..: Siemens zpozdil dodávku deseti vozů pro ČD :..

Ilustrační fotoPraha - "O penále s námi ČD skutečně jednají. Faktem je, že roční zpoždění vzniklo naší vinou," potvrdil v pondělí Právu mluvčí Siemensu Petr Sedláček. České dráhy si před čtyřmi lety u Siemensu objednaly 26 těchto vozů první a druhé vozové třídy za celkem 43 miliónů eur (v přepočtu 1,2 miliardy korun). "Šestnáct jich už ČD od nás převzaly a nasazují je do běžného provozu. Nedostali jsme na ně zatím jedinou reklamaci," ujišťuje Sedláček.

Jiné je to ovšem se zbývajícími deseti vozy. "Mám informace, že do nich původně dokonce zatékalo. Při přejímce se to sice už neprojevilo, ale nadšen rozhodně nejsem z jejich vzhledu. Střecha vypadá, jako by prošla krupobitím," tvrdí předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Za problém také Dušek považuje, že první ze zmíněných 26 vozů byly Siemensu hrazeny drahami dopředu. Jak odborový předák připomněl, dráhy nemohly těchto deset vozů nasadit už v minulém jízdním řádu, jak původně plánovaly. Podle něj došlo ke zbytečným ztrátám, i ke snížení komfortu cestujících.

Naopak mluvčí ČD Aleš Ondrůj odmítá, že by závady zjištěné při přejímce byly závažné. "Nejde o nic dramatického, nicméně striktně trváme na tom, aby vozy měly špičkovou kvalitu. Je na výrobci, aby všechny naše požadavky dodržel," konstatoval pro Právo Ondrůj. Možnou výši penále za zpožděnou dodávku obě smluvní strany odmítají prozradit. Na dotaz Práva, jestli by to mohlo být až 120 miliónů korun, tedy desetina hodnoty celého kontraktu, odpověděl Sedláček: "Jednání ještě probíhají a v této chvíli k penále ani smluvním podmínkám nemohu nic říci." Siemens doufá, že po odstranění závad převezmou České dráhy zbývajících deset vozů nejpozději do konce dubna.

zdroj: Právo


vb007 | 28.3.2007 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
30.03.2007 (6:41)  
Zlámalík: Coby konstruktér k tomu mám jen jediné - milimetr není žádná míra :o)))
Korrespondent oder ŽP Mitglied Zlámalík  mail  
30.03.2007 (0:51)  
Tak abychom to zase natřeli Siemensu ;-) slyšel jsem, že prý na nových patrových vozech pro OBB nějak nejdou nasadit kryty klimatizací. Poté, co je rakouští technici s obtížemi sejmuli, se ukázalo, že poněkud významněji "nesedí" díry...
Co o tom kdo ví?
P.S. Výroba SKV Zličín.
Registrierter Benutzer M 
29.03.2007 (21:34)  
84: O cem to vypovida? No, mozna o tom, ze do zeleznice se lije taky poradnej ranec...

PavelZ: Pokud vymena svrsku dalnice stoji 100 mega, tak je to prirovnani na miste. Ale... Nevim proc, ale mam pocit, ze to vyjde na min
29.03.2007 (16:24)  
M: Předpokládám ale, že se na té dálnici už min. jednou měnil povrch, což bych spíš přirovnal k rekonstrukci našich hlavních tratí.
Osobně bych porovnával dálnice x VRT.
29.03.2007 (15:31)  
No, já bych řekl, že naše zabezpečovací zařízení mělo hlavně tu smůlu, že se stalo nástrojem účelového sabotování konkurence ze strany ČD. Ono to jde udělat tak, aby po našich kolejových obvodech jezdily i moderní mašiny, jenom se musí chtít (fázově citlivý přijímač, bla bla bla, laskavý čtenář si dohledá...). Ale když se nechce, tak to holt nejde...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
29.03.2007 (15:03)  
M: A to o něčem vypovídá? Myslím si že technologická náročnost stavby a údržby silnice vs. železnice mi dvakrát srovnatelná nepřijde. Nehledě na to že stát se stejně neumí postarat o to, aby omezil provoz těžkých nákladů po silnici, a zředil tak termíny údržby...mýtné je k ničemu protože ho přechytračí každý průměrně inteligentní trucker, tiráky se na hranicích neváží a dálniční poplatky jsou tak směšné, že se nevyplatí je vůbec započítávat do nákladů na přepravu. A pak to dopadá tak jak to dopadá...pak jdou miliardy na lepení a stavbu dálnic, které budou za pět let stejně děravé a s vyjetými kolejemi.
Registrierter Benutzer M 
29.03.2007 (14:31)  
Jako ono jet sanitkou po polnacce, tak musi byt prima. Hlavne pro toho, kdo lezi...


A propos - momentalne je v provozu 976 kilometru dalnic a rychlostnich silnic. Pokud jde o koridorove trate, tak Decin-Ostrava 482 km, Trebova-Breclav 150 km, Prerov-Breclav 100. Celkem 732 kilometru.
Takze pomer 976 ku 732. Jako jestli je tohle teceni penez do silnic, tak nevim:-)

Jeste lepsi je ale tohle srovnani: Zadny zeleznicni koridor nema vice nez 15 let (prvni stavby byly zahajeny v roce 1993). Naproti tomu, kompletni dalnicni spojeni Praha-Breclav bylo dokoncene v roce 1980 a tahne mu tak na tricitku. D1(po Brno)+D2 meri zhruba 250 km. Bez nich zeleznice dalnice dokonce tesne porazi!
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
29.03.2007 (12:02)  
Petr Krček: Moje řeč, prachy se sypou do silnic, protože po nich odjakživa jezdily přetížené kamiony, které nikdo nevážil. Železnice by měla určitě mít stejné podmínky. Bohužel však místo její podpory ze strany státu, který by se měl starat o ekologii a racionalizaci dopravy, sype tento peníze do dálnic a erkových štrek. Důvod? Jednoduchý: Zajistit si dostatek voličů pro příští období...
29.03.2007 (10:41)  
Miroslav Zikmund: Tak s tím zabzař si dovolím nesouhlasit. V německu si jednoduše zpočítali, že vyjde dlouhodbě levněji mít úroveň rušivých proudů 500mA. Zabzař na tyto úrovně nejsou nijak výrazně dražší a pokud do tratí normálně investujete tak je postupem doby vyměníte. Potom nemusíte na každou loko přidávat tolik balastu, který omezí tyto nechtěné proudy.
Nejhorší na tom je, že i v nedávné minulosti se u nás montovali zabzař na 100mA i když už byli k dispozici zabzař na 500mA, které nejsou v ničem horší.
29.03.2007 (10:29)  
Ten můj komentář k zab.zař.:chtěl jsem říci,že Evropa má tyhle systémy relativně standartizované.Co se týče kvality tratí,zabezpečení výhybek,přejezdů a dalších věcí je západ stále dále než my a ještě dlouho bude.
Jen připomenu do železnice jde pouze 1/3 investic z toho co jde na silnice.Já bych to chtěl půl na půl.Souhlasil bych s názorem,že finance leží na silnici.Mýto by měli platit všichni s vozidlem nad 3,5 tuny na všech silnicích-tak to je ve Švýcarsku.
Osobně nejsem spokojen s kvalitou tratí a tím rychlostí v ČR.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko