..: Siemens zpozdil dodávku deseti vozů pro ČD :..

Ilustrační fotoPraha - "O penále s námi ČD skutečně jednají. Faktem je, že roční zpoždění vzniklo naší vinou," potvrdil v pondělí Právu mluvčí Siemensu Petr Sedláček. České dráhy si před čtyřmi lety u Siemensu objednaly 26 těchto vozů první a druhé vozové třídy za celkem 43 miliónů eur (v přepočtu 1,2 miliardy korun). "Šestnáct jich už ČD od nás převzaly a nasazují je do běžného provozu. Nedostali jsme na ně zatím jedinou reklamaci," ujišťuje Sedláček.

Jiné je to ovšem se zbývajícími deseti vozy. "Mám informace, že do nich původně dokonce zatékalo. Při přejímce se to sice už neprojevilo, ale nadšen rozhodně nejsem z jejich vzhledu. Střecha vypadá, jako by prošla krupobitím," tvrdí předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Za problém také Dušek považuje, že první ze zmíněných 26 vozů byly Siemensu hrazeny drahami dopředu. Jak odborový předák připomněl, dráhy nemohly těchto deset vozů nasadit už v minulém jízdním řádu, jak původně plánovaly. Podle něj došlo ke zbytečným ztrátám, i ke snížení komfortu cestujících.

Naopak mluvčí ČD Aleš Ondrůj odmítá, že by závady zjištěné při přejímce byly závažné. "Nejde o nic dramatického, nicméně striktně trváme na tom, aby vozy měly špičkovou kvalitu. Je na výrobci, aby všechny naše požadavky dodržel," konstatoval pro Právo Ondrůj. Možnou výši penále za zpožděnou dodávku obě smluvní strany odmítají prozradit. Na dotaz Práva, jestli by to mohlo být až 120 miliónů korun, tedy desetina hodnoty celého kontraktu, odpověděl Sedláček: "Jednání ještě probíhají a v této chvíli k penále ani smluvním podmínkám nemohu nic říci." Siemens doufá, že po odstranění závad převezmou České dráhy zbývajících deset vozů nejpozději do konce dubna.

zdroj: Právo


vb007 | 28.3.2007 (15:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Glagol  mail  
29.03.2007 (9:02)  
Ne, rwy je dostatečně dlouhá, ale éra bez odpovídače a vysílačky jsou nepoužitelná.
Ty ať si lítaj někdev aeroklubu.
registrovaný užívateľ M 
29.03.2007 (2:37)  
To s tim zabzar, ktere tu bylo driv a prizpusobit by se mela lokomotiva ve mne vyvolalo nasledujici story:

Prijde 50lety nezamestnany chlapek na pohovor do firmy, kde jsou sami mladi a obchody jsou hlavne po netu se zapadni Evropou.
Firma: Umite anglicky?
Nezamestnany: Ne, ale umim trochu rusky
Firma: Ale rustina je nam na nic, s Ruskem neobchodujeme a vedeni mluvi anglicky
Nezamestnany: Ale ja rusky umim dyl nez oni anglicky
Firma: nashledanou...

Jsme letiste s kratkou ranveji a misto toho, abysme ranvej prodlouzili, tak budeme vyckavat, az se zacnou vyrabet letadla, ktera u nas dokazou pristat a budeme placat po ramenach, jak jsme moderni a jak nemame duvod nic menit...
28.03.2007 (23:41)  
Náš zabezpečovací systém je srovnatelný se západem.Nevím zda v SRN maj klíčovej průmysl,nicméně elektomechniky jsou i na hlavních tratí kde háží páky.Releovky jsou též v Evropě rozšířené,podobnou jsem viděl na fotkách z Rakouska.Typy ESA 11 určitě u sousedů budou též.Hlavní naše výhoda oproti SRN je v sovětským autobloku.Výpravčím se tam může jen zdát pouštět vlaky za sebou.Problém vážně vidím jen v těch kolejových obvodech,které se z časových důvodů životnosti stejně budou muset vyměnit,tak proč je nenahrazovat těmi co umožní průjezd cizím loko,?+zabezpečení přejezdů.
V ČR je dle statistik MD rychlost 160 km/h dosahována jen 2,9% z celé sítě.
Ad Siemens:No při zakázce na západ by si to rozhodně nedovolili.Tyto problémy poškozují jejich image a to siemens nemá zapotřebí.Souhlasím tak s penálem vráci 3 nových vozů.Do výroby chtěj studenti až od 4 ročníku VŠ.
28.03.2007 (22:48)  
Ad Zdenek84:
Já bych ten zabezpečovací systém neoznačoval až tak za nesmyslný. Čím více bezpečnostních prvků tím lépe. A v tomto jsme na Evropu 1. Nikdo nemá tak dokonalý systém jako my. Že oni mají méně účinný a stavějí na tento systém lokomotivy my nemůžeme. Stejně nejlepší co kdy byly stroje tak byly ze Škodovky a ne ze Siemensu či dalších....
28.03.2007 (22:23)  
Miroslav Zikmund: můžeme se sice plácat po ramenou, jaké máme skvělé zabezpečovací zařízení a nadávat na výrobce lokomotiv, jak jsou neschopní, ale je to jeden z mnoha důvodů, proč tu nefunguje konkurence na železnici, každý provozovatel si dobře rozmyslí, jestli půjde do riskantního obchodu a nechá si předělávat lokomotivy na české normy, když neví, zda pro ně bude mít využití. kdyby zde mohly jezdit lokomotivy, které jezdí v sousedních státech, nebyl by problém si pár pronajmout a jezdit... zákazníci by to ocenili. pak si nestěžujte, že stát nepodporuje železniční dopravu, když hájíte nesmyslný zabezpečovací systém
28.03.2007 (21:45)  
ad ladik > tohleto chtěl všemi opovrhovaný Emanuel Šíp v roce 1993 … nazýval to oživená dopravní cesta … vláda jíž šéfoval Václav Klaus se s jeho projektem neztotožnila

ad Semík > moderní evropská lokomotiva, která neumí jezdít po česko & slovenském zabezpečovacím zařízení není moderní lokomotiva; proč by se měla infrasturktura (placená z peněz daňového poplatníka) přizpůsobovat manýrům výrobců kolejových vozidel; kolejová vozidla se musí přizpůsobit infrastruktuře … která "TU" byla dříve …
Které "moderní evropské lokomotivy" jsou vybaveny cílovým brzděním tak jako české EJ 471 … ani "moderní" italský křáp řady 680 neumí to, co peršinky staré 23 let … nebo ty tolik zbožňované Taurusy … i ty které umí jezdit s německými řídícími vozy …
28.03.2007 (21:45)  
Paňulo - největší zpoždění železnice nabrala za Římana a jeho předchůdce. Zeptej se pamětníků.
registrovaný užívateľ Semík  mail  
28.03.2007 (20:53)  
To Páňula: Já jen, že ke koridoru to mám 36km a k naší dálnici 120km. Takže na koridor se dostanu asi 16x ročně, narozdíl od D1, kam zabloudím 1x za 2 roky. A vzhledem k tomu, že na D1 jsem nikdy netrčel v zácpě, narozdíl od ČD kdy mám rekord Ostrava - Luhačovice 5h a 30min. 132km po koridoru, 36km po místní trati. Spočítejte si průměrnou rychlost sám. Samozřejmě má vlaky rád, ale člověk se musí živit prací a platit inkaso a na koníčky mi moc času nezbývá, takže problém přípojů a nemožnost vstupu moderních vozidel řešit nebudu, protože nemám na to čas, peníze, a kolejovým zab. obvodům nerozumím. Ale jak říkám, udělejte přípoje - můžeme zrušit čekárny a bezdomovci půjdou jinam. A pokud nasadíme moderní soupravy a konkurenceschopnější jízdní dobu. Nebude stát řešit kravinu, že postaví vedle D2 souběžnou dálnici z Mikulova do Brna. Ty prachy co to bude stát pak může dát na elektrizaci dalších tratí.
28.03.2007 (20:35)  
Ad semík:
A to si myslíte, že jsme na tom špatně? Máme jednu z nejhustších železničních síti na světě. Jsme na tom o 300% lépe než východní země (pokud někdo chytrý nedojde až k Japonsku, nedej bože k USA) Tam na to mají jiné prostředky na to financování. Tady ovšem bohužel nejsou takové. Jestli máte lepší nápady na zkultivování železniční dopravy nebo státu tak kandidujete jako zastupitel nebo výše a prosazujte to. U nás zatím moc takových není. Jo, že se válí v čekárnách bezdomovci. No ono čekárny nejsou hlídací agentury, aby tam mohli být strážci a "nežádoucí osoby" vyhazovat. I když by měli. Na plánování přípojů si na mě nestěžujte to můžete jinde. Nemyslete, že jste jediný koho to ser... S těmi zabezpečovacími systémy se raději nebudu zmiňovat, protože opravdu nevím koho to nenapadlo při rekonstrukci koridoru udělat i toto. S průměrnou rychlostí 30km/h. Lepší než nic. Skoro každý den je na naší největší silnici D1 průměrná rychlost 0km/h.
Co tady píšu jsou mé subjektivní názory takže se na mě neobracejte s tím, že bych to měl já zlepšit. Je to pouze má úvaha, názor. Od toho se to tady jmenuje diskuse. Každý může říct svůj názor.
28.03.2007 (20:27)  
Palko. Nemohl, protože to tady dělali jedni nejmenovaní zaměstanci pro krajské ČD bo já nevím jak se to jmenuje. Ti to počítali a řekli to. Je to možná neuvěřitelné, ale je to tak. Kdyby měli ČD stejné podmínky jako ČSAD taky by opravdu (aspoň jak to vypočítali) a to nejsou žádní ..... pravda!!!
Věřte - nevěřte (já věřím)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko