Znojmo - Dlouho plánovaná rekonstrukce znojemského viaduktu se odkládá. Stejný osud postihl také samotné dokončení elektrifikace trati ze Šatova do Znojma. Na vině je zdržení schvalování projektové dokumentace a stavebního povolení.
„Místo v září začnou opravy až příští rok,“ uvedl přednosta Železniční stanice Znojmo Pavel Karšulín. Železniční trať Šatov - Znojmo je součástí důležitého spojení Znojma s Vídní. Šatov byl přitom propojen elektrifikovanou železnicí s rakouským Retzem již loni.
Elektrifikace zbytku tratě ze Šatova do Znojma v mnohém závisí na opravě znojemského viaduktu. „Po stránce technické i projekční je to nejsložitější úkol,“ řekl dříve ředitel Správy železniční dopravní cesty Olomouc Jiří Mlynář. Znojemský viadukt je nejvyšším mostem kraje a jedním z nejvyšších v zemi. Viadukt zesílí nová ocelová konstrukce, protože na stávající nelze umístit trolej.
Elektrifikace tratě se kvůli náročné opravě viaduktu prodraží, bude stát 1,25 miliardy korun. Asi za 2 roky by pak na trase Znojmo – Vídeň mělo projet v každém směru 15 vlaků denně. Doposud zde jezdily pouze 4 motoráky. Kvalitní spojení zhruba 100 km tratě mezi Vídní a Znojmem zkrátí dobu jízdy asi o 15 minut.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 25.2.2007 (20:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Pokud by se měla investice vrátit za 50 let, pak by při denním počtu 2x15=30 vlaků a délce trati Znojmo-Retz 20 km musela být úspora 114 Kč na kilometr!!!
1,25E09/(50*365*30*20)=114,1
A tolik snad kilometr jízdy motoráku ani nestojí, ne?
Pěkně děkuju. Ještě by mohl někdo prozradit, co způsobí, že se díky slavné elektrifikaci zvedne poptávka tak, aby bylo ekonomicky oprávněné zavést místo 4 vlaků 15.
Ten, kdo ví, kolik stojí jedno Bmz, by nám mohl spočítat, kolik smradlavých Bček mohlo být za ty peníze nahrazeno...
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










