Beroun - Chybělo 9 metrů a dnes v 6:26 hod. se mezi stanicemi Beroun-Závodí a Beroun
střetly dva osobní vlaky. Osobní vlak jedoucí z Prahy-Smíchova do Berouna
minul odjezdové návěstidlo zakazující jízdu a vjel na kolej, po které jel v protisměru osobní vlak z Čimelic do Rakovníka.
Příčinou je s největší pravděpodobností selhání lidského činitele, a to strojvedoucího vlaku odjíždějícího z Berouna-Závodí do Berouna. Strojvedoucí měl u návěstidla s návěstí "Stůj" zastavit, avšak zareagoval až cca 10 - 15 metrů za návěstidlem. Okamžitě použil rychlobrzdu a zastavil devět metrů před protijedoucím osobním vlakem.
Nikdo nebyl zraněn, škoda na poškozené výhybce byla vyčíslena na 1 tisíc korun, provoz byl obnoven v 8:48 hodin.
Obdobný vývoj měla i nehoda z 9.2.2007 v Káranici. Zavinění tam s největší pravděpodobností bude také na strojvedoucím vlaku. Více informací o této nehodě najdete na www.dicr.cz.
zdroj a foto: Drážní inspekce
| 19.2.2007 (18:00)
Máš možná ve spoustě věcí pravdu, ale přece jenom zkus si vzít papír a napsat si hlavní plusy a minusy dělat strojvedoucího vlaku, tramvaje a řidiče autobusu. Zdá se mi, že ten strojvedoucí vlaku to má nejjednodušší. Ano má poměrně velkou odpovědnost, vyšší než ostatní, ale stejně... Ano zabezpečovací zařízení je sice možné řešení, ale pak by se ještě více snížila obtížnost vykonávat tuto práci a navíc by vzrostly náklady. Vůbec když si vezmu, jak na jednu stranu se tu hovoří, jak je železnice bezpečná a na druhou stranu, jak se strojvůdce o to stará, vidím v tom paradox, skoro bych až řekl rozpor...
Další kapitola jsou řidiči autobusů, kteří přesedlávají na bus z náklaďáků, neboť jak jsem zjišťoval, tak k řízení busu je potřeba alespoň dva roky praxe na nákladech. A podle toho to vypadá, často s lidma jezdí jak se substrátem- při rozjíždění a brzdění na to dupnou, takže se člověk, na kterého nezbyde volná sedačka má co držet, nejlíp oběma rukama, aby nepadnul... O krouhání zatáček nemluvě.Někdy "zapomenou" na zastávce otevřít dveře,byť není zastávkou na znamení(nedávno se mi to stalo v pěkným lijáku, kdy jsem byl logicky schovanej v boudě a když přijel bus,tak jsem vyběhnul,jenže ten jen zastavil a zase se hned rozjel, na bouchání nereagoval a tlačítko dveří jako u tramvaje tam nebylo(proč nebylo?). Prostě zlatej vlak, po něm se dá většinou v pohodě procházet(s výjimkou 810 na vymletejch lokálkách).
Nejsem řidič tramvaje z povolání, přesto ale řidičák mám. Znám tu práci a trochu znám i práci strojvedoucího. Samozřejmě má každá práce jiné podmínky, předpoklady apod., ale vysvětli mi, v čem to má strojvedoucí horší, jak tramvaják? Pletou se snad fírovi na koleje věčně auta, spoléhajíc, že to ta tramvaj ubrzdí? Otravujou snad fíru cestou cestující, když se jim to a to nelíbí? Sedí fíra v kabině o velikosti 4 m3? Stará se fíra o postavení výhybek, o průjezdní profil apod.? Mě přijde že samotná jízda (řízení, provoz, podmínky) je u vlaku nesrovnatelně lehčí, než u tramvaje (bavím se celou dobu o Praze, jinde to je možná lepší). Takže prosím, netvrď takové věci, když očividně nevíš, o co jde.
Instruktor ve škole Elektrických drah pronesl následující - řídit tramvaj je z 95% myslet za ostatní a odvracet nebezpečí jimi vytvořivší. Pouhých 5% je to řízení (tvé mačkání čudlíků). Jak je to u strojvedoucího?
A ještě k těm platům. Nevím, jak to mají fírové, ale já dělám taky u ČD a zrovna dneska jsme se v práci bavili o našich platech a zjistili jsme, že v roce 2005 byly největší, minulý rok už nižší a tenhle rok to bude nejhorší, protože téměř všem zaměstnancům u ČD odebrali skoro všechny odměny. Takže tenhle měsíc jsme měli nejnižší platy za poslední dva roky a bude hůř (třeba za únor, který má míň pracovních dnů :(.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










