..: Viadukt je brzdou elektrifikace :..

Ilustrační obrázekZnojmo - Dlouho plánovaná rekonstrukce znojemského viaduktu se odkládá. Stejný osud postihl také samotné dokončení elektrifikace trati ze Šatova do Znojma. Na vině je zdržení schvalování projektové dokumentace a stavebního povolení. „Místo v září začnou opravy až příští rok,“ uvedl přednosta Železniční stanice Znojmo Pavel Karšulín. Železniční trať Šatov - Znojmo je součástí důležitého spojení Znojma s Vídní. Šatov byl přitom propojen elektrifikovanou železnicí s rakouským Retzem již loni.

Elektrifikace zbytku tratě ze Šatova do Znojma v mnohém závisí na opravě znojemského viaduktu. „Po stránce technické i projekční je to nejsložitější úkol,“ řekl dříve ředitel Správy železniční dopravní cesty Olomouc Jiří Mlynář. Znojemský viadukt je nejvyšším mostem kraje a jedním z nejvyšších v zemi. Viadukt zesílí nová ocelová konstrukce, protože na stávající nelze umístit trolej.

Elektrifikace tratě se kvůli náročné opravě viaduktu prodraží, bude stát 1,25 miliardy korun. Asi za 2 roky by pak na trase Znojmo – Vídeň mělo projet v každém směru 15 vlaků denně. Doposud zde jezdily pouze 4 motoráky. Kvalitní spojení zhruba 100 km tratě mezi Vídní a Znojmem zkrátí dobu jízdy asi o 15 minut.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 25.2.2007 (20:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
26.02.2007 (12:17)  
Zajímalo by mě, jak happy posuzuje výhodnost investic. Přece nelze posuzovat investice podle domněnky, že je výhodná. Musí být nějaké měřítko a to ta návratnost docela splňuje...
Registered user M@ra 
26.02.2007 (10:46)  
To je pálka - a kdo a s čím tam bude jezdit? Kdyby se radši za pár korun obnovil provoz Hevlín - Laa. Rakušáci prostě potřebují zavřít Temelín a dodávat nám elektřinu. Ad "happy": Návratnost je podmínka každé rozumné investice, jinak jsou to prostě promrhané prostředky.
26.02.2007 (8:57)  
Tak mě ani tak nezaráží samotná elektrifikace jako to, že se předpokládá, že cestující spadnou někde z nebe a začnou jezdit ve velkém počtu. To je problém ale nejspíš u většiny přeshraničních tratí. Víkendový provoz je většinou dostačující a ve všední dny zde stejně moc nikdo jezdit nebude...
26.02.2007 (2:37)  
Velkou část uvedené částky sežere oprava viaduktu, kterou je potřeba udělat tak jako tak. I když možná nejlevnější by bylo nechat viadukt spadnout a jezdit autobusy. A až nebude na silnicích k hnutí, tak se začnem divit.
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
26.02.2007 (1:03)  
Doktůrek: Elektrifikace je v současné době kvůli skleníkovým plynům prvořadou prioritou, z globálního hlediska daleko důležitější, než nějaké luxusní vagony. Investice do životního prostředí bohužel přímou návratností většinou neoplývají.
25.02.2007 (23:41)  
No ale stejně si myslím, že je v síti ČD mnoho tratí, kde jezdí mnohem více vlaků než zde a přitom se neelektrifikují. A kde by měla elektrizace ekonomický i ekologický efekt. Kdo tu stavbu vlastně platí?
Registered user happy 
25.02.2007 (23:18)  
a co furt návratnot??!! To je nějaká novodobá nemoc nebo co???Většina staveb infrastruktury není návratná,resp. se to nedá takto hloupým způsobem zpočítat
25.02.2007 (22:38)  
1,25 miliardy?? A jaká je návratnost investice????
Pokud by se měla investice vrátit za 50 let, pak by při denním počtu 2x15=30 vlaků a délce trati Znojmo-Retz 20 km musela být úspora 114 Kč na kilometr!!!
1,25E09/(50*365*30*20)=114,1
A tolik snad kilometr jízdy motoráku ani nestojí, ne?
Pěkně děkuju. Ještě by mohl někdo prozradit, co způsobí, že se díky slavné elektrifikaci zvedne poptávka tak, aby bylo ekonomicky oprávněné zavést místo 4 vlaků 15.
Ten, kdo ví, kolik stojí jedno Bmz, by nám mohl spočítat, kolik smradlavých Bček mohlo být za ty peníze nahrazeno...
25.02.2007 (22:24)  
Nic překvapivého. Oficiální zdroje vždy uváděly zahájení elektrizace až v roce 2008.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko