Praha - "O penále s námi ČD skutečně jednají. Faktem je, že roční zpoždění vzniklo naší vinou," potvrdil v pondělí Právu mluvčí Siemensu Petr Sedláček. České dráhy si před čtyřmi lety u Siemensu objednaly 26 těchto vozů první a druhé vozové třídy za celkem 43 miliónů eur (v přepočtu 1,2 miliardy korun). "Šestnáct jich už ČD od nás převzaly a nasazují je do běžného provozu. Nedostali jsme na ně zatím jedinou reklamaci," ujišťuje Sedláček.
Jiné je to ovšem se zbývajícími deseti vozy. "Mám informace, že do nich původně dokonce zatékalo. Při přejímce se to sice už neprojevilo, ale nadšen rozhodně nejsem z jejich vzhledu. Střecha vypadá, jako by prošla krupobitím," tvrdí předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Za problém také Dušek považuje, že první ze zmíněných 26 vozů byly Siemensu hrazeny drahami dopředu. Jak odborový předák připomněl, dráhy nemohly těchto deset vozů nasadit už v minulém jízdním řádu, jak původně plánovaly. Podle něj došlo ke zbytečným ztrátám, i ke snížení komfortu cestujících.
Naopak mluvčí ČD Aleš Ondrůj odmítá, že by závady zjištěné při přejímce byly závažné. "Nejde o nic dramatického, nicméně striktně trváme na tom, aby vozy měly špičkovou kvalitu. Je na výrobci, aby všechny naše požadavky dodržel," konstatoval pro Právo Ondrůj. Možnou výši penále za zpožděnou dodávku obě smluvní strany odmítají prozradit. Na dotaz Práva, jestli by to mohlo být až 120 miliónů korun, tedy desetina hodnoty celého kontraktu, odpověděl Sedláček: "Jednání ještě probíhají a v této chvíli k penále ani smluvním podmínkám nemohu nic říci." Siemens doufá, že po odstranění závad převezmou České dráhy zbývajících deset vozů nejpozději do konce dubna.
zdroj: Právo

Ty ať si lítaj někdev aeroklubu.
Prijde 50lety nezamestnany chlapek na pohovor do firmy, kde jsou sami mladi a obchody jsou hlavne po netu se zapadni Evropou.
Firma: Umite anglicky?
Nezamestnany: Ne, ale umim trochu rusky
Firma: Ale rustina je nam na nic, s Ruskem neobchodujeme a vedeni mluvi anglicky
Nezamestnany: Ale ja rusky umim dyl nez oni anglicky
Firma: nashledanou...
Jsme letiste s kratkou ranveji a misto toho, abysme ranvej prodlouzili, tak budeme vyckavat, az se zacnou vyrabet letadla, ktera u nas dokazou pristat a budeme placat po ramenach, jak jsme moderni a jak nemame duvod nic menit...
V ČR je dle statistik MD rychlost 160 km/h dosahována jen 2,9% z celé sítě.
Ad Siemens:No při zakázce na západ by si to rozhodně nedovolili.Tyto problémy poškozují jejich image a to siemens nemá zapotřebí.Souhlasím tak s penálem vráci 3 nových vozů.Do výroby chtěj studenti až od 4 ročníku VŠ.
Já bych ten zabezpečovací systém neoznačoval až tak za nesmyslný. Čím více bezpečnostních prvků tím lépe. A v tomto jsme na Evropu 1. Nikdo nemá tak dokonalý systém jako my. Že oni mají méně účinný a stavějí na tento systém lokomotivy my nemůžeme. Stejně nejlepší co kdy byly stroje tak byly ze Škodovky a ne ze Siemensu či dalších....
ad Semík > moderní evropská lokomotiva, která neumí jezdít po česko & slovenském zabezpečovacím zařízení není moderní lokomotiva; proč by se měla infrasturktura (placená z peněz daňového poplatníka) přizpůsobovat manýrům výrobců kolejových vozidel; kolejová vozidla se musí přizpůsobit infrastruktuře … která "TU" byla dříve …
Které "moderní evropské lokomotivy" jsou vybaveny cílovým brzděním tak jako české EJ 471 … ani "moderní" italský křáp řady 680 neumí to, co peršinky staré 23 let … nebo ty tolik zbožňované Taurusy … i ty které umí jezdit s německými řídícími vozy …
A to si myslíte, že jsme na tom špatně? Máme jednu z nejhustších železničních síti na světě. Jsme na tom o 300% lépe než východní země (pokud někdo chytrý nedojde až k Japonsku, nedej bože k USA) Tam na to mají jiné prostředky na to financování. Tady ovšem bohužel nejsou takové. Jestli máte lepší nápady na zkultivování železniční dopravy nebo státu tak kandidujete jako zastupitel nebo výše a prosazujte to. U nás zatím moc takových není. Jo, že se válí v čekárnách bezdomovci. No ono čekárny nejsou hlídací agentury, aby tam mohli být strážci a "nežádoucí osoby" vyhazovat. I když by měli. Na plánování přípojů si na mě nestěžujte to můžete jinde. Nemyslete, že jste jediný koho to ser... S těmi zabezpečovacími systémy se raději nebudu zmiňovat, protože opravdu nevím koho to nenapadlo při rekonstrukci koridoru udělat i toto. S průměrnou rychlostí 30km/h. Lepší než nic. Skoro každý den je na naší největší silnici D1 průměrná rychlost 0km/h.
Co tady píšu jsou mé subjektivní názory takže se na mě neobracejte s tím, že bych to měl já zlepšit. Je to pouze má úvaha, názor. Od toho se to tady jmenuje diskuse. Každý může říct svůj názor.
Věřte - nevěřte (já věřím)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











