Znojmo - Dlouho plánovaná rekonstrukce znojemského viaduktu se odkládá. Stejný osud postihl také samotné dokončení elektrifikace trati ze Šatova do Znojma. Na vině je zdržení schvalování projektové dokumentace a stavebního povolení.
„Místo v září začnou opravy až příští rok,“ uvedl přednosta Železniční stanice Znojmo Pavel Karšulín. Železniční trať Šatov - Znojmo je součástí důležitého spojení Znojma s Vídní. Šatov byl přitom propojen elektrifikovanou železnicí s rakouským Retzem již loni.
Elektrifikace zbytku tratě ze Šatova do Znojma v mnohém závisí na opravě znojemského viaduktu. „Po stránce technické i projekční je to nejsložitější úkol,“ řekl dříve ředitel Správy železniční dopravní cesty Olomouc Jiří Mlynář. Znojemský viadukt je nejvyšším mostem kraje a jedním z nejvyšších v zemi. Viadukt zesílí nová ocelová konstrukce, protože na stávající nelze umístit trolej.
Elektrifikace tratě se kvůli náročné opravě viaduktu prodraží, bude stát 1,25 miliardy korun. Asi za 2 roky by pak na trase Znojmo – Vídeň mělo projet v každém směru 15 vlaků denně. Doposud zde jezdily pouze 4 motoráky. Kvalitní spojení zhruba 100 km tratě mezi Vídní a Znojmem zkrátí dobu jízdy asi o 15 minut.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 25.2.2007 (20:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Jestliže v roce 1978, tedy před 29 lety stála lok řady 150 (Ex E 499.2 4,5 milinu Kčs, dneska by stála tak 100 milionů) tak cena toho nového viaduktu může být skutečně nejméně destinásobná proti ceně "Ivančického viaduktu".
Pokud si ještě postupně vzpomínám, tak před zřízením toho provizorka se vedly dlouhé diskuse o tom, jak by měla vypadat nová konstrukce z hlediska památkářů. Problém byl hlavně v ceně.
Pro mostaře je patrně nejjednoduším řešením prostá ocelová konstrukce, ti památkáři tam ovšem chtěli něco podobou blízkého původnímu mostu.
Dopravní infrastrukturu platí SFDI. Mezi příjmy SFDI patří zejména převody výnosů silniční daně, převody podílu z výnosu spotřební daně z uhlovodíkových paliv a maziv a převody výnosů z poplatků za použití vybraných druhů dálnic (elektronické mýto a dálniční známky). Nechápu, jak můžete v takovém případě počítat návratnost investice, když "sponzor" této elektrizace bude de facto kamionová doprava, vlastník trati bude SŽDC a jezdit tam budou rychlíky ÖBB?
Ale co ta eletrifikace? Chtěl bych vidět (jak říká odborně Chemik) ekonomickou analýzu toho projektu a její srovnání s jinými neel. tratěmi. Jezdil jsem po téhle trati pracovat do Rakouska a 3 celníci v Retzu spolu s vlakovým personálem byli téměř vždy v přesile proti cestujícím. A proto se má počet vlaků zčtyřnásobit?
Co takhle tratě Zábřeh n.Mor/Jeseník, HK-Liberec, Olomouc-Opava a pokud chceme zůstat v regionu tak Znojmo-Břeclav? Obávám se, že Znojmo-Retz má z nich zdaleka nejmenší počet výkonů.
Takzvané vojenské mostní provizorko, které tam stavělo někdejší Železniční vojsko (kdy to bylo už zcela přesně nevím, ale minimálně 15 let tam stojí) jako "dočasnou" náhradu za původní mostní konstrukci, která prostě dožila. Proto je na mostě jen 30 km rychlost.
Jednotlivé prvky kovové konstrukce, které jsou "jen" sešroubovány, byly při privatizaci zahrnuty do privatizovaného majetku a svého času hrozilo, že Stavební obnova železnic (zprivatizovala majetek) most rozebere … nevím jaké jsou dnes právní vztahy, zda se prodloužila nájemní smlouva nebo zda musela SŽDC odkoupit fakticky zprivatizovaný most.
Podobný most najdete v Praze Holešovicích přes Vltavu = tramvajový most do Troje.
Takže ta "oprava" mostu spočívá v demontáži vojenského provizorka na prvočinitele a postavení úplně nového mostu.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










