..: Ministerstvo dopravy chce větší konkurenci na železnici :..

RT Express nejezdíPraha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.

Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.

Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.

Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“

zdroj: iDnes


mates111 | 14.3.2007 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer PZ 
19.03.2007 (22:51)  
M - A proč zrovna železnice? Já bych spíš odstřelil ty mraky autobusů a kamionů a přestal se zbrojením atd atd. Zrovna vlaky vycházejí jako jedny z nejekologičtějších dopravních prostředků...
19.03.2007 (10:26)  
Má ale dvě (tři) výhody (mimo nevýhod)
1) nepůsobí globální oteplování
2) zpomalí onen pád do doby, kdy se bude zase muset chodit pěšky (po kolejích bude jezdit koňka).
3) případně dá šanci vymyslet jak získávat energii jinak.
Registrierter Benutzer M 
18.03.2007 (22:14)  
PZ - Z jadra? Takze to je myslim taky v podstate neobnovitelny zdroj, takze nejvyssi cas, aby se zeleznice zacala uskromnovat, protoze to jadro taky jednou dojde...
18.03.2007 (19:31)  
Pavel Z: A co takhle dálný východ - Japonsko, tam jsou u moci určitě nejkovanější komunisti :) Fakt mě Venca dokáže pobavit. Jakoby Strana měla zásluhy za všechno a lidi se po roce 89 vyměnili a zkyslé mléko najednou nebylo zkyslé.
18.03.2007 (8:52)  
Venca B. : Ano, komunisti to vedli po železniční stránce opravdu výborně.(haha) Pořád ale nevím, proč většina lidí slintá při pohledu za jižní a západní hranici.... Tam asi soudruzi neudělali chybu jako tady. :-)
Registrierter Benutzer rohilkk  mail  
17.03.2007 (13:17)  
Nejlepsi reseni...zabit modreho ptaka
Registrierter Benutzer PZ 
17.03.2007 (13:10)  
M: Představi si, že z jádra....
Registrierter Benutzer M 
17.03.2007 (10:56)  
A ta elektrina - ta se dela ze vzduchu?
17.03.2007 (10:42)  
V podstatě má pravdu jak DJ, tak Deadeye, schází se tu dva faktory, vyčerpávání zásob (skutečně né den ze dne, i cena neporoste nepřetržitě, ale budou výkyvy) reakcí bude snaha to řešit, jednak šetřením a omezením spotřeby - To M flám opravdu končí!, jednak alternativními zdroji včetně dalšího bloku v Temelíně. To M - prostě se bude čím dál tím víc jezdit na elektřinu i na lokálkách. Hezky o tom psal prof Keller - Až na dno blahobytu. A nejen on.
Malér je v tom, že snaha o okamžitý a krátkodobý zisk nám proklatě ztíží se vyrovnat s tím prů... až nastane, Topolánek ani Bursík nám to neusnadní.
17.03.2007 (10:21)  
Železničně je nejlepší KSČ páč nyní tu jezdí vozy ve stáří 30 let béčka,pantáky atd.Máme zde pomalu 20 let od revoluce a tyto béčka si to cviští vesele dál.Voz.park zestárl ohromným způsobem.Vlastně před revolucí byl každý R EC,IC.
Těch 7 kundolín,30 471 a 50 bmz to je jak když plivne.
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko