..: Průvodci cestovali mezi Prahou a Olomoucí vlakem :..

Průvodci v pendolinu, vlevo dole Jana Kučerová, moderátorka seminářů; ŽPOlomouc - Agentura CzechTourism připravila pro průvodce sérii workshopů v 5 krajích České republiky, z nichž do dvou se cestuje spoji Českých drah a na tři místa je doprava zajišťována autobusem. Semináře navazují na týdenní představení jednotlivých turistických regionů naší republiky. Celá akce je organizována a financována za finanční podpory Evropské unie.

Do Olomouce a Ostravy vlakem

Ve čtvrtek 1.3.2007 cestovalo 45 průvodců s doprovodem spojem IC 583 Jan Perner z Prahy hl. n. do Olmouce hl. n. Krátce se skupina zastavila v olomouckém ČD centru a následoval přesun do výškové budovy v blízkosti hlavního nádraží, kde bylo připraveno představení jednotlivých turistických oblastí z oblasti Moravy. Prezentovala se zde jak sdružení pro cestovní ruch, tak jednotlivé obce. Po poledni se skupina průvodců odebrala na deštivou prohlídku města "Olomouc barokní", která byla ukončena v půl čtvrté a poté se všichni přesunuli tramvají na vlakové nádraží. Program byl připraven ve spolupráci CzechTourism a Krajského úřadu Olomouckého kraje.

Celá skupina odjela z Olomouce hl. n. v 16:15 hod. spojem SC 510 SC Pendolino zpátky do Prahy. Někteří účastníci se podivovali nad odlišnou dobou odjezdu z Olomouce hl. n. (ten, kdo nezaznamenal změny, tak nepostřehl, že pendolina odjíždí z Olomouce do Prahy o 8 minut později, než je uvedeno v původní tištěné verzi jízdního řádu). Většina účastníků ocenila dopravu vlakem z a do hanácké metropole a všichni se shodli na tom, že cestování mezi Prahou a Olomoucí je již relativně rychlé a na úrovni. Je nutné dodat, že většina účastníků využila pro cestování vlak po více než 20 letech.

Průvodci v Olomouci; ŽPDalší jízda vlakem se uskuteční ve čtvrtek 29.3.2007. Tentokrát budou průvodci cestovat v obou směrech spoji Českých drah SuperCity Pendolino (tam SC 501 a zpět SC 512). Průvodci tak stráví v Ostravě necelých 9 hodin, během kterých se nezúčastní jen setkání s pracovníky moravských turistických informačních center, ale zúčastní se také prohlídky jednoho z nejmodernějších nádraží v Ostravě Svinově a absolvují vyhlídkovou cestu městem "Ostrava se změnila", při které navštíví např. Hornickou harendu či vyhlídkovou věž Nové radnice. Celodenní program organizuje CzechTourism a Ostravský informační servis.

Do Mělníku, Jablonce nad Nisou a Plzně autobusem

Ve dnech 13.3. (Mělník), 15.3. (Jablonec nad Nisou) a 22.3. (Plzeň) využijí průvodci pro dopravu do vybraných míst autobus. V Mělníku je program připravován agenturou CzechTourism a Zlatým pruhem Polabí, průvodci navštíví také Brandýs nad Labem. Návštěva Jablonce nad Nisou se koná při příležitosti výstavy cestovního ruchu Euroregiontour. Během návštěvy zamíří účastníci také do Kamenického Šenova a Nového Boru. A při cestě do Plzně navštíví průvodci rovněž pivní lázně v Chodové Plané, zámek v Bezdružicích a Konstantinovy Lázně.

zdroj: CzechTourism, Asociace průvodců ČR, Pražská informační služba


CSPSV | 5.3.2007 (23:00)
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user alfín  mail  
08.03.2007 (18:39)  
Někteří účastníci se podivovali nad odlišnou dobou a kouzelnickým uměním našich spoluobčanů tmavší pleti jak jsou za jejich asistence rychle odbaveni při průchodu hl.n.
Registered user JnR 
08.03.2007 (13:03)  
Ještě je ČD mohly svézt v 810 do Telče, Jaroměřic nad Rokytnou a Nedvědice (Pernštejn) nebo v 850 do Třebíče.
06.03.2007 (23:21)  
Z Olomouce do Prahy je to prý vlakem relativně rychlé - a jaké jsou třeba rychlejší způsoby?

Jinak na ten Karlštejn zahraniční turisté vlakem jezdí celkem hojně (už jsem tu po cestě slyšel číst název Velká Chuchle jako Welka Čakl), i když v zastávkových vlacích je cestování poměrně otravné a v pracovní dny tu schytají téměř jistě žabotlam (s trochou "štěstí" krakena), což předem samozřejmě nevědí. O víkendu je tu zase ve vlacích dost plno, však je to tuším nejvíce využívaná příměstská trať (o víkendech) v republice. Rychlíky tam (pochopitelně) nestaví a ten Railtransův Ex z Varnsdorfu, který měl podle návrhu jezdit až do Karlštejna (i Kutné Hory města) nakonec jezdí jen do Prahy :-)

M: Pro většinu republiky určitě ne. Pro velkou část západních turistů bohužel ano.

Ještě perlička k tomu Českému Krumlovu: Dostal se mi do ruky papír od ÖBB se spojením Vídně s jižní a východní Evropou, mimo jiné tam byly spoje do ČB přes Gmünd - a k nim byly uvedeny i "přípoje" do Krumlova! Myslíte že to někdo kdy vůbec využil?
06.03.2007 (19:48)  
No smyslem akce je snad i upozornit, ze existuji i jine destinace nez Kurna Hora apod. Na Morave je toho plno na koukani a pokud bude spojeni slusne a rychle, tak cast turistu z Prahy se urcite rado podiva. Co treba Olomouc, Kromeriz, jihomoravske sklipky, Bouzov a plno dalsich?
06.03.2007 (19:45)  
kdybych chtěl být kousavý, tak se zeptám, proč vlakem nejedou i do plzně a mělníka:)
06.03.2007 (19:44)  
na karlštejn náhodou jezdí pěkný vlak:) škoda jen, že je tak nacpaný, že si v něm člověk nesedne:(
Registered user M 
06.03.2007 (15:31)  
Podle poslednich zprav pry turiste miri i na Moravu, i kdyz chapu, ze u Jihlavy pro vetsinu republiky zacina Asie...
Registered user waszyn 
06.03.2007 (15:17)  
v tomto pripade lze bez vahani pouzit termin potemkinova vesnice :)
bohuzel zahranicni turiste miri spise do Kutne Hory, Ceskeho Krumlova, Telce, Karlovych Varu, Plzne, Ceskych Budejovic, na Karlstejn apod. a tam je vezt vlakem by byla ostuda, takze se tem 20 letum vubec nedivim :)))
Registered user Jugy  mail  
06.03.2007 (9:09)  
"Většina účastníků využila pro cestování vlak po více než 20 letech." To je mi jich teda fakt líto...
Registered user mira 
06.03.2007 (8:34)  
Nevím co by průvodci ještě chtěli. Vlak je 20x bezpečnější než jízda po silnici a 2:42 nebo 2:15 je myslím dost rychlé ne?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko