrem nejede a nebo v případě většího nákladu, tahat těžký věci do vlaku není nic moc. Ale i v případě, že musím sednout za volant, tak se vždycky modlím, abych dojel ve zdraví, člověk nikdy neví, kdo do něj může vrazit... Srdečně Petr.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko